Το νέο Yaris Cross σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην Ευρώπη, ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις και προτιμήσεις της B-SUV αγοράς της γηραιάς ηπείρου. Επίσης, θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της μάρκας στην Γαλλία.

Το Yaris Cross βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GA-B της Toyota για συμπαγή οχήματα. Επίσης μοιράζεται τη σχεδιαστική και χωροταξική φιλοσοφία “big-small” που χαρακτήριζε το πρώτο Yaris (σχεδιαστής ο Έλληνας Σ. Κωβός), και προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις.  Ταυτόχρονα είναι ένα γνήσιο SUV, βασισμένο στην εμπειρία της μάρκας που ξεκίνησε από την ιδέα των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου πριν από 25 χρόνια με το RAV4. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η διαθεσιμότητα ενός «έξυπνου» συστήματος τετρακίνησης AWD-i ενισχύουν τα SUV χαρακτηριστικά του μοντέλου.

Hybrid electric σύστημα κίνησης – Τετρακίνηση

ΤοYaris Cross χρησιμοποιεί το τελευταίο hybrid electric σύστημα 1.5 λίτρων της Toyota, που έχει εξελιχθεί από τα μεγαλύτερα σύνολα 2.0 και 2.5 λίτρων τα οποία χρησιμοποιήθηκαν από πρόσφατα νέα μοντέλα όπως τα Corolla, C-HR, RAV4 και Camry. Το hybrid electric σύστημα περιλαμβάνει ένα νέο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων κύκλου Atkinson, έχοντας προηγουμένως ληφθεί σχολαστικά μέτρα για μείωση των εσωτερικών τριβών και μηχανικών απωλειών και βελτιστοποίηση της ταχύτητας καύσης. Το αποτέλεσμα είναι υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Η θερμική απόδοση του κινητήρα φτάνει στο 40%, υπερέχοντας έναντι εφάμιλλων κινητήρων diesel, που μεταφράζεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης, μόλις 4.2λτ/100χλμ και 103γρ. εκπομπών CO2.

Το σύστημα αποδίδει μέγιστη ισχύ 116 ίππων, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην καμπύλη ροπής, κάτι που αυξάνει την ταχύτητα απόκρισης.

Το σύστημα τετρακίνησης AWD-i δίνει πρόσθετη ευστάθεια και ελκτική πρόσφυση στην καθημερινή οδήγηση, σε κακές συνθήκες και σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής. Ως ηλεκτρικό, είναι μικρότερο σε διαστάσεις και ελαφρύτερο από τα αντίστοιχα μηχανικά συστήματα AWD, κάτι που βοηθά σε χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Το σύστημα κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες, το Yaris Cross χρησιμοποιεί εμπρόσθια κίνηση (FWD), αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης, ενεργοποιείται αυτόματα η τετρακίνηση.

Πλατφόρμα GA-B

Η νέα πλατφόρμα GA-B τηςToyota εξασφαλίζει στο Yaris Cross υψηλό επίπεδο αντοχής του αμαξώματος και ένα ισορροπημένο πλαίσιο, που δίνει στον οδηγό αμεσότητα απόκρισης και ευελιξία. Το SUV μοντέλο προσφέρει την υψηλότερη θέση οδήγησης, πρακτικότητα και ευρυχωρία εσωτερικού, στοιχεία που το καθιστούν κατάλληλο για οδήγηση και στην πόλη. Το Yaris Cross έχει το ίδιο μεταξόνιο 2.560 χλστ με το Yaris hatchback, αλλά είναι 240 χλστ μακρύτερο συνολικά, με την προσθήκη 60 χλστ στον εμπρός πρόβολο και 180 χλστ στον πίσω, εξασφαλίζοντας έτσι περισσότερο εσωτερικό χώρο. Η απόσταση από το έδαφος είναι 30 χλστ μεγαλύτερη και το όχημα είναι ψηλότερο και φαρδύτερο συνολικά – κατά 90 και 20 χλστ αντίστοιχα.

Πρακτικό και ευέλικτο

Οι σχεδιαστές έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην πρακτικότητα και την ευελιξία. Η πίσω πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά, ενώ το ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος δάπεδο προσφέρει την ευελιξία είτε ενός ασφαλισμένου υποδαπέδιου αποθηκευτικού χώρου, είτε του αυξημένου χώρου φόρτωσης για μεγαλύτερα φορτία. Επιπλέον, το ίδιο το κάλυμμα μπορεί να χωριστεί στα δύο, παρέχοντας αφενός αυξημένη χωρητικότητα, αφετέρου έναν υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο. Ο χώρος αποσκευών εφοδιάζεται επίσης με ένα νέο ευέλικτο σύστημα ιμάντων για την ασφάλιση αντικειμένων, ώστε να μην μετατοπίζονται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Με όλα τα καθίσματα σε όρθια θέση και την εταζέρα στη θέση της, το νέο μοντέλο προσφέρει πλούσιο χώρο αποσκευών, που αυξάνεται σταδιακά  με το σύστημα αναδιπλούμενων πίσω καθισμάτων 40:20:40.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 16.800 ευρώ (δικήνητη έκδοση 1.5 Ρ – 125 ίππων – κιβώτιο 6ΜΤ) και φθάνουν τα 31.360 ευρώ (έκδοση 1.5 HDF – 116 ίππων – e-CVT AWD-i).

Νίκος Τσάδαρης