Η «βουλγαροποίηση» των ελληνικών φορτηγών

«Οκτώ στα 10 φορτηγά που κυκλοφορούν έχουν ξένες πινακίδες. Τα περισσότερα απ’ αυτά είναι ελληνοβουλγαρικά»


ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
10:39
13/05/2019
Η «βουλγαροποίηση» των ελληνικών φορτηγών
6
loading

Χαοτικό σκηνικό, που δημιουργεί  συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στον κλάδο, έχουν δημιουργήσει τα περίπου 15.500 φορτηγά διεθνών μεταφορών που έχουν «μεταναστεύσει» εικονικά στην Βουλγαρία, αλλά εκτελούν μεταφορικό έργο στην Ελλάδα.

Έτσι ο µεταφορέας, «Ελληνοβούλγαρος» όπως αποκαλείται µεταξύ των ανθρώπων του κλάδου, ζει µε την οικογένειά του στην Ελλάδα και απολαµβάνει οφέλη και παροχές του ελληνικού κράτους, αλλά δεν πληρώνει ούτε ευρώ σε φόρους, γιατί η έδρα του είναι στη Βουλγαρία, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας το «Έθνος». Μάλιστα, στην Ελλάδα εµφανίζεται ως άνεργος και µπορεί να έχει µπει στον νόµο Κατσέλη και να έχει «κουρέψει» το στεγαστικό του δάνειο ή άλλες οφειλές.

Κάπως έτσι περιγράφει την εικόνα του σηµερινού τοπίου στις οδικές εµπορευµατικές µεταφορές στην Ελλάδα ο πρόεδρος της Οµοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης, και εξηγεί τον τρόπο µε τον οποίο τα κενά των ελεγκτικών µηχανισµών έχουν επιτρέψει ένα καθεστώς ανοµίας στον κλάδο, που δηµιουργεί συνθήκες αθέµιτου ανταγωνισµού απέναντι στις εγχώριες εταιρείες και τα συνολικά 36.000 φορτηγά που παραµένουν στη χώρα.

«Οποιος κυκλοφορεί στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόµους µπορεί να παρατηρήσει εύκολα πως τα 8 στα 10 φορτηγά που κυκλοφορούν έχουν ξένες πινακίδες. Τα περισσότερα απ’ αυτά είναι ελληνοβουλγαρικά» λέει στην εφημερίδα ο κ. Κενανίδης και προσθέτει: «Η απώλεια του µεταφορικού έργου ξεπερνά το 50% σε ό,τι αφορά τα εσωτερικά δροµολόγια».

Ένας Έλληνας µεταφορέας, που καταθέτει τις πινακίδες του και την άδεια διεθνών και τριγωνικών µεταφορών (άδεια ΕΔΥΜ), ιδρύει εταιρεία στη Βουλγαρία, που του επιτρέπει να συνεχίσει την επιχειρηµατική του δραστηριότητα µε έδρα τη γειτονική χώρα. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζει πολύ µικρότερη φορολογία -10% έναντι 29% στην Ελλάδα και µάλιστα µε δυνατότητα απαλλαγής για το πρώτο διάστηµα, χαµηλότερο κόστος µισθοδοσίας του υπαλλήλου οδηγού, αλλά και χαµηλότερες ασφαλιστικές εισφορές.

«Επίσης, έχει τη δυνατότητα να υπερτιµολογήσει τα δροµολόγια, εισπράττοντας “µαύρα” χρήµατα, γιατί δεν γίνεται εδώ διασταύρωση στοιχείων µε τις υπηρεσίες της γειτονικής χώρας» ανέφερε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ. Η νοµοθεσία επιβάλλει περιορισµούς στον αριθµό των δροµολογίων εσωτερικών ή διεθνών µεταφορών, αλλά σύµφωνα µε τον κ. Κενανίδη η σηµερινή µορφή των ελεγκτικών µηχανισµών αφήνει περιθώρια καταστρατήγησής τους και δηµιουργίας µιας κατάστασης ασυδοσίας.

Ο µεταφορέας µε έδρα τη Βουλγαρία έχει το δικαίωµα να κάνει µέχρι τρεις τριγωνικές µεταφορές (από την Ελλάδα σε ένα κράτος µη µέλος της ΕΕ), και συνολικά 52 κατ’ έτος. Επίσης, µπορεί να πραγµατοποιήσει ως τρία δροµολόγια εσωτερικών µεταφορών στην Ελλάδα µε τη µορφή καµποτάζ. «Τα µεικτά κλιµάκια ελέγχου, στα οποία συµµετείχαν και τελωνειακοί ή εφοριακοί, υπάλληλοι των υπουργείων Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης, έχουν καταργηθεί από το 2016.

Σήµερα τους ελέγχους τους κάνουν µόνο αστυνοµικοί ή λιµενικοί, οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα και τα µέσα να ελέγξουν αυτά που πρέπει να ελεγχθούν και ουσιαστικά περιορίζονται µόνο στην τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» ανέφερε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ και πρόσθεσε: «∆εν µπορούν να ελέγξουν, αν το έντυπο της φορτωτικής είναι παραποιηµένο, αν υπάρχουν διπλά τιµολόγια και πλαστά έγγραφα». Ο κ. Κενανίδης  διατύπωσε το πάγιο αίτηµα του κλάδου για επαναφορά των µεικτών κλιµακίων ελέγχου.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

6
σχόλια
  1. avatar Και πολύ καλά κάνουν..

    Αφού πρώτα χρεωκοπησαν όλα τα Ελληνικά φορτηγά με το φορολογικό σύστημα, γιατί είναι από τους λίγους κλάδους που δεν μπορεί να "κλέψει", τώρα πονάει που τα πάνε έξω. Αλλά ξεχνάνε οι πρόεδροι της ΟΦΑΕ, τα καλά χρόνια, που δεν κάνανε τίποτα για τον κλάδο, αλλά τις άδειες τις παίρνανε κάτω από το τραπέζι. Σε όλα ΝΑΙ. Τώρα από που θα φάνε;
    Δώστε κι άλλο σανο, λες και τα καράβια έχουν όλα ελληνική σημαία. Ζώα!

  2. avatar Lxi/ Ομαδα Προωθησης Φιλολαικων Θεσεων.

    Το αναφερομενο στο παρον αρθρο προβλημα ,με τα χιλιαδες Φ/Γ Ελληνικης ιδιοκτησιας με ξενες, κυριως Βουλγαρικες πινακιδες κυκλοφοριας ,ειναι υπαρκτό και με συνεπεια το κρατος να χανει πολλά εκατομμυρια € απο φορους .. .... !!Αλλα δυστυχως το προβλημα δεν εντοπιζεται μονο στα Φ/Γ , καθως σημερα στην Ελλαδα κυκλοφορουν και χιλιαδες Ι.Χ επιβατικά πολυτελη οχηματα Ελληνικης ιδιοκτησιας με ξενες πινακιδες κυριως και παλι Βουλγαρικες..!!
    Για το προβλημα βεβαιως υπαρχει λυση ,που εαν εφαρμοσθει θα εισρευσουν στα κρατικά ταμεια αρκετα εκατομμυρια. Την λυση αυτή την εχει αναφερει και προσφατα ξανά η υπο συσταση ομαδα μας ,στο σχολιο - προταση εξι (6) σημειων που εκανε ωρα 15,28 στο αρθρο του Μπιστ στις 11/5 ωρα 13,16..!!
    Δηλαδη ,η λυση ειναι αυτη που απο χρονια εφαρμοζεται στην Αυστρια και οχι μονο και ειναι η καθιερωση πληρωμης ειδικου τελους (vigniete) σε ολα τα οχηματα με ξενες πινακιδες που θα εισερχονται στην Ελλαδα ..
    Η πληρωμη φυσικα ειναι αναλογη με τις ημερες παραμονης στη χωρα και το μεγεθος του οχηματος ,δλδ επιβατικο η Φ/Γ..Ενδεικτικα για παραμονη μεχρι 8 ημερες στην Αυστρια το τελος για τα Ι.Χ επιβατικά ειναι περιπου στα 10€.!!
    Το δε προστιμο σε περιπτωση που παραβιασθει , πολλαπλασιο και καταβαλεται επι τόπου ή κατα την εξοδο στα σύνορα. Απο τα Φ/Γ και Ι.Χ που μπαινουν καθημερινα στην Ελλαδα απο Τουρκια και Βουλγαρια για να πανε Ηγουμενιτσα για το ferry, εαν τους επιβληθει ενα λογικο βεβαια τελος, τα εσοδα απο αυτο και μονο θα ειναι αρκετα μεγάλα.!

    1. avatar Σαββας/ Παιανία

      Εχετε δικιο σε οσα ανεφερες και εγω σε διελευση ολογοωρη μαλιστα απο Αυστρια ,πηγαινοντας προσφατα για την Γερμανια με το οχημά μου, πληρωσα 8 ή 10 € και στο πηγαινε και στό ελα. Αλλα και για τα με βουλγαρικες πινακιδες ιδιωτικα αυτοκινητα εχεις πολυ δίκιο, γιατι ο γειτονας μου που μενει μονιμα εδω και ειναι Ελληνας ,το αυτοκινητο τζιπ μεγαλο bmw το κυκλοφορεί εδω και δυο χρονια τωρα με βουλγαρικες πινακιδες ,λες και οι αλλοι ειμαστε οι μακ[....].

    2. avatar @Lxi-( ομ .πρ .φι .θε )

      Φιλε λχι μπορει να μη σε πηγαινω και πολύ ,γιατι εισαι γνωστος Συριζαιος εδω στο Ν/ Β , αλλα πρεπει να δεχθώ οτι συχνα κανεις σωστές και νομιζω εφαρμόσιμες προτασεις, οπως αυτη με το ειδικο φορο στα φορτηγά και τα επιβατικα που θα μπαινουν στην Ελλαδα και οπως η αλλη για την μειωση στους μισθους των βουλευτων και λοιπων αιρετων, που διαβασα τωρα προ ολιγου στο σχολιο σου της 11-5 που εγραψες εδω στο σαιτ.

  3. avatar Σαντάνσκι

    Ο Λόγος-- δεν είναι ο φόρος-- .. είναι ότι στην Βουλγαρία ως χώρα ευρωπαϊκής Ένωσης με νομισμα κλειδωμένο με το ευρώ και με Γερμανικές τράπεζες unicredit Raifazenbank υπάρχει και Τραπεζικός δανεισμός και τραπεζικές καταθέσεις των εταιρειών μεταφορικού έργου ..και ανοιχτό πλαίσιο μεταφορών χωρις κλειστά επαγγέλματα ..διαμορφωμενο από τον καιρο του ΔΝΤ
    . Οπότε η δημιουργούνται συνθήκες Ευρώπαικης Ένωσης μεταφορικου έργου -τραπεζων κλπ η θα φύγει και το τελευταίο φορτηγάκι για Βουλγαρία και συντομα και Σκοπια

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει