To πρώτο «καθαρό» επιβατηγό αεροπλάνο σχεδιάζει για το 2035 η Airbus – Θα κινείται με υδρογόνο

Θα ονομάζεται ZEROe και θα μεταφέρει από 100 έως 200 επιβάτες


ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΝΕΑ
9:14
22/09/2020
To πρώτο «καθαρό» επιβατηγό αεροπλάνο σχεδιάζει για το 2035 η Airbus - Θα κινείται με υδρογόνο
3
loading

Τα χαρτιά της αναφορικά με τη δημιουργία του πρώτου στον κόσμο επιβατηγού αεροσκάφους μηδενικών εκπομπών ρύπων, το οποίο θα κινείται αποκλειστικά με υδρογόνο αντί για ορυκτά καύσιμα «άνοιξε» η ευρωπαϊκή εταιρεία Airbus.

Το αεροσκάφος με την αρχική ονομασία ZEROe, το οποίο μπορεί να είναι έτοιμο σε 15 χρόνια, δηλαδή να πετάξει το 2035, θα μεταφέρει από 100 έως 200 επιβάτες, ανάλογα με το σχέδιο που θα επιλεγεί τελικά.

Για «μία ιστορική στιγμή για την εμπορική αεροπλοΐα συνολικά» και για τη «σημαντικότερη φάση μετάβασης που έχει δει ποτέ η αεροπορική βιομηχανία» έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus, Γκιγιόμ Φορί.

Όπως είπε, «φιλοδοξία μας είναι να υλοποιήσουμε ένα τολμηρό όραμα για το μέλλον των πτήσεων μηδενικών ρύπων. Πιστεύω ακράδαντα ότι η χρήση του υδρογόνου -τόσο ως συστατικού των συνθετικών καυσίμων όσο και ως πρωτογενούς πηγής ενέργειας για τα εμπορικά αεροσκάφη- έχει τη δυνατότητα να μειώσει σημαντικά το κλιματικό αποτύπωμα της αεροπορικής βιομηχανίας».

Τα τρία διαφορετικά σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνουν τουρμποκινητήρες που δουλεύουν με υγρό υδρογόνο αποθηκευμένο σε δεξαμενές και επιτρέπουν -ανάλογα με το μοντέλο- στο αεροπλάνο να πετάει τουλάχιστον 1.000 έως 2.000 ναυτικά μίλια (3.700 χιλιόμετρα). Η εταιρεία αναμένεται να έχει επιλέξει έως το 2025 την τεχνολογία που τελικά θα ακολουθήσει, ενώ άλλοι αναλυτές δήλωσαν επιφυλακτικοί πως ίσως το όλο φιλόδοξο σχέδιο δεν θα μπορέσει να υλοποιηθεί πριν το 2040, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.

Η Airbus, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, επεσήμανε ότι για να γίνει η μετάβαση στο υδρογόνο πρέπει γενικότερα να βοηθήσουν οι κυβερνήσεις και άλλες επιχειρήσεις, ώστε να μεταμορφωθεί το όλο οικοσύστημα των πτήσεων, μεταξύ άλλων με την κατασκευή επίγειων υποδομών ασφαλούς μεταφοράς και αποθήκευσης του υδρογόνου, καθώς και με τις σχετικές επενδύσεις σε έρευνα και τεχνολογία.

Ήδη, από τη δεκαετία του 1970, υπάρχουν εκτιμήσεις ότι καταφθάνει η «οικονομία του υδρογόνου», κάτι που δεν έχει γίνει πραγματικότητα ακόμη, εν μέρει επειδή το υδρογόνο παραμένει αρκετά ακριβό για ευρεία χρήση. Προς το παρόν, το περισσότερο υδρογόνο που χρησιμοποιείται σήμερα εξάγεται από το φυσικό αέριο, κάτι που όμως δημιουργεί εκπομπές ρύπων, συνεπώς χρειάζονται νέες πιο «καθαρές» τεχνικές μαζικής παραγωγής υδρογόνου, π.χ. από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Αυτό θέλει και η Airbus, η οποία σχεδιάζει την εξαγωγή υδρογόνου από το νερό μέσω ηλεκτρόλυσης.

Σήμερα, τα αεροπλάνα ευθύνονται περίπου για το 2,4% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα (πάνω από 900 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι ετησίως), σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές. Η τάση της εκπομπής ρύπων από τα αεροσκάφη είναι αυξητική κατά τα τελευταία χρόνια, καθώς αυξανόταν ολοένα ο αριθμός των πτήσεων (προ κορονοϊού).

Πηγή φωτογραφίας: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

3
σχόλια
  1. avatar Giorgis

    Αν το είχαν σήμερα στην κυκλοφορία θα ήταν αποδεκτό καθώς δεν υπάρχει άλλη καθαρότερη τεχνολογία για τέτοιου μεγέθος και τέτοιων αποστάσεων αεροπλάνα. Είμαι όμως παραπάνω από βέβαιος ότι το μακρινό 2035, κατά την αισιόδοξη εκδοχή, η αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες θα έχει εξελιχθεί τόσο που δεν θα χρειαστεί το υδρογόνο. Το σημείο \"ανατροπής\" θα είναι οι 400Wh/Kg ενεργειακής πυκνότητας, ενώ οι εμπορικές μπαταρίες είναι ήδη στα 250-260 και στα εργαστήρια οι μπαταρίες που θα έρθουν τα επόμενα χρόνια είναι στις 500 ή και περισσότερο.

  2. avatar 1+1

    Με το υδρογόνο στα οχήματα και με τις ΑΠΕ στο μέλλον η μόλυνση θα είναι κυριολεκτικά 0.

    1. avatar Giorgis

      Η καύση υδρογόνου, όπως υπονοεί το άρθρο τουλάχιστον γι αυτό το αεροπλάνο, δεν έχει 0 μόλυνση. Παράγει NOx. Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο πρόβλημα.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει