Αν ήμασταν λίγο πιο κοντά στην Πρωταπριλιά, θα δημοσιεύαμε την είδηση δίχως δεύτερη σκέψη. Τώρα χρειάζεται να τη διπλοελέγξουμε και παρότι βγαίνει αληθινή και πάλι φαίνεται απίστευτη.

Μετά από τόσον κόπο να τη φέρουν βόλτα, μετά από έξοδα (έφτιαξαν νέο κέντρο Development & Operations στο Varese της Ιταλίας) και αφού για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια είδαν το ’12 τις πωλήσεις της να ανεβαίνουν, οι Γερμανοί της BMW πούλησαν ήδη ή θα πουλήσουν άμεσα την Husqvarna. Η BMW την είχε αγοράσει το 2007 από την MV Agusta του πολύφερνου, μακαρίτη τώρα, Claudio Castiglioni.

Εκείνη τη χρονιά η Husky είχε πουλήσει 12.000 μοτοσυκλέτες. Ύστερα πήρε τον κατήφορο, με πρώτη ένδειξη αναστροφής της πτώσης πωλήσεων το 2012. Πέρσι πούλησε 10.751 δίτροχα, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμα και σήμερα, 5 χρόνια μετά, πουλάει λιγότερο από ό,τι το 2007!

Οι Βρετανοί της MCN ανέφεραν πρώτοι την πιθανότητα να αγοραστεί η ιταλική εταιρεία από την ΚΤΜ. Με τις πωλήσεις των off-road μοντέλων της να μειώνονται διαρκώς και την επιχειρούμενη από τους Γερμανούς στροφή στα μοντέλα ασφάλτου, μοιάζει δύσκολο να φανταστούμε ότι κάποιος θα ήθελε να την αγοράσει.

Κι όμως επιβεβαιώνει το ιταλικό OmniMoto, η Husky οδεύει ολοταχώς προς πώληση και μάλιστα πως η ανακοίνωση θα γίνει σύντομα, μέσα στη βδομάδα ακόμη.

Σε ποιον όμως; Μια ενδιαφέρουσα απάντηση έχει το ολλανδικό NieuwsMotor, ισχυριζόμενο πως αγοραστής δεν είναι ακριβώς η ΚΤΜ AG (ή η Cross Industries AG που είναι η μητρική της ΚΤΜ), αλλά ο διευθύνων σύμβουλος – CEO της αυστριακής εταιρείας, ο Stefan Pierer.

Αν αυτό αληθεύει, τότε τα νέα είναι διπλά. Διότι πιθανότατα σημαίνει ότι ο Pierer εγκαταλείπει ή απομακρύνεται από την ΚΤΜ για να αναλάβει ενεργό καθοδηγητικό ρόλο στη Husqvarna. Ή απλά θέλει να «ξεμπερδεύει» μια και καλή από τον αιώνιο αντίπαλό της.

Το παζλ έχει ακόμα πολλά κενά νταμάκια, στα οποία χωράνε αρκετά «ίσως» και «αν». Το μόνο σίγουρο για την ώρα είναι πως η BMW αποφάσισε να αποεπενδύσει στην Ιταλία και ότι το μέλλον της Husqvarna αποκτά νέο ενδιαφέρον.

Οι ρίζες της Husqvarna βρίσκονται στη Σουηδία, στο ομώνυμο χωριό όπου ιδρύθηκε και η ιστορία της έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Ξεκίνησε το 1699 ως εργοστάσιο κατασκευής όπλων για το σουηδικό στρατό. Όταν εξέλειψε το αντικείμενο, η παραγωγή γύρισε σε ραπτομηχανές, είδη κουζίνας, μετά ποδήλατα, για να καταλήξει σε μοτοσυκλέτες το 1918.

Μια ομάδα ένθερμων και εμπνευσμένων μηχανικών, μετά από πρωταθλήματα και νίκες, έβγαλε στην παραγωγή τις πρώτες τετράχρονες «καθαρόαιμες» enduro και motocross. Μετά ήρθε η μετακόμιση – πώληση στην Ιταλία και τον όμιλο του Castigloni το 1987, που στη συνέχεια τη μεταπώλησε στη γερμανική BMW, το 2007.

Με την ΚΤΜ τρώγονται σαν τον σκύλο με τη γάτα, με το «ντέρμπι των αιωνίων» να επαναλαμβάνεται στους εκτός δρόμου αγωνιστικούς στίβους κάθε χρόνο.

Μπορεί η Husqvarna να έχει «αποδυναμωθεί», όμως όταν τερματίζει μπροστά από ένα KTM, αυτό «πονάει» τους Αυστριακούς περισσότερο απ’ ό,τι να ήταν ένα Honda ή Suzuki… Ποιος καλύτερος τρόπος να «ξεφορτωθείς» τον αιώνιο αντίπαλό σου λοιπόν;

Το φέρνεις μέσα στο ίδιο μαντρί και το «γευματίζεις». Το έχει επαναλάβει ήδη με την Husaberg που ξεκίνησε στη Σουηδία και πάλι από τους ανθρώπους της Husqvarna, όταν έχασαν τη δουλειά τους με την πώληση στην Ιταλία.

Ίσως να είναι αυτό το σενάριο, ίσως και το αντίθετο όμως, καθώς ο Pierer «γνώρισε» την ΚΤΜ όταν εκείνη έπνεε τα λοίσθια, με σκοπό να την αναγεννήσει και να την πουλήσει. Του άρεσε όμως ο κόσμος της μοτοσυκλέτας και από «ένας ακόμη» επιθετικός επενδυτής, εξελίχθηκε σε «ηγέτη» στη μοτοσυκλέτα καθώς έφτιαξε μια μικρή αυτοκρατορία που σήμερα είναι ο Νο1 ευρωπαίος κατασκευαστής μοτοσυκλετών. Μήπως λοιπόν απλά αναζητά νέες προκλήσεις;