Μετά από επτά επιτυχημένα χρόνια, το BMW Group σταματά την εμπλοκή του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula E στο τέλος της προσεχούς σεζόν.

Η γερμανική μάρκα από την πρώτη μέρα υποστήριξε με συνέπεια το project Formula E και έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο success story του θεσμού. Επίσης, έχει σημειώσει νίκες και τερματισμούς στο βάθρο με την ομάδα Andretti Motorsport, ενώ το Group ανέκαθεν χρησιμοποιούσε τη Formula E ως τεχνολογικό εργαστήριο για την παραγωγή.

Οι ίδιοι μηχανικοί οι οποίοι αναπτύσσουν τα συστήματα ηλεκτροκίνησης για τα μοντέλα παραγωγής είναι υπεύθυνοι και για τα συστήματα κίνησης των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Ενδεικτικά παραδείγματα της επιτυχημένης μεταφοράς τεχνολογιών από τη Formula E στην εξέλιξη των συστημάτων παραγωγής είναι νέα ευρήματα σχετικά με τη διαχείριση της ενέργειας και την ενεργειακή απόδοση, η μεταφορά λογισμικού για ηλεκτρονικά ισχύος από τα αγωνιστικά στα αυτοκίνητα παραγωγής και μία βελτίωση στην πυκνότητα ισχύος των ηλεκτροκινητήρων.

Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, το BMW Group έχει εξαντλήσει τις ευκαιρίες για τη μεταφορά τέτοιου είδους τεχνολογιών στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της Formula E. Επιπλέον, η στρατηγική κατεύθυνση του μετατοπίζεται στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Στο μέλλον, μεγαλύτερη έμφαση θα δοθεί στην ολοκλήρωση της ανάπτυξης της γκάμας και στην παγκόσμια παραγωγή, καθώς η γερμανική εταιρία στοχεύει να έχει ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους μέχρι τα τέλη του 2021 και επτά εκατομμύρια μέχρι το 2030, εκ των οποίων τα δύο τρίτα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Μέχρι στιγμής η ομάδα BMW i Andretti Motorsport έχει σημειώσει τέσσερις νίκες, τέσσερις pole positions και εννέα βάθρα στους 24 αγώνες της, ενώ την προσεχή (και τελαυταία) σεζόν, θα βάλει τα δυνατά της για όσο το δυνατόν περισσότερες επιτυχίες με την BMW iFE.21 και οδηγούς τους Maximilian Günther (GER) και Jake Dennis (GBR).

Νίκος Τσάδαρης