Μεγάλη ταλαιπωρία υφίστανται από το πρωί οι κάτοικοι της Σαλαμίνας, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο δήμαρχος Σαλαμίνας, Γιάννης Τζαβαρής. Χαρακτήρισε, παράλληλα, ανεπαρκή έως τώρα την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά, επιρρίπτοντας εκ νέου ευθύνες στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Ο κ. Τζαβαρής τόνισε ότι, από το πρωί, η σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά γίνεται με δύο μόνο πλοία, με αποτέλεσμα να σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις.

Σημειώνεται ότι το υπουργείο Ναυτιλίας αποφάσισε χθες να αναθέσει την κάλυψη των γραμμών σε άλλες εταιρείες, καθώς οι δύο κοινοπραξίες των φέρι μπόουτ που διαχειρίζονταν έως σήμερα την ακτοπλοϊκή σύνδεση δεν κατέθεσαν βεβαίωση υποχρεωτική κάλυψης προς τρίτους, όπως ορίζει και σχετική οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Με την ασφαλιστική κάλυψη που απαιτεί το υπουργείο, βάση ευρωπαϊκής οδηγίας, αποζημιώνονται πλήρως οι επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος ή ζημιάς κατά την διάρκεια του πλου, αλλά και οι θιγόμενοι σε περίπτωση θαλάσσιας ρύπανσης. Τονίζει, επίσης, ότι σχετική ευρωπαϊκή οδηγία έχει εφαρμοσθεί έως τώρα από όλους τους πλοιοκτήτες των πορθμείων, εκτός της Σαλαμίνας.

Πηγές από το Λιμενικό Σώμα υποστήριξαν ότι μπορεί να υπάρχουν κάποια μικροπροβλήματα, που παρατηρούνται κάποιες συγκεκριμένες ώρες λόγω αύξησης της επιβατικής κίνησης, αλλά τα απέδωσαν στο ότι, από σήμερα το πρωί, ξεκίνησαν ουσιαστικά τα δύο πρώτα πλοία να πραγματοποιούν δρομολόγια, ενώ είπαν ότι το μεσημέρι προστέθηκε και ένα τρίτο.

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν, επίσης, ότι τα δρομολόγια ήταν προγραμματισμένα να ξεκινήσουν χθες στις 12 το βράδυ, με ένα πλοίο από τη Σαλαμίνα, αλλά συγκεντρωμένο πλήθος, πιθανότατα ναυτεργάτες, επιτέθηκαν φραστικά στο πλήρωμα απειλώντας τους ότι θα τους βάλουν φωτιά. Το πλοίο αναγκάστηκε να επιστρέψει στο Πέραμα, όπου παραμένει έως αυτή τη στιγμή.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου είχε δώσει προθεσμία στις δύο κοινοπραξίες έως χθες το βράδυ να προσκομίσουν βεβαιώσεις ασφαλιστικής κάλυψης προς τρίτους, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα προχωρούσε σε ανάκληση των αδειών αποδοχής δρομολογίων.

Στις γραμμές που διαχειρίζονταν έως τώρα οι δύο κοινοπραξίες αναμένεται να δρομολογηθούν άλλα 10 φέρι, διαφόρων τύπων.