Το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία μαζί με τους πελάτες σηματοδότησαν το τέλος εποχής για το μοντέλο i8 Roadster. Τα τελευταία 18 οχήματα i8 έφυγαν από το εργοστάσιο του Group στην Λειψία παρουσία των μελλοντικών ιδιοκτητών τους. Κάθε αυτοκίνητο ήταν μοναδικό και προϊόν στενής συνεργασίας με τον πελάτη. «Το επίπεδο εξατομίκευσης ενείχε υψηλές προκλήσεις σε επίπεδο επιμελητείας (logistics) και διαδικασιών παραγωγής», δήλωσε ο διευθυντής του εργοστασίου Hans-Peter Kemser. «Αλλά το εργοστάσιο παραγωγής μοντέλων BMW i απέδειξε για μία φορά ακόμα ότι τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο».

Η κατασκευή μιας BMW i8 από μόνη της είναι ένας άθλος στην παραγωγή των σύγχρονων αυτοκινήτων, λόγω της εν γένει φιλοσοφίας της, της τεχνολογίας κίνησης και του μοναδικού συνδυασμού πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP) και αλουμινίου. Αλλά τα τελευταία 18 ειδικά μοντέλα επεφύλασσαν στην ομάδα παραγωγής της i8 ιδιαίτερες προκλήσεις: το φινίρισμα αμαξώματος κάθε αυτοκινήτου ήταν κάτι που δεν είχε χρησιμοποιηθεί προηγουμένως στο εξωτερικό μιας i8. Η βαφή ενός τόσο μεγάλου αριθμού εξωτερικών εξαρτημάτων στη συγκεκριμένη απόχρωση κατέστησαν τις διαδικασίες παραγωγής και logistics πολύ πιο περίπλοκες.

Καθώς τα εξαρτήματα κατασκευάζονταν και βάφονταν κυριολεκτικά με το χέρι από διάφορους προμηθευτές και στο εργοστάσιο του Landshut, η πρόκληση ήταν να μπορέσουν να φτάσουν στη γραμμή παραγωγής με αψεγάδιαστη πολυτελή ποιότητα. Και καθώς κάθε εξάρτημα ήταν το μοναδικό που υπήρχε σε αυτή την απόχρωση και εξαιρετικά περίπλοκο να αναπαραχθεί, το όλο εγχείρημα απαιτούσε μέγιστη προσοχή και ακρίβεια τόσο σε επίπεδο logistics όσο και σε όλη τη διαδικασία παραγωγής. Τα τελευταία οχήματα διαθέτουν επίσης εξατομικευμένα εξαρτήματα στο εξωτερικό τους, όπως επένδυση Alcantara στα καθίσματα και το τιμόνι, και ειδικές διακοσμητικές λωρίδες και ένθετα διακοσμητικά.

Οι πελάτες στο εργοστάσιο της Λειψίας (μερικοί από τους οποίους είναι μέλη του BMW i8 Club International) βρέθηκαν εκεί για να δουν τα οχήματά τους να περνούν τις πύλες του εργοστασίου και να μεταφέρονται στο κέντρο logistics.

Νίκος Τσάδαρης