Η ιστορία που ακολουθεί είναι αποκαλυπτική της διαφοράς σε επιδραστική ισχύ και δυνατότητες ανάμεσα σε ένα πρόγραμμα (software, εφαρμογή) και μια συσκευή (hardware).

Πρόσφατα η γνωστή πρωτοπόρος στον τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό κρανών, Sena, ανακοίνωσε την παραγωγή ενός μισού κράνους, του Cavalry. Σύμφωνα με την εταιρεία πρόκειται για το πρώτο κράνος με ενσωματωμένο σύστημα bluetooth που επιτρέπει την αλληλεπικοινωνία σε έως και τέσσερα άτομα. Το σύστημα έχει ακτίνα δράσης 900 μέτρων, στην καλύτερη περίπτωση. Αυτό σημαίνει πως σε πραγματικές συνθήκες στον δρόμο η ακτίνα θα είναι αρκετά μικρότερη.

sena_sph10_hfm_bluetooth_intercom_with_fm_tuner_for_half_helmets

Πριν από λίγες όμως εβδομάδες, η ίδια εταιρεία είχε παρουσιάσει μια νέα εφαρμογή smartphone, η οποία αναβαθμίζει δραματικά τη λειτουργικότητα και το εύρος λήψης των ήδη πουλημένων και λειτουργούντων συστημάτων ενδοεπικοινωνίας της, όπως αυτό που φορά το κράνος Cavalry.

Η νέα App που ονομάζεται «RideConnected», βασίζεται σε μια απλή ιδέα: τη ζεύξη του υπάρχοντος bluetooth συστήματος ενδοεπικοινωνίας με το κινητό και την εκμετάλλευση της ιντερνετικής σύνδεσης εκείνου – αδιάφορο αν πρόκειται για σύνδεση wifi ή κινητής τηλεφωνίας – για τη δημιουργία ενός δικτύου φωνητικής επικοινωνίας.

Με αυτόν τον τρόπο η εφαρμογή συνδέει πολλαπλούς συζητητές δίνοντάς τους τη δυνατότητα της φωνητικής επικοινωνίας ανεξαρτήτως της μεταξύ τους απόστασης. Δηλαδή η ακτίνα δράσης φτάνει το… άπειρο, εντάξει υπερβάλλουμε, αλλά μόνον για να δείξουμε το μέγεθος του ορίζοντα στην περίπτωση αυτή.

Απαραίτητο προαπαιτούμενο είναι η πρόσβαση στο ίντερνετ, κάτι που πλέον είναι εφικτό σχεδόν παντού μέσω της υπάρχουσας τηλεπικοινωνιακής υποδομής. Φυσικά στο δίκτυο αυτό μπορούν να συνδεθούν όχι μόνον οι εποχούμενοι, αλλά και οι τεμπέληδες και οι κατά φαντασίαν αναβάτες από τον καναπέ τους, αρκεί το κινητό τους να διαθέτει την εφαρμογή RideConnected.

SenaRideConnected2

Βλέπουμε λοιπόν πως από μόνο του ένα κράνος της Sena εξοπλισμένο με την πιο πρόσφατη τεχνολογία σύνδεσης, προσφέρει την δυνατότητα της επαφής με άλλους αναβάτες που φορούν κάτι παρόμοιο και βρίσκονται μέσα σε μίαν ακτίνα το πολύ 900 μέτρων.

Αν όμως κατεβάσει κανείς την εφαρμογή της Sena στο κινητό του (και ποιος δεν έχει σήμερα;), η ακτίνα σύνδεσης ξαφνικά εκτινάσσεται στο άπειρο, αφού θεωρητικά ένας αναβάτης που οδηγεί στην Ελλάδα μπορεί να μιλήσει με έναν συνάδελφο στην Αυστραλία, με μοναδικό ίσως πρόβλημα την καθυστέρηση που παρεμβάλλεται λόγω της απόστασης.

Το σύστημα αδυνατεί να λειτουργήσει όπου δεν υπάρχει σήμα κινητής. Δηλαδή πιθανώς οι εντουράδες δεν θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν, αν κολλήσουν σε κανα λαγκάδι.

Από την άλλη η δυνατότητα σύνδεσης πολλών κινούμενων μελών μιας ομάδας με ένα σταθερό μέλος στο γραφείο για παράδειγμα, προσφέρει πολλές επαγγελματικές εφαρμογές.

SMH10HJCRpha3

Αυτό που δεν καταφέραμε να καταλάβουμε διαβάζοντας την ανακοίνωση της Sena είναι το πώς αντιδρά η App στην περίπτωση που η κάλυψη σε ορισμένα σημεία παρουσιάζει αυξομειώσεις από τον ένα πάροχο στον άλλο. Κι ακόμα αν επιτρέπει τη σύνδεση μελών μέσω κινητής τηλεφωνίας και bluetooth ταυτόχρονα. Δηλαδή αναβατών που χρησιμοποιούν ήδη μια ζεύξη bluetooth λόγω εγγύτητας, με μια άλλη ομάδα που συνδέεται μέσω ίντερνετ.

Όμως αυτά είναι μάλλον λεπτομέρειες που θα απαντηθούν σύντομα και εάν κάτι δεν λειτουργεί τώρα, σίγουρα θα διορθωθεί με την πρώτη αναβάθμιση. Το σημαντικό είναι πως από τη μία στιγμή στην άλλη οι υπηρεσίες που παρείχαν τα συστήματα ενδοεπικοινωνίας της Sena στους ιδιοκτήτες τους υπέρ-πολλαπλασιάζονται. Αυτό λέγεται «υπεραξία» και είναι ο καλύτερος τρόπος για μια εταιρεία να κάνει φανατικούς πελάτες.

Θανάσης Χούντρας