Ο ρόλος του ίντερνετ στην ενημέρωση και τα δημοφιλέστερα ελληνικά σάιτ

Καχύποπτοι οι Έλληνες με τα Μέσα Ενημέρωσης - Ποια κανάλια και εφημερίδες διαβάζουν


MEDIA
14:17
12/06/2019
Ο ρόλος του ίντερνετ στην ενημέρωση και τα δημοφιλέστερα ελληνικά σάιτ
8
loading

Η διεθνής έρευνα «Digital News Report 2019» του Ινστιτούτου Reuters του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης δείχνει ότι οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται τα μέσα ενημέρωσης, δεν πληρώνουν για να αποκτήσουν online πρόσβαση σε αυτά και επιδεικνύουν ένα πλουραλισμό στην ενημέρωση τους.

Οι χρήστες στη χώρα μας χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο μέσα στην εβδομάδα περισσότερες από πέντε online ειδησεογραφικές πηγές για την ενημέρωση τους, τον δεύτερο μεγαλύτερο αριθμό μεταξύ των 38 χωρών που κάλυψε η έρευνα.

Από τη μία, σύμφωνα με τη συνοδευτική έκθεση, αυτό δείχνει μια διάθεση πλουραλισμού στην ειδησεογραφική ενημέρωση των Ελλήνων, από την άλλη όμως ο κατάλογος των δημοφιλέστερων ιστότοπων περιλαμβάνει ιστοσελίδες και ιστολόγια που συχνά καταφεύγουν σε επικίνδυνες συνωμοσιολογικές θεωρίες.

Πάνω από εννέα στους δέκα Έλληνες χρήστες (το 92%), κάπως λιγότεροι έναντι του 2016 (96%), ενημερώνονται για τις ειδήσεις μέσω διαδικτύου.

Το 68% βλέπουν ειδήσεις στην τηλεόραση (έναντι 66% το 2016) και το 24% διαβάζει ειδήσεις στις εφημερίδες (έναντι 31% το 2016).

Ιδιαίτερα υψηλή -αλλά με τάσεις μείωσης- παραμένει η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα για ενημερωτικούς λόγους.

Πάνω από τα δύο τρίτα των Ελλήνων (67%) χρησιμοποιούν το Facebook και άλλα social media ως ειδησεογραφική πηγή, έναντι 74% το 2016. Με άλλα λόγια, μέσα στα τελευταία χρόνια (2016-2019) φαίνεται μια πτωτική τάση στην ενημέρωση των Ελλήνων τόσο από ηλεκτρονικά όσο και από έντυπα μέσα, ενώ η τηλεόραση είναι η μόνη που κέρδισε ελαφρώς έδαφος.

Ένας στους πέντε Έλληνες χρήστες (20%) -και ένας στους τρεις (32%) από όσους είναι έως 35 ετών- χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως τη βασική ή την αποκλειστική πηγή για την ενημέρωσή του.

Στην κορυφή των προτιμήσεων βρίσκονται το Facebook (58%) και το YouTube (36%), ενώ οι Έλληνες χρησιμοποιούν ολοένα συχνότερα τις διάφορες εφαρμογές ανταλλαγής online μηνυμάτων (messaging apps) για να ανταλλάξουν ειδήσεις και να τις σχολιάσουν (το 46% μοιράζονται τις ειδήσεις και το 31% τις σχολιάζουν).

Το 25% των χρηστών χρησιμοποιούν για τις ειδήσεις το Messenger του Facebook, το 17% το Viber (το μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ των 38 χωρών) και το 12% το Twitter.

Οι πιο δημοφιλείς ιστότοποι είναι:

  • Newsbomb.gr (34%),
  • Dikaiologitika.gr (30%),
  • Skai.gr (25%),
  • News247.gr (25%),
  • in.gr (24%),
  • Newsit.gr (22%),
  • mixanitouxronou.gr (19%),
  • Newsbeast.gr (19%),
  • Protothema.gr (18%),
  • CNN Greece (17%),
  • Kathimerini.gr (17%),
  • Zougla.gr (17%),
  • ERT.gr (17%),
  • iefimerida.gr (16%) και
  • Enikos.gr (16%).

Η εβδομαδιαία ενημέρωση από τηλεοράσεις και ραδιόφωνα:

  • ΣΚΑΙ (54%),
  • ΑΝΤ1 (45%),
  • Alpha (44%),
  • Star (35%),
  • ΕΡΤ (33%)
  • Open (27%).

Εφημερίδες:

  • Καθημερινή (17%)
  • Πρώτο Θέμα (16%),
  • Βήμα (12%),
  • Τα Νέα (11%)
  • Εφημερίδα των Συντακτών (10%).

Το 10% των Ελλήνων απάντησαν ότι ενημερώνονται από το BBC και το 9% από το CNN.

Για πρώτη φορά το 2019, σχεδόν δύο στους τρεις Έλληνες (65%) ενημερώθηκαν για τις ειδήσεις από το κινητό τους, όσοι και από τον υπολογιστή τους. Μόνο το 7% πληρώνουν για online πρόσβαση σε ειδήσεις, ενώ το 36% ακούνε έστω ένα podcast το μήνα.

Μόνο το 27% των Ελλήνων δηλώνουν ότι έχουν εμπιστοσύνη στις ειδήσεις γενικά και η Ελλάδα κατατάσσεται 36η μεταξύ των 38 χωρών στην κλίμακα της εμπιστοσύνης.

Μόλις το 33% εμπιστεύονται τις ειδήσεις που οι ίδιοι διαβάζουν, το 35% εμπιστεύονται τις ειδήσεις που βρίσκουν μέσω αναζήτησης στο διαδίκτυο και το 22% τις ειδήσεις που διαβάζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Oι Έλληνες -καλώς ή κακώς- έχουν σοβαρό και γενικευμένο πρόβλημα εμπιστοσύνης απέναντι στα μέσα ενημέρωσης.

Στην κορυφή της αξιοπιστίας:

  • Καθημερινή
  • Real,
  • Alpha,
  • ANT1,
  • Βήμα
  • in.gr.

Ο ερευνητής Αντώνης Καλογερόπουλος του Ινστιτούτου Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, υπεύθυνος για τη μελέτη στην Ελλάδα, επισήμανε ότι η online αγορά μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα είναι άκρως κατακερματισμένη. Η αγορά έντυπων ΜΜΕ συνεχίζει να βρίσκεται σε δραματική κρίση (καθώς ένας μεγάλος όγκος ειδήσεων βρίσκεται δωρεάν διαθέσιμος στο Ίντερνετ), ενώ η τηλεοπτική αγορά περνά μια φάση διαρθρωτικών αλλαγών. Επισημαίνει επίσης ότι η αφθονία ΜΜΕ στην Ελλάδα οφείλεται και στις προσπάθειες μερικών επιχειρηματιών να επηρεάσουν την πολιτική ατζέντα ή να αποκομίσουν κέρδη από την κρατική διαφήμιση.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

8
σχόλια
  1. avatar Stateless

    Από το BBC ενημερώνομαι κυρίως.
    Στη Daily mail και το newsbeast η ενημέρωση έρχεται τελευταία.
    Ο χαβαλές με τα σχόλια είναι που μετράνε σε αυτούς.

  2. avatar γαλαζοκολόκυθο μοσχάτου

    Δεν έχω εμπειρία από άλλα ελ. δημοσιογρ. σάιτ παρά μόνο έμμεσα και ελάχιστα μέσω λινκς σε ειδήσεις Google και Flipboard
    H δημοφιλία καθώς αυτή προσδιορίζεται από τα κλικς είναι πλαστή
    πχ το μπιστ προβάλλει τις μπουρδοατάκες ενός Αρκά με τον οποίον κάποιοι *****αριστερηλες****έχουν εμμονή και τους κακοφαινεται η μεταστροφή -ξεβρακωμα αποσκοπωντας σε επισκεψιμότητα
    Την έχουν σίγουρη τουλάχιστον από την καλτσογεροντοκόρη που θα μπει θαβγει 100 φορές με 50 ευκαιριακά Νικ για να βρισει και να πυροβολήσει με το λαικλοβόλο της...Τα πράγματα στο νιουσμπομ είναι πολύ χειρότερα
    Βάζει ένα τίτλο Τeasing και ύστερα κάθε 2γραμμες κειμένου σε αποπροσανατολίζει με άλλα άσχετα θέματα -λινκς-νεα κλικς και κυρίως με το λινκ ***συνέχεια***
    Κοντολογης για να διαβάσεις κάτι που σου κίνησε το ενδιαφέρον και το οποίο παρουσιάζεται με τρόπο οικτρό μπορεί να πατήσεις 10-15λινκς και να αφιερώσεις 10 λεπτά
    Σε χειρίζονται σαν χάμστερ σε τροχό
    Θέλω να ευχαριστήσω το Μπηστ για την όμορφη και δυνατόν αντικειμενική παρουσίαση των τελευταίων 5χρονων και για την ευκαιρία που μουδωσε να γνωρίσω ενδιαφέροντες ανθρώπους όπως :τσουχτρα ,Ιβάν ντενισοβιτς,ντουσκας,μαζί τα φάγαμε,αντζυ,Μαιρούλα,
    φίλη,κίτρινος,θεόπνευστο DNA,rip,ίνεθ κλπ κλπ
    Αρχές Ιούλη οι δρόμοι μας χωρίζουν, το να επιτρέπει χυδαιολογιες σε βάρος μου και να καθυβριζει η καλτσογεροντοκόρη τους πεθαμένους μου καταπίνεται ,το να κατεβαζειτο βουλτεψοχαρτο και η πιπιλα άρθρα καταπίνεται το ναμαι ερμαιο χάκερ ΟΧΙ.

    1. avatar Stateless

      Κλαψ λιγμ! Μπου χου χου!!!
      Είμαι ευαίσθητος τελικά!
      Δε μου το χα.

  3. avatar Είναι δάκτυλος του ….Μητσοτάκη φαίνεται !!!!!!!!

    Το documento, η ΚΟΝΤΡΑ , η αυγούλα και η αυριανή των συντακτών , που είναι ρε παιδιά ?? Αυτό το ...αγλάισμα της ενημέρωσης των vlaxebany -δων γιατί έχει εξαφανιστεί από τη σχετική έρευνα ?

    1. avatar SFIRIZA

      διόρθωση Bugs Bunny σύντροφε

  4. avatar Rhodos13

    Ωραία έρευνα που θα πρέπει να γίνεται συχνότερα. Έχω ζήσει Αμερική και Αγγλία. Αμερική σπούδασα το 2001 και Αγγλία εργάστηκα από το 2005 - 2008. Και εκεί υπάρχουν πολλά προβλήματα με την ενημέρωση αλλά και δημοσιογράφοι διάσημοι και μη που αξίζουν Πούλιτζερ για την αμερόληπτη έρευνα και στάση που κρατούν. Όσο περνάνε τα χρόνια αραιώνουν αυτοί και εμφανίζονται «δημοσιογράφοι» παρουσιαστες κατευθυνόμενοι. Η εσηεα θα πρέπει να έχει αυστηροτερους κανονες για τα μέλη της για αποφυγή των fake news που έχουν γίνει μερος της ζωης μας. Όσο οι δημοσιογράφοι δεν ερευνούν αλλά αναπαράγουν ότι τους δίνεται είτε από τη διοίκηση είτε από το εκάστοτε κόμμα που εξυπηρετούν αυτό θα υπάρχει. Ο κόσμος γίνεται καχύποπτος όταν η εκάστοτε είδηση δεν έχει από πίσω την αναλογη έρευνα. Υπάρχουν δημοσιογράφοι που η έρευνα φαίνεται (πχ μηχανή του χρόνου). Δεν θα πρέπει να με ενδιαφέρει τι κόμμα είναι το τάδε κανάλι ο τάδε δημοσιογράφος... φίλε μου έρευνα... μην αναπαράγεις αμασητα ότι σου δίνεται. Στοιχεία επίσημα... όχι η ελστατ λέει αυτό και εμείς κάτι άλλο επειδή μας το είπαν. Έχει κουράσει το κόσμο η κατευθυνόμενη εξουσία που λέγεται δημοσιογραφία. Έχεις κάποια δύναμη και το βήμα να πεις κάποια πράγματα στο κόσμο. Ψάξε - ερεύνησε - σχολίασε εκμεταλλεύσου το βήμα, η πρόσβαση και η δύναμη που σου δίνεται για το καλό και όχι για προσωπικό καλό. Η δημοσιογραφία είναι λειτούργημα και πρέπει να έχει αυστηρούς εσωτερικούς κανονες. Αλλιώς τα fake news θα παραμείνουν μέρος της ζωης μας για πάντα.

  5. avatar Κλαυσίγελος.

    Έχουμε στα αλήθεια τόσους βόθρους ''ενημέρωσης'' με τέτοια απήχηση στην Ελλάδα;

    1. avatar Σκέτος @ Ρεζιγελος

      Εσύ από που ενημερώνεσαι Mr. Perfect;

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει