Νέο κεφάλαιο στις σχέσεις της με τους φορολογούμενους ανοίγει η ΑΑΔΕ δημιουργώντας νέες πρότυπες υπηρεσίες φορολογικής εξυπηρέτησης με στόχο την εξάλειψη των γραφειοκρατικών καθυστερήσεων και εμποδίων και την ταχύτερη ενημέρωση των πολιτών στις φορολογικές τους υποθέσεις.
Όπως εξήγησε ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, μιλώντας στο 13ο Tax Forum, η νέα στρατηγική βασίζεται σε δύο πυλώνες: την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων και τη διασφάλιση φυσικών σημείων εξυπηρέτησης για όσους δεν έχουν εύκολη πρόσβαση στην τεχνολογία.
Στο πλαίσιο αυτό, ειδικά διαμορφωμένοι χώροι στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη θα προσφέρουν κοινόχρηστους υπολογιστές και εξειδικευμένο προσωπικό για εξατομικευμένη πληροφόρηση και καθοδήγηση. Παράλληλα, σχεδιάζονται παρεμβάσεις για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως τα άτομα με προβλήματα ακοής, ώστε να εξασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση στις υπηρεσίες.
Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκου Παπαθανάση, το έργο «Σχεδιασμός Νέων Πρότυπων Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης της ΑΑΔΕ» εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης, σηματοδοτώντας μια συνολική αναμόρφωση της εμπειρίας των πολιτών στη σχέση τους με τη φορολογική διοίκηση.
Η αναβάθμιση εστιάζει τόσο στην αισθητική όσο και στη λειτουργικότητα των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, φέρνοντας σύγχρονα εργαλεία εξυπηρέτησης και ανανεωμένες υποδομές.
Τα οφέλη
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην απόφαση μέσω του έργου προκύπτουν πολλαπλά άμεσα και έμμεσα οφέλη ακολούθως:
- Η αναβάθμιση των καταστημάτων και των υποδομών θα οδηγήσει σε πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων, μειώνοντας τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και τις ουρές.
- Η βελτίωση της αισθητικής και της οργάνωσης του χώρου εργασίας θα προάγει την ευεξία και ικανοποίηση των υπαλλήλων.
- Η αναβάθμιση των καταστημάτων σε νέες «Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης», θα οδηγήσει σε μια σημαντική μείωση της γραφειοκρατίας και σε πιο εύχρηστες και αποτελεσματικές διαδικασίες.
- Με την καλύτερη οργάνωση των υπηρεσιών, ο χρόνος που απαιτείται για τη διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών θα μειωθεί σημαντικά.
- Η ενσωμάτωση ψηφιακής τεχνολογίας θα ενισχύσει την αποδοτικότητα των διαδικασιών, καλύπτοντας πιο αποτελεσματικά τις σύγχρονες ανάγκες των πολιτών.
- Ένα φροντισμένο και σύγχρονο περιβάλλον θα βελτιώσει την εικόνα των δημόσιων υπηρεσιών, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη του κοινού.
- Με την αναβάθμιση των καταστημάτων, οι φορολογούμενοι θα μπορούν να αποκτούν ευκολότερα πληροφορίες και υποστήριξη για φορολογικά θέματα.
- Η αναβάθμιση των καταστημάτων θα διευκολύνει τη διαδικασία επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με τις φορολογικές αρχές, επιτρέποντάς τους να εκπληρώνουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις με λιγότερη γραφειοκρατία και να νιώσουν πιο ασφαλείς και να αποκτήσουν κίνητρα για να επενδύσουν στην ανάπτυξή τους.