Χτες αναφέραμε με κάποιον σκεπτικισμό την είδηση για την πώληση της Husqvarna στο διευθύνοντα σύμβουλο της KTM, το Stefan Pierer. Σήμερα η επίσημη ανακοίνωση από πλευράς BMW Motorrad επιβεβαιώνει ακριβώς την είδηση.

Για την ακρίβεια τη Husqvarna αγόρασε η εταιρεία του Pierer, Pierer Industrie AG με έδρα την Αυστρία. Η πώληση υπόκειται ακόμα στον έλεγχο και την έγκριση από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές για θέματα αντί-τράστινγκ.

Στην ανακοίνωση της BMW Motorrad AG περιγράφεται και το σκεπτικό της απόφασης-έκπληξης των Γερμανών.

Διαβάστε ποιοι είναι οι λόγοι πίσω από την επιλογή των Γερμανών να ξεφορτωθούν, τώρα που η τύχη της δείχνει να γυρίζει, την πρώην σουηδική, αργότερα ιταλική, νυν γερμανική, μέλλουσα αυστριακή και με κατάληξη ινδική εταιρεία:

«Προσαρμογή στις αλλαγές των αγορών, στα νέα δημογραφικά δεδομένα και στις διαρκώς μεγαλύτερες απαιτήσεις προστασίας του περιβάλλοντος.» Οι τρεις προσαρμογές συμπυκνώνονται στην ανάπτυξη από πλευράς BMW προϊόντων που εξυπηρετούν την αστική μετακίνηση και επιπλέον την ηλεκροκίνητη μετακίνηση.

Σήμερα ο πυρήνας της παραγωγής της αποτελείται από μοτοσυκλέτες που καλύπτουν τις κατηγορίες «Tourer», «Enduro», «Sport», «Roadster» και «Maxi-Scooter» με κινητήρες από 650 ως 1.600 κ.εκ.

Ο τομέας στον οποίο θέλει να ρίξει τώρα βάρος η βαυαρική εταιρεία είναι αυτός της αστικής μετακίνησης, στον οποίο μπήκε μόλις το 2012 με τα δύο μάξι σκούτερ C 650 GT και C 600 Sport. Το επόμενο βήμα είναι η ανάπτυξη της συγκεκριμένης σειράς μέσω των ηλεκτρικών C-evolution, τα οποία θα παρουσιαστούν το 2014.

Η γκάμα πόλης θα επεκταθεί με μοντέλα που θα προσφέρουν κάθε συνδυασμό κινητήριας μονάδας. Δηλαδή σχεδιάζονται δίκυκλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (χαμηλών εκπομπών πάντως), με υβριδικό σύστημα κίνησης (ηλεκτροκινητήρα και ΚΕΚ) και τέλος αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Η απόφαση της BMW αποκαλύπτει την ένταση με την οποία έχει αποφασίσει να εστιάσει στις νέες τάσεις, δηλαδή τη δημιουργία μέγα-μητροπόλεων ανά τον κόσμο (προφανώς δεν εννοούν στην Ευρώπη) με τρομακτική πυκνότητα κυκλοφορίας και οικτρή ποιότητα αέρα, λόγω των εκπεμπόμενων ρύπων. Ανάλογα προϊόντα, επισημαίνει η ανακοίνωση, ήδη προσφέρει η BMW στον τομέα της τετράτροχης αυτοκίνησης.

Πέρα από αυτά όμως υπάρχει και ένας ακόμα σημαντικός λόγος που οδήγησε στην απόσυρση των Γερμανών. Όπως παραδέχτηκε ο επικεφαλής επικοινωνίας προϊόντων Μάνφρεντ Γκρούνερτ μιλώντας στην ολλανδική nieuwsmotor.nl, σημαντικά επηρέασε την τελική απόφαση και η καταρράκωση της αγοράς για μοτοσυκλέτες χώματος, αυτές ακριβώς που αποτελούν τον πυρήνα της παραγωγής της Husqvarna.

Έχοντας κάνει, με τη Nuda και τα υπόλοιπα νέα street μοντέλα, το πρώτο επιτυχημένο βήμα για την ανόρθωση της Husky μέσω διαφοροποίησης της παραγωγής της -φέτος για πρώτη φορά μετά από 7 χρόνια η ιταλική εταιρεία είδε άνοδο πωλήσεων- οι Γερμανοί προτίμησαν να στρέψουν το ενδιαφέρον τους εκεί που η αγορά υπόσχεται περισσότερα.

Και είναι «τυχεροί» που βρήκαν τόσο σύντομα πρόθυμο αγοραστή, στο πρόσωπο του έμπειρου από τέτοιες καταστάσεις Stefan Pierer. Μην ξεχνάμε ότι είχε αναλάβει πριν 20 χρόνια την ΚΤΜ ως ετοιμοθάνατη για να την κάνει το μεγαλύτερο (εκτός του Piaggio Group) από τους ευρωπαίους κατασκευαστές σε πωλήσεις μονάδων.

Ινδικές δημοσιογραφικές πηγές αναφέρουν ότι κατά πληροφορίες από την Bajaj, τελικά η Husqvarna θα μεταπωληθεί στην ΚΤΜ – Bajaj.