H BMW Motorrad, η μοτοσυκλετιστική BMW παρουσίασε μια έκδοση του ηλεκτρικού scooter κατά την έναρξη των Ολυμπιακών του Λονδίνου. Από τις 30 Ιουλίου ως και τις 12 Αυγούστου, πέντε πρωτότυπα αλλά με κανονικές προδιαγραφές δρόμου ηλεκτρικά C-evolution κυκλοφορούν και δοκιμάζονται στο Ολυμπιακή πόλη.

Παρόμοιες δοκιμές θα συνεχιστούν και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Κατά τη διάρκεια της πιλοτικής αυτής φάσης, το “C evolution” θα δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες, ώστε η εταιρεία να συμπληρώσει τις γνώσεις της σχετικά με την ηλεκτρική μετακίνηση –και να επιφέρει τις τελευταίες αλλαγές, πριν βάλει στην παραγωγή το C evolution, “το ηλεκτρικό scooter υψηλών επιδόσεων”.

Η BMW Motorrad είχε δύο βασικές προδιαγραφές όταν ξεκίνησε να εξελίσσει το ασυνήθιστο δίτροχο. Να του προσδώσει επιδόσεις και πραγματική αυτονομία συγκρινόμενες με ενός συμβατικού maxi scooter.

Με 11 kWh διαρκούς απόδοσης (πιστοποιημένη κατά ECE R85) και 35 kW βραχείας, ο κινητήρας του “C evolution” θεωρείται ισχυρός και προσφέρει διασκεδαστική οδήγηση. Η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 120 χαω.

Η BMW πιστεύει ότι το scooter της έχει επίσης κορυφαία συμπεριφορά στον αυτοκινητόδρομο, όπου μπορεί να προσπεράσει βραδυπορούντα οχήματα με ασφάλεια ακόμα και με δύο επιβαίνοντες. Σε δύσκολες ανηφορικές διαδρομές επίσης ξεκινά άνετα με συνεπιβάτη, όσο για την επιτάχυνση από 0-60 χαω, μπορεί κατά τους Βαυαρούς να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στα σύγχρονα maxi scooter ακόμα και αυτά με κυβισμό που ξεπερνά τα 600 κ.εκ.

Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει, ιδιαίτερα σε χαμηλές ταχύτητες, κάποια πλεονεκτήματα σε σχέση με έναν συμβατικό εσωτερικής καύσης. Χάρη στο εξαιρετικά εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης έχει άμεση απόκριση στο γκάζι, αποφεύγοντας την υστέρηση που εμφανίζεται στα συμβατικά scooter λόγω της παρεμβολής του αυτόματου συμπλέκτη.

Με χωρητικότητα 8 kWh, οι μπαταρίες προσφέρουν αυτονομία ως και 100 χλμ. καθώς οι μηχανικοί της BMW Motorrad ήταν σε θέση να χρησιμοποιήσουν τεχνολογίες αιχμής που έχουν ήδη εξελιχθεί και χρησιμοποιούνται στα ηλεκτροκίνητα BMW. Για παράδειγμα το “C evolution” χρησιμοποιεί τις ίδιες μπατατείες ιόντων λιθίου που τοποθετούνται στην BMW i3.

Στο ζήτημα αυτό οι μηχανικοί έχουν εφαρμόσει όλες τις νεότερες τεχνολογίες και υλικά ώστε να εξασφαλίσουν ότι η αυτονομία θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα ακόμα και μετά από μακροχρόνια χρήση σε ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες.

Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έπρεπε να ξεπεραστούν ήταν η ικανοποιητική ψύξη της μπαταρίας. Οι μπαταρίες παραμένουν υγιείς σε ένα περιορισμένο εύρος θερμοκρασίας. Χαμηλότερη θερμοκρασία από το κανονικό αυξάνει την αντίσταση των στοιχείων, με αποτέλεσμα την πτώση της ισχύος, ενώ υψηλότερη μειώνει τον κύκλο ζωής τους.

Για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν υγρόψυξη της μπαταρίας αλλά για λόγους βάρους και χωροταξίας, στο “C evolution” χρησιμοποιείται αερόψυξη. Το σύστημα αποβάλλει την υπερβάλλουσα θερμοκρασία μέσω μίας διόδου στο κέντρο της μπαταρίας, δια μέσω της οποίας υπάρχει διαρκής ροή αέρα.

Επιπλέον οι μπαταρίες είναι εγκιβωτισμένες σε ένα αλουμινένιο κιβωτιόσχημο δοχείο γεμάτο διαμήκεις ψύκτρες, το οποίο στεγάζει και όλα τα ηλεκτρονικά ελέγχου των στοιχείων και λειτουργεί σαν φέρον μέρος του πλαισίου.

Η μπαταρία φορτίζεται από μια ενσωματωμένη διάταξη, είτε με οικιακό ρεύμα είτε από δημόσιους ρευματολήπτες. Η επαναφόρτιση των μπαταριών όταν είναι τελείως άδειες, διαρκεί υπό ιδανικές συνθήκες λιγότερο από τρεις ώρες.

Η πρίζα φόρτισης βρίσκεται πίσω από ένα καπάκι στην πλατφόρμα για τα πόδια, ενώ το καλώδιο αποθηκεύεται σε ένα ειδικό χώρο, στη δεξιά μεριά, κάτω από τα πόδια. Η πρίζα είναι αυτοκινητικού τύπου, πράγμα που προσφέρει στο “C evolution” τη δυνατότητα να συνδέεται στο ήδη υπάρχον δίκτυο των σταθμών επαναφόρτισης των ΗΠΑ, το οποίο έχει αναπτυχθεί για αυτοκίνητα.

Η ανάγκη μείωσης της αντίστασης κύλισης έχει οδηγήσει τους μηχανικούς στην τοποθέτηση ειδικών ελαστικών. Πρόκειται για τα Metzeler Feelgreen σε διαστάσεις 120/70 R15 εμπρός και 160/60 R15 πίσω.

Η ιστορία του “C evolution” ξεκίνησε με το πρωτότυπο “E-scooter” που παρουσιάστηκε αρχικά στη διάρκεια των BMW Motorrad Innovation Days 2011, και σε πιο εξελιγμένη μορφή κατά την διάρκεια της Έκθεσης Motor Show (IAAA) της Φρανκφούρτης. Η σημερινή μορφή του “C evolution” είναι η 3η και κατά την ΒΜW η τελευταία πριν τη μαζική παραγωγή του.

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
• Υβριδικό πλαίσιο που προσφέρει ευελιξία χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους
• Ισχυρά φρένα με ABS.
• Ελαφριά ελαστικά Metzeler Feelgreen χαμηλής αντίστασης κύλισης
• Οθόνη οργάνων TFT πολλαπλών ενδείξεων και LED φώτα ημέρας
• Στέγαση της μετάδοσης (ιμάντας και γρανάζια) στο ψαλίδι
• Υγρόψυκτος εναλλάκτης
• Συνεχής απόδοση 11 kW, βραχεία απόδοση 35 kW
• Τελική 120 χαω
• Μέγιστη αυτονομία 100 χλμ λόγω μεγέθους μπαταριών
• Μπαταρίες υψηλής χωρητικότητς (8 kWh) με καινοτόμο σύστημα αερόψυξης
• Έξυπνο σύστημα ανάκτησης ρεύματος από κινητική ενέργεια κατά το φρενάρισμα
• Σύντομη επαναφόρτιση

Δείτε το video του νέου BMW C Evolution, ένα στάδιο πριν βγει στην παραγωγή: