Μεταξύ τριών υποψηφίων θα επιλεγεί τελικά ο ανάδοχος του έργου κατασκευής και λειτουργίας μαρίνας 218 σκαφών αναψυχής στην πρώτη προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, καθώς εμπρόθεσμες προσφορές κατέθεσαν δύο κοινοπραξίες, υπό τις κατασκευαστικές ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ και ΜΟΧΛΟΣ ΑΕ και η εταιρεία διαχείρισης ακινήτων LAMDA Development.

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), οι τρεις υποψήφιοι είναι τα ακόλουθα σχήματα:

1.Άκτωρ Α.Τ.Ε., ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Krφslin GMBH

2.Μοχλός ΑΕ., Porto Carras Μαρίνα Α.Ε.

3.Lamda Development S.A.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό της ΟΛΘ ΑΕ, προβλέπεται η παραχώρηση για περίοδο τουλάχιστον 30 ετών α)της θαλάσσιας ζώνης μπροστά στο κρηπίδωμα Νο 1 του λιμανιού για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών και β)της χερσαίας ζώνης στην α΄ προβλήτα (7,195 στρέμματα) για την εξυπηρέτηση των χρηστών της μαρίνας (εστίαση, αναψυχή, εμπόριο ναυτιλιακών ειδών). Επίσης, προβλέπεται η παραχώρηση υπαίθριου χώρου στη β΄ προβλήτα (9,370 στρέμματα) για τη διαχείμαση και την επισκευή σκαφών αναψυχής.

Η μαρίνα θα διαθέτει 218 θέσεις ελλιμενισμού, ο χρόνος κατασκευής της υπολογίζεται στα τρία χρόνια, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του επενδυτικού σχεδίου εκτιμάται στα 11,3 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή της προβλέπεται -βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος- να ξεκινήσει το 2012.

Μετά την προεπιλογή των υποψηφίων, που πληρούν τις προϋποθέσεις, θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση του διαγωνισμού, που περιλαμβάνει τα εξής στάδια: υποβολή τεχνικών και οικονομικών προσφορών, αξιολόγησή τους, ανάδειξη επικρατέστερου υποψηφίου, διαπραγματεύσεις, κατακύρωση του διαγωνισμού και, τελικά, υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης. Όλα αυτά, βέβαια, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν προσφυγές και δικαστικές διαμάχες.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ η δημιουργία της μαρίνας εξυπηρετεί τους ακόλουθους στρατηγικούς στόχους:

-Προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού, μέσω της ικανοποίησης των αναγκών ελλιμενισμού τουριστικών σκαφών.

-Ανάδειξη του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης.

-Δημιουργία ευκαιριών για δραστηριότητες αναψυχής, πολιτισμού και ναυταθλητισμού.

-Τόνωση της εμπορικής και τουριστικής κίνησης της πόλης, μέσω της αύξησης του τουρισμού υψηλού επιπέδου, της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και της αύξησης των θέσεων εργασίας.

-Αύξηση των εσόδων και των κερδών της ΟΛΘ ΑΕ.

Μετά την κατάθεση των προσφορών, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Στέλιος Αγγελούδης, δήλωσε: «Η υποβολή προσφορών από εγνωσμένου κύρους επιχειρήσεις αποτελεί μία ακόμη απόδειξη των αναπτυξιακών δυνατοτήτων του λιμένα. […]Παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία ο επενδυτικός σχεδιασμός και ο επιχειρηματικός προγραμματισμός της ΟΛΘ ΑΕ υλοποιείται απαρέγκλιτα».

Η αρχική προθεσμία κατάθεσης φακέλων για την πρώτη φάση του έργου κατασκευής και λειτουργίας της μαρίνας έληγε στις 26 Αυγούστου και παρατάθηκε δύο φορές, την πρώτη μέχρι τις 26/9 και τη δεύτερη έως τις 31/10. Την παράταση είχαν ζητήσει οι ενδιαφερόμενες εταιρείες, προκειμένου να ολοκληρώσουν την προετοιμασία του φακέλου τους.