Δεν έχουν περάσει πολλές μέρες από τότε που ο αρμόδιος υπουργός ανακοίνωσε εν χορδαίς και οργάνοις την επανεκκίνηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά». Το πρόγραμμα αφορά γενναίες επιδοτήσεις στην αγορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Οι επιδοτήσεις αυτές προέρχονται από το δημόσιο ταμείο και φτάνουν έως τις 9.500 € ανά όχημα και 500 € για την προμήθεια wall box προκειμένου για την «εύκολη» φόρτιση του οχήματος.

Οι ευαισθητοποιημένοι σε θέματα κλιματικής αλλαγής σε πρώτο χρόνο θα πουν ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο. Η μικρή Ελλαδίτσα των περίπου 8 εκατομμυρίων οχημάτων συνεισφέρει με κάθε τρόπο στην μείωση της ρύπανσης του πλανήτη, την ώρα που 4,6 δισ. κατοίκων της Ασίας και 1,2 δισ. κατοίκων της Αφρικής ρυπαίνουν ασύστολα προσπαθώντας να βγουν από την φτώχεια. Το γεγονός προσομοιάζει σαν να κολυμπάμε όλοι μαζί σε μια πισίνα και οι Ευρωπαίοι να λέμε ότι, στη μεριά μας δεν θα…κατουρά κανείς. Όμως, δεν είναι μόνο αυτό το ζήτημα.

Σε μια χώρα όπου η ΕΛΣΤΑΤ επισημαίνει ότι, «το 28,3% του πληθυσμού της χώρας (2.971.200 άτομα) βρίσκονταν πέρυσι (εισοδήματα 2020) σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2020. Η αύξηση του ποσοστού του κινδύνου φτώχειας ή σε κοινωνικό αποκλεισμό οφείλεται στην αύξηση του ποσοστού του πληθυσμού σε χαμηλή ένταση εργασίας (από 11,8% το 2020 σε 13,6% το 2021) και του πληθυσμού σε κίνδυνο φτώχειας από 17,7% το 2020 σε 19,6% το 2021, κ.λπ., κ.λπ.» επιδοτούνται οι έχοντες 30, 40, 50 και επιπλέον χιλιάδες € διαθέσιμα για να αγοράσουν αυτοκίνητο (σ.σ. Το πιο φτηνό αμιγώς ηλεκτρικό ξεκινά από περίπου 30.000€).

Άραγε πόσοι είναι οι έλληνες που έχουν διαθέσιμα τέτοια ποσά για αγορά αυτοκινήτων που δεν μολύνουν (σε πρώτη ανάγνωση) το περιβάλλον; Αν πιστέψουμε τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ελάχιστοι. Οι περισσότεροι ψάχνουν δάνειο 7 – 8.000 για να βάλουν και τις δικές τους αποταμιεύσεις προκειμένου να αγοράσουν ένα όποιο όχημα κοντά στα 10.000 €. Σαν αποτέλεσμα, στους δρόμους κυκλοφορούν περίπου 8.000 ηλεκτροκίνητα (καθαρά) αυτοκίνητα και 3-4 εκατομμύρια ρημάδια (παλιά & ασυντήρητα) που ρυπαίνουν πολλαπλάσια από αυτό που θα μπορούσαν αν ήταν προσεγμένα.

Την κατάσταση αυτή επιδεινώνει και η τιμή των καυσίμων, που όντας η ακριβότερη στην ΕΕ δελεάζει το κύκλωμα διανομής προκειμένου για την με κάθε τρόπο νοθεία που σαν αποτέλεσμα έχει ακόμα περισσότερους ρύπους. Τα παράλογα ακριβά καύσιμα είναι τόσο ακριβά κυρίως λόγω των φόρων του κράτους, προκειμένου να ενισχυθεί το δημόσιο ταμείο, ώστε να μπορεί να επιδοτεί μερικές (λίγες) χιλιάδες πολίτες που έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν τα πανάκριβα ηλεκτρικά οχήματα.

Κάπως έτσι ολοκληρώνεται ο φαύλος κύκλος της ελληνικής συνδρομής στην παγκόσμια (;) προσπάθεια μείωσης της ρύπανσης. Με μέτρα που εκτός από αναποτελεσματικά δείχνουν (από μια οπτική γωνία) έως και αντιλαϊκά, καθώς από το κοινό ταμείο πλουσίων και φτωχών (η μεγάλη πλειοψηφία) εκταμιεύονται χρήματα για να αγοράζουν οι έχοντες ακριβά/καθαρά αυτοκίνητα, την ώρα που οι πολλοί δεν «έχουν μαντήλι να κλάψουν».

Κατά τα λοιπά, ας βγάλουμε γρήγορα κι άλλο λιγνίτη γιατί ο χειμώνας θα είναι βαρύς…

Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού και μη χειρότερα.