Δύο μέλη του πληρώματος του υπό σημαία Λιβερίας ελληνόκτητου πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου Eternity C σκοτώθηκαν μετά από επίθεση από θαλάσσια drones και ταχύπλοα των Χούθι ανοιχτά της Υεμένης το βράδυ της Δευτέρας, όπως δήλωσε η ναυτιλιακή αντιπροσωπεία της Λιβερίας σε συνεδρίαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) των Ηνωμένων Εθνών την Τρίτη.

Οι θάνατοι, οι πρώτοι από τον Ιούνιο του 2024, ανεβάζουν τον συνολικό αριθμό των ναυτικών που σκοτώθηκαν σε επιθέσεις εναντίον πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα σε έξι, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.

Νωρίτερα, η βρετανική υπηρεσία UKMTO (United Kingdom Maritime Trade Operations) είχε ανακοινώσει ότι το Eternity C «παραμένει περικυκλωμένο από μικρά (ταχύπλοα) σκάφη και συνεχίζει να δέχεται επιθέσεις».

Πληροφορίες ανέφεραν πως η χθεσινή επίθεση έγινε σε δύο φάσεις. Στην πρώτη, το πλοίο δέχτηκε ταυτόχρονη επίθεση από επανδρωμένα ταχύπλοα, τα οποία εξαπέλυσαν πυρά και ρουκετοβόλα. Στη συνέχεια, τέσσερα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) ενεπλάκησαν στην επίθεση – τα δύο καταρρίφθηκαν, ενώ τα άλλα δύο έπληξαν το σκάφος, προκαλώντας σοβαρές ζημιές και εισροή νερού.

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν χθες ότι δεν υπάρχουν Έλληνες ναυτικοί στο πλοίο ελληνικών συμφερόντων, στο οποίο σημειώθηκε επίθεση στην Ερυθρά Θάλασσα.

Το πλοίο που φέρει σημαία Λιβερίας διαχειρίζεται ελληνική εταιρεία με έδρα τον Πειραιά και σε αυτό επιβαίνουν υπήκοοι Φιλιππίνων.

Γιατί στοχοποιούνται τα ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά θάλασσα

Ο Άγγελος Συρίγος, διεθνολόγος και βουλευτής της ΝΔ, μιλώντας στο ΕΡΤΝews (Φ. Παπαθανασίου) ανέφερε πως: «Είχε να σημειωθεί τέτοια επίθεση από τον Δεκέμβριο του 2024. Προκαλεί εντύπωση, δεν ξέρω αν η πορεία των πλοίων κατέληγε σε ισραηλινά λιμάνια. Αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να διευκρινιστεί, διότι οι Χούθι κατά κύριο λόγο στοχεύουν σε ισραηλινά λιμάνια, σε πλοία που κατευθύνονται σε ισραηλινά λιμάνια, ή έχουν πορεία προς το Ισραήλ. Οπότε αυτό είναι ένα κρίσιμο σημείο.

Αποκεί και πέρα, μην μας κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση ότι ελληνικά πλοία, ο κύριος όγκος των πλοίων αυτή τη στιγμή, περνάνε από τα στενά της Ερυθράς Θάλασσας κατευθείαν στο Σουέζ, είναι ελληνόκτητη ναυτιλία.

Τα υπόλοιπα πλοία επιλέγουν να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής. Άρα είναι ένα αντικειμενικό στοιχείο ότι ο κύριος όγκος των πλοίων που διαπλέουν τη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή είναι ελληνικά ελληνόκτητα πλοία».

Πηγή φωτογραφίας: Marine Traffic