Ακολουθώντας τις προτροπές ακόμα και του ίδιου του πρώην υπουργού Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, να τον παραπέμψουν σε Προανακριτική Επιτροπή, προκειμένου να ερευνηθούν οι τυχόν ευθύνες του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, η πλειοψηφία των βουλευτών με 154 «ναι» υπερψήφισε τη σχετική πρόταση της Νέας Δημοκρατίας.
«Ξέρω ότι είμαι αθώος και προσβλέπω στην κρίση της Δικαιοσύνης για να το μάθει όλη η Ελλάδα. Θέλω να ζητήσω προσωπικά από τον καθένα και την καθεμιά συνάδελφό μου να υπερψηφίσουν την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας, ακόμα και από εκείνους που θεωρούν άδικη την παραπομπή μου. Δεν πρόκειται να κρυφτώ πίσω από καμία ασυλία ή κυβερνητική πλειοψηφία», τόνισε ο ίδιος χαρακτηριστικά.
Μετά λοιπόν και το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, που ανακοινώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες, το επόμενο βήμα θα είναι η σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής που θα αναλάβει τη διερεύνηση της υπόθεσης και ειδικότερα τη διερεύνηση τυχόν ευθυνών του κ. Καραμανλή για παράβαση καθήκοντος σε βαθμό πλημμελήματος, αναφορικά με την ανεπαρκή στελέχωση του ΟΣΕ και την ανεπαρκή χρηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου, στοιχεία που φέρονται να σχετίζονται με τις συνθήκες που οδήγησαν στην πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.
Ακολουθώντας την ίδια τακτική με τον κ. Χρήστο Τριαντόπουλο, για τον πρώην υπουργό Μεταφορών δεν αναμένεται να υπάρχει επί της ουσίας κοινοβουλευτική έρευνα, καθώς έχει δηλώσει ότι επιθυμεί να πάει απευθείας στη Δικαιοσύνη. Οπότε η Προανακριτική θα συσταθεί μεν, αλλά πριν καλά καλά ξεκινήσει τις εργασίες της, αυτές θα λήξουν. Οπότε το αμέσως επόμενο βήμα θα είναι η παραπομπή του στο Δικαστικό Συμβούλιο, που θα απαρτίζεται από ανώτατους δικαστές και θα κρίνει εντέλει αν θα οδηγηθεί σε δίκη ή όχι.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε από το βήμα της Βουλής χθες το βράδυ ότι «θέτω τον εαυτό μου ενώπιον της κρίσης της Δικαιοσύνης. Όχι μόνο γιατί δεν θέλω να υπάρχει καμία υπόνοια ότι ψάχνω πολιτική ασπίδα στην κοινοβουλευτική πλειοψηφία του κόμματός μου, αλλά γιατί έχω απόλυτο σεβασμό στη μνήμη όσων χάθηκαν στα Τέμπη. Όταν η αντιπολίτευση ζητά την κακουργηματική μου δίωξη, αισθάνομαι την ανάγκη να υπερασπιστώ τον εαυτό μου».
Αναφερόμενος στη δικογραφία του Εφέτη Ανακριτή που έχει φθάσει στη Βουλή σημείωσε πως «μέσα στις δεκάδες χιλιάδες σελίδες της δικογραφίας, στο πρόσωπό μου γίνονται μετρημένες 2 αναφορές χωρίς αξιολόγηση ή κρίση από τον ανακριτή. Αναφορές που αφορούν 2 επιστολές που έλαβα από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου και θίγουν –μεταξύ άλλων– ζητήματα που έχουν να κάνουν με το προσωπικό και τη χρηματοδότηση του ΟΣΕ. Μέσα στα επιτρεπόμενα πλαίσια ενίσχυσα τον ΟΣΕ με 417 θέσεις εργασίας και σχεδόν 400 εκατομμύρια ευρώ».
Ως προς την υπερασπιστική του γραμμή σε σχέση με το θέμα της μη ολοκλήρωσης της πολυσυζητημένης σύμβασης 717 που αφορά την τηλεδιοίκηση των τρένων, ο κ. Καραμανλής θα αναφέρει στη Δικαιοσύνη πως ασφαλώς και ήθελε να υπάρχουν τα αυτόματα συστήματα ασφάλειας στους σιδηροδρόμους της χώρας. Γι’ αυτό και προχώρησε μετά το 2019 τις συμβάσεις για την ολοκλήρωση των συστημάτων αυτών. Συμβάσεις που εκκρεμούσαν για δεκαετίες. «Αν είχε ακυρωθεί η σύμβαση, η καθυστέρηση θα ήταν πολύ μεγαλύτερη. Το ίδιο και η ζημία του Ελληνικού Δημοσίου. Αυτό λέει η κοινή λογική. Δώσαμε παρατάσεις όπως έκανε και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που έδωσε πολύ περισσότερες. Δεν υπήρχε άλλη λύση», υπογράμμισε χθες στη Βουλή δίνοντας μια πρώτη γεύση των όσων θα υποστηρίξει.