Καθημερινό μποτιλιάρισμα με ουρές χιλιομέτρων, νεύρα, κορναρίσματα, ακινητοποιημένα οχήματα, ατυχήματα, κίνηση πιο αργή και από αυτή της χελώνας. Όλα αυτά χαρακτηρίζουν την καθημερινότητα των πολύπαθων Αθηναίων που αναγκάζονται να διασχίσουν τον Κηφισό για να φτάσουν στον προορισμό τους. Γράφει η Πανδώρα Κουλάδη Σε έναν από τους μεγαλύτερους -και πιο επιβαρυμένους- οδικούς άξονες του Λεκανοπεδίου μια μετακίνηση που σε κανονικές συνθήκες μπορεί να ολοκληρωθεί σε μισή ώρα, μετατρέπεται σε ωριαίο (ή και περισσότερο) Γολγοθά με την ψυχική ηρεμία των οδηγών να διαταράσσεται και το περιβάλλον να επιβαρύνεται πολύ, καθώς τα οχήματα που κινούνται σε ρυθμό σημειωτόν εκπέμπουν πολλαπλές ποσότητες επικίνδυνων ρύπων. Και επιπλέον ο θόρυβος που προκαλούν τα αυτοκίνητα κατά την κίνησή τους και τα κορναρίσματα από τον εκνευρισμό των οδηγών ξεπερνούν κατά πολύ το θεσμοθετημένο όριο ηχοστάθμης. Ο Κηφισός λειτουργεί ως τμήμα ενός ευρύτερου νοητού οδικού δακτυλίου της Αθήνας (μαζί με την Αττική Οδό και την παραλιακή Λεωφόρο Ποσειδώνος), εξυπηρετώντας ποικίλες μετακινήσεις, τόσο από βορρά προς νότο και προς το λιμάνι του Πειραιά, όσο και από τα δυτικά προάστια προς το κέντρο της πόλης και ανατολικά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παρουσιάζεται ιδιαίτερα υψηλός κυκλοφοριακός φόρτος, που την ώρα αιχμής αγγίζει τα 4.000 οχήματα ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, όπως επισημαίνει στο newsbeast.gr ο συγκοινωνιολόγος Γιάννης Χανδάνος.
Τα αίτια που κάνουν τον Κηφισό να ασφυκτιά

Ποια είναι η λύση για το κυκλοφοριακό κομφούζιο
