Η Opel αποκαλύπτει τη στρατηγική της για το μέλλον με το νέο της concept, το Experimental. Με υπερσύγχρονη εξωτερική σχεδίαση, το Opel Experimental δίνει μια σαφή εικόνα για το πού θέλει να πάει η μάρκα τα επόμενα χρόνια. Ξεχωρίζουν τα κορυφαία αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, το
ευρύχωρο, φωτιζόμενο εσωτερικό με τα ελαφριά καθίσματα και το νέας γενιάς head-up display.

Το αμιγώς ηλεκτρικό crossover θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στη φετινή έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο (5-10 Σεπτεμβρίου 2023).

Σχεδίαση

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά σχεδιαστικά στοιχεία του Experimental είναι η απουσία χρωμίου. Η προσθήκη εξωτερικού φωτισμού και τα γραφικά με τις έντονες αντιθέσεις δίνουν χαρακτήρα και κομψότητα στις ήδη εντυπωσιακές αναλογίες. Το ηλεκτρικό crossover βασίζεται σε μια υπερσύγχρονη
πλατφόρμα BEV της Stellantis και φέρει επιπλέον ηλεκτρική τετρακίνηση. Το κωνικό προφίλ και οι καθαρές σχεδιαστικές επιφάνειες ενισχύουν την εντυπωσιακή εμφάνιση, ενώ οι παραδοσιακοί καθρέφτες έχουν δώσει τη θέση τους σε κάμερες 180 μοιρών που είναι πλήρως ενσωματωμένες στις κολόνες C.

Στο μπροστινό τμήμα, το νέο φωτιζόμενο Opel Blitz τοποθετείται στο κέντρο και πλαισιώνεται από τον επιμήκη φωτισμό σχήματος φτερού στον οριζόντιο άξονα, ενώ η φωτιζόμενη κεντρική πτυχή δίνει ακόμα μεγαλύτερη ένταση. Το ίδιο επαναλαμβάνεται στο πίσω μέρος, όπου το σχήμα της “πυξίδας”
δημιουργείται από το χαρακτηριστικό φως πέδησης, τα φωτιστικά σώματα και τη γυάλινη διαφάνεια. Στο πίσω μέρος, το έμβλημα του Κεραυνού αντικαθίσταται από το έμβλημα Opel. Γύρω από την “πυξίδα” στο μπροστινό μέρος βρίσκεται η 4D επόμενη γενιά του Opel Vizor. Η επιπλέον διάσταση
είναι η προσθήκη των προηγμένων τεχνολογιών όρασης, συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων και των συστημάτων lidar, ραντάρ και κάμερας.

Το Experimental διαθέτει έξυπνες και βελτιστοποιημένες λύσεις αεροδυναμικής. Τα πτερύγια εμπρός και πίσω βελτιώνουν την αεροδυναμική. Ομοίως και ο πίσω διαχύτης, ο οποίος επεκτείνεται ή μαζεύεται ανάλογα με τις συνθήκες. Τα ελαστικά, τα οποία αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με την Goodyear, είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο καουτσούκ και τοποθετούνται σε τροχούς Ronal 3 ζωνών, με χαρακτηριστικά που βελτιώνουν περαιτέρω την αεροδυναμική.

Εσωτερικό

Παρά το ότι, οι εξωτερικές του διαστάσεις τοποθετούν το Experimental στην compact κατηγορία (C-segment), το εσωτερικό διαθέτει ευρυχωρία κατηγορίας D. Αυτό έχει επιτευχθεί μέσω της απελευθέρωσης χώρου (“detox”). Το τιμόνι διπλώνει απρόσκοπτα, όταν δεν χρειάζεται, χάρη στο
σύστημα steer-by-wire, το οποίο μειώνει περαιτέρω το βάρος εξαλείφοντας τα μηχανικά εξαρτήματα του συστήματος διεύθυνσης. Επιπλέον, τα ελαφριά προσαρμοζόμενα καθίσματα συνδυάζουν μια λιτή αλλά ανθεκτική δομή με υφάσματα τεχνολογίας 3D mesh. Αυτά εξασφαλίζουν την άνεση, ενώ συμβάλλουν περαιτέρω στην απελευθέρωση χώρου μέσα στο πρωτότυπο αυτοκίνητο.

Η προσέγγιση του “detox” συνεχίζεται με την Pure Experience. Ο οδηγός μπορεί να εξατομικεύσει τις πληροφορίες σύμφωνα με τις ανάγκες του στο Tech Bridge, μια νέα ερμηνεία του ήδη γνωστού Pure Panel. Αντί για συμβατικές οθόνες, οι πληροφορίες παρουσιάζονται χρησιμοποιώντας τεχνολογία επαυξημένης προβολής που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη και φυσικό έλεγχο φωνής.
Το αιωρούμενο, διαφανές Pure Pad βρίσκεται μπροστά από το υποβραχιόνιο. Μπορεί να διαμορφωθεί σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού, επιτρέποντας έτσι την άμεση πρόσβαση στα χειριστήρια που χρησιμοποιούνται πιο συχνά.

Τέλος, τα ηλεκτροχρωμικά υφάσματα βυθίζουν τους επιβάτες σε ατμοσφαιρικό φως, δημιουργώντας περιβάλλον ευεξίας. Επιπλέον, τα ενεργά υφάσματα μπορούν να ενισχύσουν τις διάφορες λειτουργίες. Για παράδειγμα, όταν ένα όχημα εισέρχεται στο τυφλό σημείο, εμφανίζεται μια προειδοποίηση
στο αντίστοιχο ένθετο της πόρτας, καθώς και στο head-up display, παρέχοντας έτσι μεγαλύτερη ασφάλεια για τους επιβάτες, αλλά και τα λοιπά διερχόμενα οχήματα.