Το τραγικό τροχαίο δυστύχημα που πυροδότησε αντιπαράθεση για τα SUV

Τέσσερις άνθρωποι ανάμεσά τους κι ένας 3χρονος σκοτώθηκαν την περασμένη Παρασκευή στη Γερμανία


ΚΟΣΜΟΣ
8:50
10/09/2019
Το τραγικό τροχαίο δυστύχημα που πυροδότησε αντιπαράθεση για τα SUV
14
loading

Ένα τραγικό τροχαίο δυστύχημα την περασμένη Παρασκευή στο Βερολίνο, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους, ανάμεσά τους ένα τρίχρονο αγοράκι, έχει προκαλέσει πολεμική στη Γερμανία σχετικά με τα αυτοκίνητα τύπου SUV και την κυκλοφορία τους στις σύγχρονες πόλεις.

«Χρειαζόμαστε ανώτατο όριο για τα μεγάλα SUV στο κέντρο των πόλεων. Η καλύτερη λύση θα ήταν μια ομοσπονδιακή ρύθμιση, η οποία θα επέτρεπε στις πόλεις να θέτουν κάποια όρια μεγέθους», έκρινε σε δηλώσεις του στην εφημερίδα Tagesspiegel ο αντιπρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Πρασίνων, ο Όλιβερ Κρίσνερ.

Η μη κυβερνητική οργάνωση «Γερμανική Βοήθεια για το Περιβάλλον» ανάρτησε ανακοίνωση στο Twitter: «Τα SUV δεν έχουν καμία δουλειά στις πόλεις μας! Τέσσερις νεκροί, ανάμεσά τους ένα μικρό παιδί, είναι ο απολογισμός του τρομερού δυστυχήματος με SUV Porsche στο Βερολίνο. Και σε ό,τι αφορά τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ένα στα δύο καινούργια αυτοκίνητα είναι SUV. Παλεύουμε ενάντια σε αυτό».

Το χρονικό του δυστυχήματος

Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες και βίντεο, το δυστύχημα έγινε όταν η Porsche Macan που οδηγούσε 42χρονος – στο αυτοκίνητο επέβαιναν επίσης μια 67χρονη γυναίκα κι ένα κοριτσάκι έξι ετών – εξετράπη από την πορεία της, προσέκρουσε σε φωτεινό σηματοδότη και κατόπιν παρέσυρε έναν 29χρονο Βρετανό, έναν 28χρονο Ισπανό, μία γυναίκα 64 ετών και το τριών ετών εγγόνι της. Και τα τέσσερα θύματα, τα οποία στέκονταν στην άκρη διάβασης πεζών, έχασαν τη ζωή τους ακαριαία, επιτόπου, πριν προλάβει να τους παρασχεθεί η παραμικρή βοήθεια. Τραγικοί αυτόπτες μάρτυρες, η μητέρα του αγοριού και το μεγαλύτερο αδελφάκι του.

Όπως σημείωσε η εφημερίδα Bild, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, πραγματογνώμονες, οι οποίοι εξέτασαν με ειδική τεχνολογία τρισδιάστατης αναπαράστασης τις συνθήκες του δυστυχήματος, διαπίστωσαν ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν προσπάθησε καν να διορθώσει την πορεία του οχήματος, ή να φρενάρει. Αντιθέτως, λίγο πριν από την πρόσκρουση, επιτάχυνε. Κατά πληροφορίες της εφημερίδας, πιθανότερο σενάριο θεωρείται πως είναι ότι αντιμετώπισε ξαφνικό πρόβλημα υγείας, πιθανόν κρίση επιληψίας. Τόσο ο οδηγός, όσο και οι επιβάτες της Porsche νοσηλεύονται εκτός κινδύνου σε νοσοκομείο του Βερολίνου.

Το δυστύχημα πυροδότησε έντονη αντιπαράθεση, καθώς η κριτική για τα μεγάλα αυτοκίνητα, που επιβαρύνουν την κίνηση στους δρόμους, αλλά και το περιβάλλον στις μεγάλες πόλεις, βρίσκεται εδώ και χρόνια στη φαρέτρα του κόμματος των Πρασίνων και άλλων οικολογικών οργανώσεων.

Όπως προκύπτει από δεδομένα του Ινστιτούτου CAR του Πανεπιστημίου του Ντούιζμπουργκ, το τρέχον έτος θα κυκλοφορήσουν στην Γερμανία περισσότερα από ένα εκατομμύριο νέα SUV. Ο αριθμός αντιστοιχεί στο ένα τρίτο του συνόλου των νέων αυτοκινήτων στη χώρα.

«Τα μεγάλα αυτοκίνητα χρειάζονται ακόμη πιο ευρύχωρους χώρους στάθμευσης, όταν στις πόλεις ο χώρος γίνεται όλο και πιο σπάνιος. Αποτελούν ιδιαίτερο κίνδυνο για πεζούς και ποδηλάτες. Είναι επείγουσα ανάγκη να γίνει συζήτηση σχετικά με το πόσο μεγάλα θα πρέπει να είναι πλέον τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο κέντρο των πόλεών μας», τόνισε ο κ. Κρίσνερ των Πρασίνων.

Οικολογικές οργανώσεις ζητούν να επιβληθούν σε πρώτη φάση «εύκολα» μέτρα, όπως η θέσπιση διοδίων. Από την πλευρά της, η Εναλλακτική για την Γερμανία (AfD) κατήγγειλε τις οργανώσεις οι οποίες «μισούν τα αυτοκίνητα» και αποπειρώνται να «εκμεταλλευθούν πολιτικά το δυστύχημα», μιλώντας για «άρματα μάχης στους σύγχρονους δρόμους».

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

14
σχόλια
  1. avatar Να απαγορευτούν τα και καλά “ακίνδυνα” ναρκωτικα καλύτερα

    Τι δουλειά έχει ότι ήταν suv με το ατύχημα αυτό; Και ο άλλος ο Αλβανός με το τσιγαριλικι 4 σκότωσε στην Ιερα Οδό και οδηγούσε smart.

  2. avatar sedan

    Τι χρειαζεται το suv; Για βολτα στα βουνα μονο ή επίδειξη.

  3. avatar Speros

    Καλημέρα σε όλους. Να κάνουμε προτάσεις για καλύτερη συμπεριφορά από τους οδηγούς της χώρας μας. Βασικά λείπει η αστυνόμευση πού είναι ο λόγος τόσων παραβάσεων. Ο ΚΟΚ υπάρχει. Να αναθεωρηθεί το ποινικό μέρος και με απλές διαδικασίες ο παραβάτης του κόκκινου να προφυλακιζεται. Το όχημα από μέσο μετατρέπεται σε όπλο που πυροβολεί αδιάκριτα καί όποιον πετύχει ο δράστης συλλαμβάνεται και μπαίνει φυλακή μέχρι τη δικάσιμο. Πως σας φαίνεται αν περνάτε απέναντι και κάποιος σας σκοτώσει????

  4. avatar Καπόνε

    Γιατί δεν κάνουν αυτό που γίνεται και στην Ελλάδα? Πάει ο άλλος, πίνει, τρέχει με το Κάμπριο, σκοτώνει γιαγιά και εγγονάκι, τον αφήνουν ελεύθερο και πιθανότατα θα καταδικαστεί με 3 μήνες για την δολοφονία και 6 μήνες αφαίρεση διπλώματος για την επήρεια αλκοόλ και όλα αυτά ΜΕ ΑΝΑΣΤΟΛΗ. Κάτσε εσύ Λευτεράκη και ο κάθε Λευτεράκης να πιάνει την τρίχα και να την κάνει τριχιά. Σταμάτα να κοιτάς το δέντρο και δες το δάσος, το οποίο καίγεται αλλά εσύ ξυρίζεσαι.

    1. avatar Λευτέρηςςς

      Δείξε και σε εμάς το δάσος που δεν το βλέπουμε.

  5. avatar ααααααα

    ΕΝ ΜΕΡΗ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΚΙΟ ΒΛΕΠΕΙς ΑΥΤΟΥς ΚΑΙ Αυτές ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΜΕ ΤΑ ΣΟΥΒ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟς ΜΕΤΡΑΕΙ

  6. avatar Πεζω δυο

    Μονο εκει ;Εδω να δης ωραια που ειναι .

  7. avatar Λευτέρηςς

    Τρικυμία... το άρθρο.
    Για το ατύχημα φταίει που πιάνει πολύ χώρο στο parking το SUV?
    Με την λογική αυτή του χώρου να απογορευτούν κάθε είδος φορτηγά μέσα στην πόλη.
    Αν είχε sedan τότε δεν θα είχαν πεθάνει οι άνθρωποι?

    1. avatar mariasofi

      μιλάει για όλα τα αρνητικά που μπορεί να θεωρούνται για κάποιους χαρακτηριστικά των συγκεκριμένων αυτοκινήτων...και καλά για αυτούς που ταξιδεύουν συχνά και τα επιλέγουν εφ΄όσον έχουν και την οικονομική δυνατότητα (το συγκεκριμένο μπορεί να φτάσει και να ξεπεράσει τις 90.000 ευρώ) για ένα ασφαλές για τους επιβάτες αυτοκίνητο¨ οι καβαλημένοι που τ΄αγοράζουν για μαγκιά και καλά για να πηγαίνουν γραφείο σπίτι - σπίτι γραφείο τί τα θέλουν;

    2. avatar gxri

      το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι σαν αρμα μάχης... αμα ήταν μικροτερο αυτοκίνητο ενδεχομένως να μην καβαλούσε τόσο εύκολα τα πεζοδρόμια και ίσως σταματούσε σε καμια πινακιδα, φανοστάτη , κάδο και να μην ξύριζεσαι επι τόπου τους ανθρώπους...

    3. avatar ΠάνοςV

      Αν διαβάσεις την ερευνα του Πανεπιστημίου θα δείς στις τόσες σελίδες οτι
      -Ενα SUV είναι τουλάχιστον 2,5 t σε σχέση με max 1,5 ενός sedan/limo .
      -Εχει περισσότερα κυβικά ( Στην ίδια κατηγορία ειναι και τα κάθε λογής γρήγορα και ειδικά αυτοκίνητα)
      - Εχει μεγαλύτερο υψος που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι θάνατος για πεζό, ποδηλάτη ζώο και μηχανόβιο.Για αυτό και στο NCAP είναι πολύ χαμηλότερα .
      Στην Γερμανία πχ δεν επιτρέπονται να κάθονται στην αριστερή λωρίδα γιατί εμποδίζουν την θέα των πίσω
      - Οι οδηγοί τους οδηγώντας τα αισθάνονται υπερασφαλείς ενω δεν είναι
      - Και το τελευταίο είναι αντιοικολογικά λόγω κατανάλωσης (περίπου διπλάσια απο το αντιστοιχο Sedan)

  8. avatar spk

    εντός πόλης πάμε με 40 και εκτός με 100 . αν μπορεί κάποιος να τα τηρήσει ίσως και είναι τυχερός

    1. avatar @spk

      Σε στενούς δημοτικούς δρόμους (οι περισσότεροι θα έλεγα) τα 40χιλ. είναι και πάλι υπερβολικά. Εάν βγει πεζός ανάμεσα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα τα 40 ή τα 50 χιλ. φαντάζουν υπερβολικά για κάθε αντίδραση!
      Μάλλον ανώτερη ταχύτητα σε αυτούς τους δρόμους τα 25χιλ. και σε όποιον αρέσει...

    2. avatar Λευτέρηςςς

      Δεν ειναι κακό να τονίσεις μέγιστο 40 μέσα στην πόλη. Όπως και αν κάποιος μέσα στην πόλη πάει πιο αργά μην κολλάτε και κορνάρετε - αυτό είναι ελληνικό έθιμο.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει