Τι απέγινε το όνειρο του ελληνικού αυτοκινήτου PONY

Ο πρόεδρος της εταιρείας ΝΑΜCO, Πέτρος Κοντογούρης, μιλάει στο newsbeast.gr για τα εμπόδια και το μέλλον του πολυσυζητημένου επιχειρηματικού εγχειρήματος


AUTO
0:06
18/10/2015
Τι απέγινε το όνειρο του ελληνικού αυτοκινήτου PONY
86
loading

Σε μια πιλοτή κάποιας πολυκατοικίας στο κέντρο παρατήρησα κάτι που μου ξύπνησε αρκετές μνήμες. Ένα PONY, πολυκαιρισμένο και σκονισμένο στεκόταν πεισματικά στο πέρασμα του χρόνου. Μοντέλο της δεκαετίας του ’70 με ιστορική πορεία που κάποιοι θαυμάζουν, άλλοι αναπολούν, ορισμένοι φθονούν ή μπορεί και να αγνοούν.

Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης

Στην πραγματικότητα το αυτοκίνητο με τη διπλή φύση, καθώς είχε την ικανότητα να κινείται τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου με την ίδια άνεση, παρά το γεγονός ότι σταμάτησε να κυκλοφορεί το 1983 δεν έπαψε ούτε στιγμή να υπάρχει. Ένα βολικό στη χρήση και ταυτόχρονα… καλόβολο αυτοκίνητο ανθεκτικό στη σκληρή χρήση.

Ίσως κάποιοι το έχετε συναντήσει τόσο στους πολυσύχναστους δρόμους της πρωτεύουσας, κυρίως όμως σε κάποιο γεωγραφικό στίγμα της ελληνικής επαρχίας, ακόμα και σήμερα, 30 και κάτι χρόνια μετά την τελευταία του κυκλοφορία.

Το βιομηχανικό τέκνο των αδελφών Κοντογούρη της NAMCO γεννήθηκε μέσα από την προσπάθειά τους να βγάλουν στην παραγωγή ένα φορτηγό με την ονομασία «Hellas», το 1950 στη Γερμανία. Αργότερα ίδρυσαν τη FARCO στη Θεσσαλονίκη, χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό γερμανικής και ελβετικής τεχνογνωσίας και ξεκίνησαν να παράγουν το FARMOBIL, το όχημα… απεριορίστων χρήσεων που κυκλοφόρησε με αερόψυκτο κινητήρα BMW 700cc.

Η απόπειρα των Κουντογούρηδων δεν είχε συνέχεια όμως...

Η έλλειψη στήριξης από το ελληνικό κράτος σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, οδήγησαν στην πώληση της αρχικής εταιρείας στην CHRYSLER. Παράλληλα οι ιδιοκτήτες της δεν κατάφεραν ποτέ να λάβουν την πολυπόθητη έγκριση τύπου που θα τους επέτρεπε να ξεκινήσουν την παραγωγή του μοντέλου στην Ελλάδα.

Αποκύημα της προσπάθειάς τους να φέρουν και να εδραιώσουν ένα ελληνικό αυτοκίνητο στη χώρα παραγωγής του, ήταν η NAMCO (National Motor Company of Greece), η οποία ιδρύθηκε το 1972.

ponyold1

Η συνεργασία με τη Citroen

Το πρώτο PONY έφερε τη σφραγίδα Γάλλων μηχανικών, και η κυκλοφορία του είχε ως στόχο την εξάπλωση ενός μοντέλου παγκόσμιας κυκλοφορίας σε πολύ προσιτή τιμή. Τα μηχανικά του μέρη ήταν δανεικά από το Citroen 2CV, καθώς τα δύο αδέλφια είχαν συνάψει σύμβαση συνεργασίας με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία.

To 67% της παραγωγής από το εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης

oldpony

Η επιτυχία που είχε το PONY μεταφράστηκε σε 18.000 αυτοκίνητα σε όλη τη διάρκεια ζωής του (1972-1983), τα οποία παρήγε η NAMCO, ενώ το 67% της παραγωγής προήλθε από το εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης. Το χαμηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης, το έκανε ιδιαίτερα δημοφιλές, σε σημείο να εξάγεται σε 14 χώρες του κόσμου.

Η συνεργασία της NAMCO με τη Citroen, οδήγησε στη δημιουργία του μεγαλύτερου κέντρου διανομής ανταλλακτικών, εκπαίδευσης και service αυτοκινήτων της Citroen στα Βαλκάνια, υπό τη σκέπη της εταιρείας UNICO A.E.

To 1982, η Citroen και η Inthelco Γερμανίας ήρθαν σε συμφωνία για λογαριασμό της NAMCO . Έτσι ξεκίνησε ένα νέο άνοιγμα για την εταιρεία στην Καντόν της Κίνας με την παραγωγή του Ελληνικού ΡΟΝΥ με drive-train (κινητήρα-σασμάν) Citroen.

Όταν τα φώτα του PONY έσβησαν οριστικά, οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις μεταβιβάστηκαν στον όμιλο Peugeot, όπου μέχρι και σήμερα συνεχίζεται η παραγωγή διαφόρων μοντέλων.

Σε κάποιο σημείο ίσως αναρωτηθείτε γιατί μία εταιρεία με αυτή τη δυναμική και τη διάθεση να φέρει στην αγορά ένα αυτοκίνητο αμιγώς… ελληνοκεντρικό, δεν το πέτυχε.

Η απάντηση βρίσκεται στο σήμερα, καθώς τα εμπόδια που φαίνεται να συναντά μέχρι και σήμερα η εταιρεία έχουν αρκετά κοινά με εκείνα που την οδήγησαν στη διακοπή της παραγωγής του συγκεκριμένου μοντέλου. Τα τελευταία τουλάχιστον τρία χρόνια η συζήτηση για τη νέα γενιά Pony 5 διαρκώς επανέρχεται στο προσκήνιο, και ξαφνικά πάλι καταλαγιάζει. Σε σύντομη συνομιλία που είχαμε με τον επικεφαλής της NAMCO A.E., Πέτρο – Τζανέτο Κοντογούρη μας ανέφερε χαρακτηριστικά: «Παλεύουμε εναντίον όλων».

oldpony1

Κόλλησε στη… λάσπη των διαπιστεύσεων

Χαρακτηριστικό είναι ότι έως και το Σεπτέμβριο του 2014 το Pony είχε κολλήσει στη… λάσπη των διαπιστεύσεων. Τελικά κατάφερε να λάβει τη σχετική αδειοδότηση από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (Ε.ΣΥ.Δ.) και την Ανώνυμη Εταιρεία Βιομηχανικής Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Εργαστηριακών Δοκιμών (ΕΒΕΤΑΜ). Ο τότε υφυπουργός Ανάπτυξης, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, είχε αναφέρει ότι εγκρίθηκε η πιστοποίηση και η έγκριση τύπου και ότι το PONY, και μπορούσε πλέον να ενταχθεί στη γραμμή παραγωγής.

Το όραμα Κοντογούρη

ponynew2

Το πλάνο Κοντογούρη προέβλεπε την κατασκευή 24 αυτοκινήτων την ημέρα, με την τιμή του βασικού μοντέλου να ανέρχεται στις 7.000 ευρώ. Η εταιρεία θα απασχολούσε  -σε πρώτη φάση τουλάχιστον- 400 εργάτες στις εγκαταστάσεις της. Για να ξεκινήσει η υλοποίηση της επένδυσης η NAMCO είχε αποκαλύψει ότι απαιτούνται αρχικά 10.000.000 ευρώ σε έρευνα, μελέτες παραγωγής και εξειδίκευση προσωπικού, ενώ το κεφάλαιο κίνησης που απαιτείται αντιστοιχεί στο 80% του τζίρου.

Παρά το γεγονός ότι όλα έδειχναν να βαίνουν καλώς τα γεγονότα μέχρι στιγμής αποδείκνυαν το αντίθετο. Η εταιρεία του Πέτρου Κοντογούρη είχε υπογράψει στις αρχές του 2015, προσύμφωνο με τη ρωσική AvtoVAZ, η οποία παράγει τα LADA, με σκοπό να δημιουργήσει ένα μοντέλο PONY, με προδιαγραφές που θα ανταποκρίνονταν στις απαιτήσεις τρίτων χωρών. Το συγκεκριμένο μοντέλο με καρδιά LADA θα προοριζόταν για ηπείρους της Αφρικής και της Ασίας. Ωστόσο, η ελληνική νομοθεσία -σύμφωνα με τον ίδιο- στάθηκε εμπόδιο στα σχέδια της NAMCO. To γεγονός ότι επέβαλε όριο παραγωγής μόλις 500 αυτοκινήτων το χρόνο ήταν η… λεπτομέρεια που έβαζε πρόωρο τέλος στην οποιαδήποτε σκέψη για επέκταση της παραγωγής. Ο ίδιος μάλιστα ζήτησε από τον αρμόδιο υπουργό Οικονομίας, Γιώργο Σταθάκη, να μεταβάλει το νομοθετικό πλαίσιο, αυξάνοντας το όριο παραγωγής στα 15.000 οχήματα ετησίως.

Συν τοις άλλοις η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία είχε ήδη δώσει τα χέρια με την Peugeot και την Opel για την παροχή ανταλλακτικών και τεχνογνωσίας.

Αρχικά η NAMCO σχεδίαζε να βγάλει στην αγορά τις εκδόσεις 513 Standar με τιμή 7.000 και το 513 Deluxe στην τιμή των 7.500 ευρώ. Και τα δύο με προδιαγραφές ασφαλείας Euro 5 και Euro 6, ABS, Air Condition, ακόμα και θύρα USB.

Στη συνέχεια όμως τα δεδομένα φάνηκε να αλλάζουν. Έτσι, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής τεχνικές προδιαγραφές το πρότυπο μοντέλο PONY S513 διαθέτει κινητήρα 1,3 λίτρων και ιπποδύναμη 68 ίππων. Προδιαγραφές οι οποίες όμως μπορεί να μεταβληθούν ανά πάσα στιγμή, έως ότου δούμε τουλάχιστον το αυτοκίνητο να βγαίνει από το εργοστάσιο.

Τι συνέβη έως και αυτή τη στιγμή

ponynew3

Όπως αποκαλύπτει στο newsbeast.gr, ο επικεφαλής της NAMCO, Πέτρος Κοντογούρης «λάβαμε έγκριση τύπου από τον ΕΒΕΤΑΜ, την οποία στη συνέχεια απέσυρε με την αιτιολογία ότι δεν είναι διαπιστευμένη αρχή για να εκδώσει τη συγκεκριμένη πιστοποίηση. Ό,τι συνέβη, συνέβη εσκεμμένα και προσχηματικά. Την επόμενη εβδομάδα αναμένουμε εξελίξεις».

«Οι τεχνικές προδιαγραφές του προτύπου, είναι αυτές που έχουμε ανακοινώσει. Θα κυκλοφορήσει τόσο με μηχανές της PEUGEOT, όσο και με μηχανές της OPEL. Να σημειώσουμε ότι η συμφωνία που είχαμε συνάψει με τη ρωσική AvtoVAZ για παροχή μηχανών LADA ισχύει, ωστόσο εμφανίστηκαν σημαντικές καθυστερήσεις από την άλλη πλευρά», σημειώνει ο κύριος Κοντογούρης.

«Σε ό,τι αφορά τις αγορές Ασίας και Αφρικής υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Φανταστείτε ότι έχουμε πουλήσει μέχρι στιγμής 136.000 αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών και για να είμαστε ρεαλιστές αυτή είναι η ελπίδα μας, δεδομένου ότι στην Ελλάδα δεν βλέπω να προχωράνε τα πράγματα», καταλήγει ο πρόεδρος της εταιρείας.

Αναλυτικά οι τεχνικές του προδιαγραφές του πρότυπου μοντέλου:

pinakas45

Σημείωση: Τόσο οι φωτογραφίες του νέου μοντέλου όσο και τα τεχνικά χαρακτηριστικά αντιστοιχούν στο πρότυπο μοντέλο και ενδέχεται να αλλάξουν.

Δείτε όλα τα θέματα του Weekend

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

86
σχόλια
  1. avatar apatrik

    Κανένας πολιτικάντης δε θέλει η Ελλάδα να παράγει δικά της αυτοκίνητα. Τους το έχουν επιβάλλει οι ξένοι. Αμ πώς τότε οι ξένες βιομηχανίες θα πουλούσαν τα δικά τους;
    Δείτε και τα αυτοκίνητα του Κορρέ (ως ένα άλλο επίπεδο αυτοκινήτου).

    http://www.voria.gr/article/korres-p4-xekinaei-i-paragogi-ton-proton-ellinikon-super-cars
    και
    http://www.andro.gr/empneusi/dimitris-korres/

    Προσωπικά, πολύ αμφιβάλω για το αν κάποιο από τα πάνω θα έχει καμία τύχη στην Ελλάδα.

  2. avatar Αντιγυναικόδουλος

    Ευτυχώς που σταμάτησε η παραγωγή του, γιατί θα είχε ξεκάνει κόσμο το κουτί με ρόδες.

    1. avatar Σεραφείμ

      Ειδαμε και τα περιφημα Γερμανικα τη στανταρ ασφαλεια παρέχουν !! Αα ξεχασα εσυ εισαι για κανα γηπεδο

    2. avatar Κάποιος κάπου κάποτε

      Αντε τραβα να ασχοληθείς με το πρωτάθλημα και το στοιχημα [...]

  3. avatar τράγος

    Να το προσαρμόσει και να το πουλάει 4 χιλιάρικα. Θα είναι απολύτως βιώσιμο οικονομικά. 7500 ευρώ είναι πολλά για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Πρέπει να βάλει μικρότερο κινητήρα όχι πάνω 40 ίππους. Ενα μικρό,φτηνό,απλό και αξιόπιστο αυτοκινητάκι θέλει σήμερα ο φτωχός έλληνας. Χωρίς κλιματισμό και ηλεκτρικά καλούδια. Αυτά όποιος θέλει τα βάζει μετά με δικά του έξοδα. Με αυτήν την τιμή θα έχει και πολλές εξαγωγές στις φτωχές χώρες του κόσμου. Μιλάμε για καινούργιο αυτοκίνητο.

  4. avatar νικολακακης

    Εγώ ξέρω ότι η κυβέρνηση Σαμαρά δεν ήθελε με τίποτα νέες επενδύσεις ούτε δημιουργία θέσεων εργασίας ήθελε ψηλά την ανεργία ώστε να πουλάει στους νέους πενταμηνα απασχόλησης και να τα εξαργυρώνει σε ψήφους γι'αυτό δεν θα έδινε άδεια με τίποτα σε μια νέα επιχείρηση Τώρα αυτή η κυβέρνηση της αριστεράς θεωρητικά δεν θέλει κι αυτή νέες επενδύσεις γιατί είναι περιχαρακωμενη σε αριστερές ιδεοληψίες αλλά....ιδωμεν

  5. avatar SPINDOCTOR

    Eδώ και τόσα χρόνια, χώρες όπως η Γιουγκοσλαβία (Zastava), η Ρουμανία (Datsia), η Τσεχοσλοβακία (Skoda), η Ισπανία (Seat)....έφτιαχναν τα δικά τους αυτοκίνητα και τα πουλούσαν!!!.....πάντα με τη βοήθεια άλλων μεγάλων κατασκευαστών.....Τα Zastava & τα Seat χρησιμοποιούσαν τους κινητήρες & τα κιβώτια προηγούμενης γενιάς της Fiat, τα Dacia έπαιρναν τεχνογνωσία απο τη Renault.....που ήταν η ριμάδα η Ελλάδα τόσα χρόνια, που ούτε ένα Τρακτέρ δεν έφτιαξε;....Να θυμίσω μόνο ότι το Zastava Yugo μοσχοπούλησε κάποτε στην Ελλάδα....και γιατί μοσχοπούλησε;.....γιατί στην ουσία ήταν ένα Fiat 127!!!.....
    Φτάσαμε εδώ που φτάσαμε για 2 παράγοντες: 1) Γιατί μιά ζωή ήμαστε φραπεδοραγιάδες....γιατί να κουραστούμε να φτιάξουμε κάτι;.....αφού μπορούμε να το αγοράσουμε έτοιμο απο αλλού; 2) Γιατί έχουμε βάλει "τόσα εμπόδια" για να πάρει έγκριση κάτι....που το κάθε εμπόδιο θέλει το "λαδάκι του" για να ξεπεραστεί και να πάει στο επόμενο!!! Είμαστε ο χειρότερος Λαός του Πλανήτη και μην ψαρώνετε για "φιλοξενία", "φιλότιμο" κτλ.....αυτά είναι το άλωθί μας στη "βρωμιά" μας.....Είμαστε εμείς που όταν βλέπουμε τον απέναντι μας να προοδεύει.....αντί να δούμε τί κάνει και να τον ακολουθήσουμε και να βάλουμε στόχο να τον ξεπεράσουμε (υγιείς ανταγωνισμός), προσπαθούμε να του βάλουμε τρικλοποδία να γκρεμοτσακιστεί!!! Εμείς είμαστε αυτοί που "λαδώνουμε" τους γιατρούς για να χειρουργηθούμε νωρίτερα και να φάμε τη σειρά απο κάποιον που περιμένει μήνες στην αναμονή...Αυτοί είμαστε δυστυχώς!!!

    1. avatar AΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΩΝ.

      ΜΑΓΟΣ ΕΙΣΑΙ

  6. avatar Φωστήρας (μπας και ταρακουνηθούν μερικοί..)

    ...συνέχεια από τα δύο προηγούμενα post...
    Και για να κλείσω:πολύ θα ήθελα να μάθω ποιος θα επένδυε στην αγορά του.7.500 χιλιάρικα είναι αυτά.Μόλις σε προηγούμενο post,σας υπέδειξα μια εταιρία,στην οποία μπορείτε να απευθυνθείτε με λιγότερο κόστος και,δεκαετίες ολόκληρες στην αγορά.
    Όταν κάνεις επιχειρηματική κίνηση,αγαπητέ,μπαίνεις με τα μπούνια μέσα.Έτσι είναι το επιχειρείν (κάτι που εδώ στην Ελλάδα,το έχουμε πιάσει εντελώς λάθος):Ή χτυπάς τον ανταγωνισμό με κάτι καλό & δυνατό,ρίχνοντας όλο το κεφάλαιό σου και εξαντλώντας τις δυνατότητές σου ή βγάζεις ένα καφάσι με τέσσερις τροχούς και εμφάνιση που θα κάνει ακόμα και τα Niva να δακρύσουν και,παρακαλάς για μερτικό..

  7. avatar Φωστήρας (μπας και ταρακουνηθούν μερικοί..)

    ...συνέχεια από το προηγούμενο post...
    Συγγνώμη αλλά εδώ,στην Ινδία(!!!),παράγουν αυτά http://www.tatamotors.com - οχήματα με πιο σύγχρονες γραμμές,κινητήρες,δοκιμασμένα σε πρόσκρουση,ανακυκλώσιμα υλικά,περιβαλλοντολογικά μελέτημένα και με πιο χαμηλές τιμές!!! - και ερχόμαστε εμείς,να παράγουμε το κουτί και να ζητάμε μερίδιο αγοράς;;;Ούτε στο Ισραήλ δε θα μας αγόραζαν!!!Θυμάμαι,όταν πρωτοδιάβασα άρθρα για το νέο Pony και,τα έβλεπα συνοδευόμενα από τις φώτο του,μια απορία είχα:"Μα καλά,δείξτε μια φώτο του σημερινού μοντέλου!!!!".Νόμιζα βλέπετε πως αντίκριζα το όχημα του '70!

    1. avatar petrosducatisti

      Λάθος αδερφέ ξέρω παρά πολλούς που θα το αγόραζαν με αυτή την μορφή.

  8. avatar Κωστας Βενετσανος

    Θυμαμαι στο ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ της ΥΕΝΕΔ που παρουσιαζα ειχαμε σπονσορα το θρυλικο PONY των Αφων Κοντογουρη και διναμε δωρο στους παιχτες ενα PONY χαλασμος σαν τρελλοι κανανε οσοι το κερδιζανε ηταν πόλυ πρακτικο και οικονομικο μετα δεν ξερω τι εγινε ...χαθηκε οπως εχουν χαθει ολες οι ελπιδες σε αυτη την Χωρα απο καποιους μαυαλοπωληδες που μας κυβερνουν και μας εξουσιαζουν !

  9. avatar Ανδρέας Χιτζακης

    Ακόμα και μεσα απο ενα τέτοιο άρθρο καταφέρανε οι Έλληνες να πλακωθουνε. Γιαυτο δεν εχει μέλλον η Ελλάδα.

  10. avatar Fotis Perastikos

    παιδια για δειτε αυτο το βιντεο που εκανε μια Γερμανιδα δημοσιογραφος για το ΠΟΝΥ και μετα σχολιαζετε.https://youtu.be/aM-Oayrz4yo

  11. avatar NEARCHOS

    Eιναι κριμα που εκλεισε το εργοστασιο το 1982 .Ολοι γνωριζωμε γιατι.
    Δεν νομιζω οτι θα μπορεσει ευκολα να ξαναξεκινησει αυτη η παραγωγη και
    μου κανει εντυπωση τα οποια αρνητικα σχολια για αυτο το εγχειρημα.
    Υπαρχει ενα βιβλιο που λεει καποια πραγματα για αυτο και λεγεται
    "50 Αυτοκινητα που αλλαξαν τον κοσμο ....και Ενα που θα μπορουσε
    να εχει αλλαξει την Ελλαδα." .το βιβλιο ανεφερεται στο ΠΟΝΥ.

  12. avatar Σατυρος

    Ενα ηταν το ονειρο... ΠΑΣΟΚ στην εξουσία και Αντρεας εργοδοτης. Απλά.

  13. avatar enasTexnikos

    Υπάρχουν πολλές λύσεις εξοικονόμησης και ασφάλειας, με την υοθέτηση διαφορετικού τύπου αυτοκίνησης για τις πόλεις (περίπου το 50% της κίνησης οχημάτων κάθε μέρα),
    Δείτε ένα μόνο παράδειγμα ενός YΠΕΡ ΕΛΑΦΡΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ Οχήματος Πόλης Υψηλής Παθητικής Ασφάλειας, του ΕΜΠ. Το όχημα παρουσιάστηκε αρχικά το 2001, και χρειάζεται μόνο πιστοποιητικά χαμηλής κατηγορίας - (heavy mopeds).

    Οχήματα αυτού του τύπου θα μπορούσαν να παραχθούν πολύ εύκολα στην χώρα μας, με σημαντικά οφέλει απο την χρήση τους αλλά και την εξαγωγή τους, ενδεχόμενα σε χώρες που προσπαθούν να περιορίσουν την κίνηση συμβατικών μη καθαρών οχημάτων στις πόλεις τους.
    Μπορείτε να το δείτε εδώ: (επικόλληση απευθειας στο πάνω μέρος του browser)

  14. avatar αλλη αποψη

    Ωραιο ειναι για το χωριο.Αλλα εγω θα το ηθελα λιγο μεγαλυτερων διαστασεων ψηλοτερο πετρελαιο με τουλαχιστον 100 ιππους και 4 ×4 κι ας στοιχηζε τα διπλα.Δεν με ενδιαφερει η εμφανιση οσο πιο απλο τοσο το καλυτερο.Αλλα θελω να ειναι για σκληρη χρηση κι ας στοιχησει παραπανω.Τα υπολοιπα 4×4 μπροστα στην τιμη του θα εξακολουθησουν να εχουν μεγαλη διαφορα στην τιμη.Μονο εκει μπορει να χτυπησει τον ανταγωνιζμο.Στην κατηγορια του υπαρχουν καλυτερες επιλογες με κοντινη τιμη καινουργια αλλα και μεταχειρισμενα.

  15. avatar Aimilios

    εισαι οντως ακομα ενα θλιβερο παρασιτο που ζεις εις βαρος του λαου;;;
    Και εκρινες οτι οντως το αυτοκινητο, που εχει παραχθει στο παρελθον χωρις να σκοτωσει κανεναν, που εχει συνεργασιες με τοσες ξενες εταιρειες-τοσα ματια πιο ειδικων απο σενα, ειναι σκοτωστρα;;;;;;;
    Δηλαδη στερεις εργασια απο χιλιαδες ανθρωπους επειδη θες να κανεις το κομματι σου για να εχεις και καλα εργασιακο λογω υπαρξης;;;;

    1. avatar Thanatos

      αν αναφερεσαι σε μενα που μιλαω για σκοτωστρα σε ρωταω στα ισια:ξερεις να διαβαζεις ελληνικα;;εισαι σε θεση να καταλαβεις τι διαβαζεις;; ειναι το πονυ αυτοκινητο πολης;; σε αυτο αναφερομαι ή στη πανακριβη '''εξυπνη''' μοδατη πολυθρονα με ροδες;; παρακατω διαβασες;; δεν αναφερομαι σε επικειμενη μαζικη παραγωγη ΚΑΙ αυτοκινητων του τυπου πονυ;;εχεις δει την """πολυθρονα με ροδες της ινδιας"" και ποσο τη πουλανε;;;
      κριμα ρε αιμιλιε ,ΤΥΠΙΚΟΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ του2015 εισαι,με προκατ χαρακτηρισμο και ταξινομηση του συνομιλητη του... ουτε καν ενδιαφερεσαι να κατανοησεις τι σου λεει.

  16. avatar ΚΛΕΩΝ

    Η καταρα της ελληνικης κοινωνιας ηταν ειναι και θα ειναι οι ψευτοαριστεροι συνδικαλιστες που κατεστρεψαν το κρατος για να παιρνουν επιδομα κυλικιου και εγκαιρης προσελευσης στη δουλεια τους!!!

    1. avatar JFK

      Οπως τα ειπες!Οι συνδικαλοπατερες το κλεισανε τοτε το εργοστασιο!Ακου 4μηνες απεργια επειδη απαιτουσαν αυξηση 35%!!!!Το εκλεισε και πηρατε τα......τετοια σας!Αντε γεια!

  17. avatar Erik

    ξέρω για την πραγματικότητα πού θα πω θα με κρίνετε αρνητικά αλλά δεν θέλω να τα έχω καλά με όλους. Εργοστάσιο στην Κέρκυρα με 2 γραμμές παραγωγής με τελικό κοστολόγιο 900χιλ. ευρώ από τα θεμέλια μέχρι το κλειδί στο χέρι 8 στους 10 ήταν Αλβανοί, οι υπόλοιποι 2 στους 10 πού ήταν Έλληνες, ήταν ποιό Αλβανοί από τούς Αλβανούς. ολο το έργο 90 μέρες. Ο ιδιοκτήτης ελέγχει τα πάντα από smartphone

  18. avatar dem

    Αν στείλει ο Κοντογούρης τα σχέδια του πόνυ στους κινέζους θα του το κατασκευάσουν με 2000 ευρώ κόστος και θα του το παραδώσουν με 3000 ευρώ εκτελωνισμένο.

    1. avatar Thanatos

      πολλα εγραψες, 2000 με καμπυλες και δερματινα καθισματα και κινητηρα του 2015 οχι προ μεταπολιτευσης....
      κιομως παρεα μου , ο μπιλ εγινε και ειναι συνεχως ο πλουσιοτερος επι γης και εδωσε δουλεια σε χιλιαδες χιλιαδων φτιαχνοντας και πουλωντας κατ ουσια αερα....software....με ελαχιστα κοστη και μεσα σε υπογεια και γκαραζ οπως οι ιδρυτες γκouγκλ, φατσο.....τετοιου κλπ κλπ
      εμεις ειμαστε γνησια τεκνα αρχαιων αμπελοφιλοσοφων και εκλεγουμε βουλευτες μπαλαδορους και τηλεορασομουτρα και πρωθυπουργους ανεψουδια πουλημενων αντιστασιακων των παρισσιων που δεν ειχαν ταξιδεψει να δουν πως δουλευει ο κοσμος ουτε μεχρι το διπλανο κρατος......
      ριζωμενος ο εθνοφρυδας ριζωμενο και το .... φρυδι του... που γυρευουν να εξοντωσουν οι οχτροι...
      οι '''' ελληνες'''' θελουν να φτιαξουν αμαξια.... ενω παιρνουν τα σκορδα απο κινα , λεμονια απο τουρκια τα τρελα γουρουνογελαδια τους απο τα αδελφια τους ολλανδους.... και κατσικια απο σκοπια....
      αυτα δε τα πληρωνουν με αιμα, αυτα τα πληρωνουν με ...ορδες.
      μη νοιαζεσαι παρεκτος κιεχεις παιδια, κατα πως στρωνουν θα κοιμηθουν....οι ''''ελληνες''''.

  19. avatar Νίκος χασαπης

    Τα κομμουνια της αδεδυ.ποτοε,παμε,κλπ την κλείσανε οπως και τόσες άλλες επιχειρήσεις στην ελλαδα.

  20. avatar Γάτος φευγάτος

    Θάνατε κάτι[...] με το δικό σου σκεπτικό έχουν ριμάξει την χώρα ρε επαγγελματία σχολιαστή του newsbeast πάντα υπάρχει μια αρχή αλλά σε αυτό το κολόκρατος ούτε αρχή δεν γίνεται. Γκε γκε????

    1. avatar αχ λουλιτσα……

      Εγω έναν φευγατο- τρεχατο μπουχεσατο πόντικα βλεπω.... που φοραει κουκουλα και ''''απαντα''''''' όχι με επιχειρηματα αλλα βριζοντας......
      σε ποναω ποντικι;;; ουτε ένα αντεπιχείρημα δεν εισαι σε θεση να γραψεις;;;
      χαιρετίσματα στο σκουληκι του γιαμι γιαμι Μαϊάμι ,ακομη περπαταει;; εμαθα ότι σερνεται και τρουπωνει στη κοπριά του

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει