Το Lodgy είναι ένα ακόμα δείγμα φιλοσοφίας της Dacia στην κατασκευή αυτοκινήτων που προσφέρουν πολλά περισσότερα, σε σχέση με την τιμή τους.

Πρόκειται για ένα σύγχρονο, πολυχρηστικό, 7θέσιο μοντέλο, με compact εξωτερικές διαστάσεις και πλούσιους εσωτερικούς χώρους, που εξασφαλίζουν άνετες μετακινήσεις για μέχρι και 7 επιβάτες, αλλά και δυνατότητα μεταφοράς έως 1.861 λίτρων αποσκευών, ανάλογα τις ανάγκες. Με ιδιαίτερη σχεδίαση, πλήρη εξοπλισμό και ανθεκτική ποιότητα κατασκευής, προσφέρει τις ανέσεις μοντέλου μεγαλύτερης κατηγορίας (C segment), σε τιμή που αντιστοιχεί σε μοντέλο μικρότερης.

Σχεδίαση – Εσωτερικό

Οι προφυλακτήρες και η γρίλια της μάσκας, αναδεικνύουν το εταιρικό λογότυπο, τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος. Παράλληλα, τα μεγάλα φωτιστικά σώματα δίνουν την αίσθηση χρηστικότητας, που διακρίνει το μοντέλο στο σύνολό του. Στο προφίλ, ξεχωρίζουν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και οι ανάγλυφες γραμμές πάνω στο αμάξωμα. Στο πίσω μέρος, η μεγάλη 5η πόρτα εξασφαλίζει άνετη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, ενώ πλαισιώνεται από μεγάλα, μοντέρνα φωτιστικά σώματα.

Η προσωπικότητα του Lodgy τονίζεται περισσότερο στην έκδοση Stepway, με στοιχεία που δίνουν αέρα crossover στο πολυχρηστικό μοντέλο. Ανάμεσά τους, οι μπάρες οροφής, τα προστατευτικά φρύδια των θόλων, αλλά και τα πλευρικά προστατευτικά μαρσπιέ, οι ενθέσεις χρωμίου στη μάσκα και πέριξ των προβολέων ομίχλης και οι προστατευτικές ποδιές στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Το εσωτερικό αξιοποιεί τα στοιχεία που οι αγοραστές περιμένουν από ένα Dacia. Τα εργονομικό ταμπλό είναι κατασκευασμένο από ανθεκτικά υλικά, που καθαρίζονται εύκολα. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ευανάγνωστος, ενώ οι αεραγωγοί του κλιματισμού αποδεικνύονται εξαιρετικά εύχρηστοι και ρυθμίσιμοι προς κάθε κατεύθυνση. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η ευκρινής οθόνη αφής 7’’ του συστήματος πολυμέσων Media Nav Evo, ενώ η θέση οδήγησης έχει εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα, όπως και οι υπερυψωμένες θέσεις των επιβατών.

Δερμάτινες επενδύσεις «ντύνουν» τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, ενώ, ανάλογα με την έκδοση, η διακόσμηση περιλαμβάνει λακαριστές επιφάνειες, δίχρωμες ταπετσαρίες και χρωμιωμένα στοιχεία.

Το σύστημα κλιματισμού είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να έχει άμεση απόκριση, παρέχοντας το ίδιο επίπεδο θερμοκρασίας τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες, περιλαμβανομένων και αυτών της 3ης σειράς καθισμάτων. Παράλληλα, στο πάνω μέρος του ταμπλό υπάρχει ένας ευρύχωρος αποθηκευτικός χώρος για μικροαντικείμενα, με κάλυμμα (ανάλογα την έκδοση).

Το Lodgy διατίθεται αποκλειστικά ως 7θέσιο, με διάταξη καθισμάτων 2/3/2. Στο εσωτερικό του, η μεσαία σειρά μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 3 επιβάτες, ενώ η 3η σειρά καθισμάτων μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα δύο, παρέχοντάς τους άνετη μετακίνηση (χώρος για γόνατα 144 χλστ.).

Ωστόσο, το μεγάλο πλεονέκτημα του, είναι η μεγάλη δυνατότητα διαμόρφωσης, ανάλογα με τις ανάγκες. Έτσι, στην 7θέσια διάταξη ο χώρος αποσκευών διαμορφώνεται στα 207 λίτρα.

Με την αφαίρεση των δύο πίσω καθισμάτων, που μπορεί να γίνει και τμηματικά, ο χώρος αποσκευών μεγαλώνει στα 634 λίτρα, ενώ, με την πλήρη αναδίπλωση της 2ης σειράς καθισμάτων, η συνολική χωρητικότητα αγγίζει τα 1861 λίτρα. Ακόμα 12 αποθηκευτικοί χώροι είναι διαθέσιμοι για τους επιβάτες μέσα στην καμπίνα, συνολικής χωρητικότητας μέχρι 30 λίτρων.

Κινητήρες – Κιβώτια

Το Lodgy είναι διαθέσιμο με πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel. Στη βενζίνη, ο βασικός κινητήρας είναι ο 4κύλινδρος, turbo, άμεσου ψεκασμού 1.3 TCe με 100 ίππους και 200 Nm ροπής, διαθέσιμα μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. O πιο δυνατός 1.3 TCe αποδίδει 130 ίππους και 240 Nm ροπής, δίνοντας επιδόσεις με 193 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας και 9,3 δλ. για το 0-100.

Στους diesel, ο 1.5 Blue dCi κάνει χρήση της τεχνολογίας AdBlue, για οικονομία καύσιμου και χαμηλή περιβαλλοντική επιβάρυνση. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 95 και 115 ίππους (220 και 260 Nm ροπής αντίστοιχα), χαρίζοντας αξιοπρεπείς επιδόσεις και μέση κατανάλωση από 4,1 λτ./100 χλμ., ενώ οι ρύποι CO2 δεν ξεπερνούν τα 115 γρ./χλμ. (NEDC). Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και σύστημα Stop & Start.

Κατασκευή – Ανάρτηση

«Χτισμένο» πάνω σε μία στιβαρή πλατφόρμα με αποδεδειγμένη αξιοπιστία, το πολυχρηστικό Dacia είναι άνετο και φιλικό στον χρήστη. Η ανάρτησή του, με γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός και ημι-άκαμπτο πίσω άξονα, εξασφαλίζει προοδευτική λειτουργία και περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος.

Τέλος είναι διαθέσιμο σε έξη διαφορετικές εκδόσεις κινητήρων και εξοπλισμού, με τιμές από 15.980 έως 18.880 ευρώ και καλύπτεται από 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και 3 χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας.

Νίκος Τσάδαρης