Η φωνή του Αντώνη Καλογιάννη σίγησε για πάντα σήμερα σε ηλικία 80 χρόνων σκορπώντας θλίψη στον καλλιτεχνικό χώρο αλλά και στους θαυμαστές του.

Η είδηση, σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε το Mega, έγινε γνωστή μέσα από τα social media και συγκεκριμένα από τον γαμπρό του, Τάσο Μπούρα.

Ο τραγουδιστής Αντώνης Καλογιάννης «έσβησε» στο σπίτι του έπειτα από ανακοπή καρδιάς.

Στη μακρά καριέρα του ο Αντώνης Καλογιάννης τραγούδησε Μίκη Θεοδωράκη, Μάριο Τόκα, Τάκη Μουσαφίρη, Αργύρη Κουνάδη καθώς και -μαζί με τη Βίκυ Μοσχολιού- συμμετείχε στο δίσκο του Δήμου Μούτση «Συνοικισμός Α», που κυκλοφόρησε το 1972.

Επίσης -μαζί με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη- συμμετείχε στο δίσκο του Ηλία Ανδριόπουλου «Γράμματα στο Μακρυγιάννη», που κυκλοφόρησε το 1979.

Αντώνης Καλογιάννης: Ο τραγουδιστής που έκανε νότες τον έρωτα

Ο σπουδαίος ερμηνευτής Αντώνης Καλογιάννης έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 81 χρονών. Η είδηση του θανάτου του έγινε γνωστή μετά από ανάρτηση των οικείων του σε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Γεννημένος το 1940 στην Καισαριανή, ο Αντώνης Καλογιάννης τραγούδησε κατεξοχήν για τον έρωτα. Το μακρύ ταξίδι του Καλογιάννη στο ελληνικό τραγούδι ξεπερνά τα 40 χρόνια.

Συνεργάστηκε με κορυφαίους Έλληνες συνθέτες (Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρο Ξαρχάκο, Δήμο Μούτση, Μίμη Πλέσσα, Σταύρο Κουγιουμτζή, Ηλία Ανδριόπουλο, Μάριο Τόκα κ.α.) αλλά και ποιητές και στιχουργούς (Γιάννη Ρίτσο, Γιώργο Σεφέρη, Μανώλη Αναγνωστάκη, Τ. Λειβαδίτη, Δ. Χριστοδούλου, Λευτέρη Παπαδόπουλο κ.α.)

Ανέβηκε για πρώτη φορά στο πάλκο το 1966. Την ίδια χρονιά τον ανακάλυψε ο Μίκης Θεοδωράκης και έδωσε τις πρώτες του συναυλίες στην τότε Σοβιετική Ένωση και κατόπιν στην Ελλάδα.

Κατά τη δικτατορία των συνταγματαρχών του 1967 έφυγε στο εξωτερικό με την Μαρία Φαραντούρη και δημιούργησε λαϊκή ορχήστρα, με την οποία έδωσαν συναυλίες που είχαν καθαρά πολιτικό χαρακτήρα, συμβάλλοντας έτσι στον αγώνα κατά της Χούντας.

Το 1970 αποφυλακίζεται ο Μίκης Θεοδωράκης και μαζί θα δώσουν περισσότερες από 500 συναυλίες σε Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία, κάνοντας γνωστή την πολιτική κατάσταση που επικρατούσε τότε στη χώρα μας. Το 1972 ο Αντώνης Καλογιάννης επιστρέφει στην Ελλάδα και τραγουδά σε αρκετές μπουάτ στην Πλάκα.

Ξεχωριστές στιγμές στην καριέρα του είναι η ηχογράφηση του «Πνευματικού Εμβατηρίου» του Άγγελου Σικελιανού και το «Κατάσταση Πολιορκίας» το 1970, μαζί με την Μαρία Φαραντούρη, καθώς και του «Ήλιος και Χρόνος / Επιφάνεια Αβέρωφ» το 1975.

Η δεκαετία του ’80, ξεκίνησε με έναν δίσκο (Μίμη Πλέσσα – Δημήτρη Χριστοδούλου «Τραγούδια της γειτονιάς»/1980), που, μάλλον, έκλεισε την προηγούμενη δεκαετία, γιατί, ουσιαστικά, με τον επόμενο δίσκο του («Τα σημερινά»/1981), ο Αντώνης Καλογιάννης, έκανε την στροφή του στο ερωτικό τραγούδι, όπου και καθιερώθηκε ως ένας, ερωτικός πλέον, τραγουδιστής.

Με τα χρυσά (50.000 πωλήσεις) «Σημερινά», του Σπύρου Παπαβασιλείου και του Λάκη Τεάζη, ο Καλογιάννης άνοιξε την πιο εμπορική δεκαετία της καριέρας του και με ένα τραγούδι -μεγάλη επιτυχία, το «Όμορφή μου Κατερίνα», που το ακολούθησαν, τα επόμενα χρόνια, κι άλλες μεγάλες επιτυχίες, όπου ο τίτλος τους παρέπεμπε σε γυναικεία ονόματα.

Μετά τις μεγάλες αυτές επιτυχίες, η δισκογραφία του Αντώνη Καλογιάννη συνεχίστηκε ως και τα τέλη σχεδόν της δεκαετίας του ’90, όπου το 1997 κυκλοφόρησε ο τελευταίος στουντιακός δίσκος του.

Ποια ήταν η πολυτραγουδισμένη «Αννούλα του Χιονιά»

Ο Αντώνης Καλογιάννης έφυγε σήμερα από τη ζωή σκορπίζοντας θλίψη. Η φωνή του σίγησε για πάντα και δεν πρόκειται να ερμηνεύσει ξανά τα ερωτικά του τραγούδια.

Ένα από τα τραγούδια που έχουν μείνει στη μνήμη των θαυμαστών του είναι το «Αχ, Αννούλα του χιονιά».

Το «Αχ Αννούλα του χιονιά», έγραψε το Σαράντης Αλιβιζάτος το 1984 και από τότε το μελαγχολικό τραγούδι έγινε ύμνος για την κάθε Άννα που γιορτάζει στις 9 Δεκεμβρίου.

Ο στιχουργός, όπως αναφέρει η mixanitouxronou.gr διένυε μια περίοδο θρησκευτικής αναζήτησης. Βρέθηκε, όπως έχει δηλώσει σε συνέντευξή του, στους Ιεχωβάδες. Μαζί του ήταν η Άννα, το κορίτσι για το οποίο γράφτηκε το τραγούδι.

Όταν έφυγε από τους Ιεχωβάδες, δεν συνάντησε ξανά την Άννα. Οι δρόμοι τους χωρίστηκαν και αυτός ήταν ο λόγος που εμπνεύστηκε το «δεν θα είμαι πια μαζί σου». Οι δύο τους δεν ξαναμίλησαν ποτέ.

Το κορίτσι αυτό ήταν η ιδέα για να γράψει ο Σαράντης Αλιβιζάτος την «Αννούλα του χιονιά».

Από τη δεκαετία του ’80 μέχρι και σήμερα οι ερωτικοί στίχοι του σιγοτραγουδήθηκαν από όλους. Ίσως να διαπέρασαν και την ίδια την Άννα, χωρίς εκείνη να γνωρίζει ότι οι σκέψεις του τραγουδιού αφορούν εκείνη. Ο στιχουργός δεν της το εκμυστηρεύτηκε ποτέ.

Δεν ήθελε η ίδια να το γνωρίζει γιατί θεωρούσε ότι η Άννα θα ντρεπόταν. Οι στίχοι του μελοποιήθηκαν από τον Μάριο Τόκα και έγιναν μία από τις κορυφαίες επιτυχίες που καθιέρωσαν τον Αντώνη Καλογιάννη στο ερωτικό τραγούδι.

Πώς ο Μίκης Θεοδωράκης ξεκλείδωσε την καριέρα του

Η φωνή του Αντώνη Καλογιάννη σίγησε για πάντα την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου σκορπίζοντας πόνο και θλίψη.

Ο τραγουδιστής αφήνει πίσω του περισσότερα από 40 χρόνια επαγγελματικής πορείας.

Οι δεκαετίες του ’80 και του ’90 ήταν οι πιο εμπορικές του και χαρακτηρίστηκαν κυρίως από ερωτικά κομμάτια. Ωστόσο, ο Αντώνης Καλογιάννης πριν από αυτή τη στροφή υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους εκφραστές του κοινωνικοπολιτικού τραγουδιού των προηγούμενων δεκαετιών.

«Είμαστε δυο, είμαστε δυο», τραγουδούσε και έδινε δύναμη στη νεολαία, η οποία έβγαινε στους δρόμους και ξεσηκωνόταν. Ο φτωχός νεαρός με προσφυγική καταγωγή δεν είχε καμία επιδίωξη να γίνει τραγουδιστής όπως αναφέρει η mixanitouxronou.gr. Γεννήθηκε και μεγάλωσε με δυσκολίες στην Καισαριανή. Έβγαζε τα προς το ζην από ένα τσαγκαράδικο. Η μόνη επαφή του με το τραγούδι ήταν όταν έβγαινε με τους φίλους και με μια κιθάρα στο χέρι, τραγουδούσαν στις ταβέρνες τους στίχους του Βάρναλη. Είχαν πέραση και ο κόσμος τους κερνούσε. Έτσι αποκτούσε ένα παραπάνω κομπόδεμα.

Τραγουδούσε ακόμη και στο τσαγκαράδικο που δούλευε, μέχρι που ο Μίκης Θεοδωράκης το 1966 τον άκουσε και του χάρισε μια ευκαιρία ζωής. Η πρόταση του ήταν να ερμηνεύσει τα «Γράμματα από τη Γερμανία» του Θεοδωράκη και του Φώντα Λάδη. Η συνεργασία τους θα γινόταν όταν ο Μίκης Θεοδωράκης θα επέστρεφε από την κανονισμένη του περιοδεία στη Σοβιετική Ένωση. Θα τον συνόδευαν η Μαρία Φαραντούρη και ο Γιάννης Πουλόπουλος. Ξαφνικά η μία ευκαιρία διαδεχόταν την άλλη.

Τελευταία στιγμή ο Γιάννης Πουλόπουλος ακύρωσε την εμφάνιση του και ο Αντώνης Καλογιάννης αναπλήρωσε το κενό. Όλα έγιναν από τη μία μέρα στην άλλη. Η τυχαία συνάντηση και η αστραπιαία ακρόαση ήταν τα κλειδιά για την αρχή της καριέρας του.