Άκαρπες παραμένουν έως τώρα οι έρευνες για τον εντοπισμό των 12 μελών του φορτηγού πλοίου «Raptor» με σημαία Κομόρες, που βυθίστηκε χθες κάτω από ιδιαίτερα δυσμενείς καιρικές συνθήκες στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Λέσβου. Οι έρευνες συνεχίστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας, ενώ χθες εντοπίστηκε στο σημείο του ναυαγίου η σορός ενός ατόμου, που πιθανόν είναι μέλος του πληρώματος του πλοίου, καθώς σήμερα αναμένεται η ταυτοποίησή του.

Επίσης, διασώθηκε από το ελικόπτερο της πολεμικής αεροπορίας ένας Αιγύπτιος, μέλος του πληρώματος, ο οποίος νοσηλεύεται στο νοσοκομείο της Μυτιλήνης.

Το «Raptor», στο οποίο επέβαιναν συνολικά 14 άτομα πλήρωμα (1 Ινδός, 11 Αιγύπτιοι και δύο υπήκοοι Συρίας), μετέφερε αλάτι από την Αίγυπτο με προορισμό την Κωνσταντινούπολη. Ο πλοίαρχος του bulk carrier είχε δηλώσει μηχανική βλάβη, ενώ πιθανόν να υπήρξε μικρή εισροή υδάτων στα αμπάρια με μετατόπιση του φορτίου, που είχε ως αποτέλεσμα το πλοίο να πάρει κλίση και να βυθιστεί.

Χθες το πρωί ενεργοποίησε το σήμα κινδύνου mayday σε παραπλέοντα σκάφη, αλλά το «Raptor» χάθηκε από τα ραντάρ. Στη θαλάσσια περιοχή όπου βυθίστηκε το πλοίο διεξάγονται από το πρωί έρευνες από δύο σκάφη του Λιμενικού Σώματος, ελικόπτερο και παραπλέοντα πλοία.

«8:20 έστειλε mayday το πλοίο, όλη νύχτα είχε εισροή υδάτων»

Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του Λιμενικού Σώματος, Νίκο Αλεξίου, ο οποίος μίλησε στην ΕΡΤ και την εκπομπή ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ, επιχειρούν στην περιοχή δυο πλωτά του Λιμενικού Σώματος, ένα πλοίο ανοικτής θαλάσσης και ένα παράκτιο πλοίο, καθώς και ένα ελικόπτερο του Λιμενικού Σώματος μαζί με επτά παραπλέοντα για τον εντοπισμό των 12 αγνοούμενων ναυτικών.

Σημειώνεται πως 6-7 παραπλέοντα επιχειρούσαν όλη νύχτα, ενώ αυτή τη στιγμή οι άνεμοι είναι 6-7 μποφόρ, συνθήκη σαφώς καλύτερη από τις χθεσινές, όπου τα κύματα έφταναν τα 4,5 μέτρα με ριπές ανέμων που έφταναν τα 9-10 μποφόρ. Ωστόσο, οι καιρικές συνθήκες παραμένουν δυσμενείς.

Όπως όλα δείχνουν μέχρι στιγμής, και από τη δήλωση του διασωθέντα και από επικοινωνία που έχει γίνει με τον καπετάνιο του πλοίου κατά τη διάρκεια του «mayday» το πρωί, υπήρξε κάποια μηχανική βλάβη, η οποία δεν είχε δηλωθεί, σημειώθηκε εισροή υδάτων και σε συνδυασμό με τις κακές καιρικές συνθήκες έφεραν αυτό το τραγικό αποτέλεσμα, σύμφωνα πάντα με τον κ. Αλεξίου.

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Αλεξίου υπογράμμισε πως το πλοίο «θα έπρεπε να έχει ειδοποιήσει για την εισροή υδάτων στο πλοίο, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες από το θάλαμο επιχειρήσεων και να μπορέσει να δοθεί βοήθεια εγκαίρως», ενώ αυτό «ειδοποίησε στις 08:20 το πρωί της Κυριακής, (κάνοντας γνωστό πως έχει πάρει κλήση και στις 07:00) είχε δηλώσει μηχανική βλάβη, ενώ σύμφωνα με τις μαρτυρίες του διασωθέντα αυτό συνέβαινε καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας».

«Τα δεδομένα τα οποία οδήγησαν σε αυτή τη ναυτική τραγωδία θα τα δει η προανάκριση. Από εκεί και πέρα είναι αυτονόητο ότι όταν έχεις εισροή υδάτων ή μηχανική βλάβη, πρέπει άμεσα να ειδοποιήσεις και να σου παρασχεθεί βοήθεια, η οποία απαιτείται» τόνισε μεταξύ άλλων ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού.