Πώς καμουφλάρονται τα μοντέλα που δοκιμάζουν οι εταιρίες πριν το λανσάρισμα

Επιτρέπουν μόνο ασαφείς υποθέσεις για το τι κρύβεται πίσω από το εντυπωσιακό τους κάλυμμα


AUTO
11:40
02/06/2020
Πώς καμουφλάρονται τα μοντέλα που δοκιμάζουν οι εταιρίες πριν το λανσάρισμα
loading

Σε τι εξυπηρετεί το καμουφλάζ στα αυτοκίνητα των δοκιμών προπαραγωγής, από τη στιγμή που λόγω των εντυπωσιακών, πολύχρωμων σχημάτων τραβούν μονομιάς τα βλέμματα των περισσότερων;

Το περίτεχνο καμουφλάζ στα αυτοκίνητα των δοκιμών επιτρέπουν μόνο ασαφείς υποθέσεις για το τι κρύβεται πίσω από το εντυπωσιακό τους κάλυμμα. Αυτό είναι απαραίτητο, δεδομένου του ότι, πολύ πριν από το λανσάρισμα ενός νέου μοντέλου, τα πρωτότυπα αυτοκίνητα προπαραγωγής που δοκιμάζονται στους δρόμους, θα έχουν ήδη καλύψει έως και δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα, σε πραγματικές συνθήκες και -τις περισσότερες φορές- σε δρόμους κανονικής κυκλοφορίας. Τα μοτίβα του καμουφλάζ προστατεύουν το γενικότερο σχεδιασμό και τα χαρακτηριστικά κάθε νέου μοντέλου από τα περίεργα βλέμματα και την βιομηχανική κατασκοπεία, χρησιμοποιώντας οπτικές ψευδαισθήσεις που αποπροσανατολίζουν το θεατή.

Ο μαραθώνιος δοκιμών στους δρόμους, μέχρι την έναρξη της παραγωγής, πραγματοποιείται σε όλες τις ηπείρους. Το μοντέλο παραγωγής θα πρέπει να αποδίδει εγγυημένα τα βέλτιστα, τόσο σε εξαιρετικά κρύο περιβάλλον με θερμοκρασίες κάτω από τους μείον 30 βαθμούς Κελσίου όσο και πολύ πάνω από τους 40 βαθμούς Κελσίου. Στο απαιτητικό και ολοκληρωμένο πρόγραμμα δοκιμών, τα πρωτότυπα -γνωστά και ως «μουλάρια»- μετά από δοκιμές σε πίστες και κλιματικούς θαλάμους, βγαίνουν σε δημόσιους δρόμους, σε περιβάλλοντα με πολύ υψηλή υγρασία, σε διαδρομές εκτός δρόμου με σκόνη και χώμα, καθώς και σε αρκτικές συνθήκες, στο χιόνι και σε παγωμένες επιφάνειες.

Για να κρατηθεί μυστική η σχεδιαστική ταυτότητα των αυτοκινήτων δοκιμών από τα αδιάκριτα βλέμματα δημοσιογράφων, φωτογράφων και ανταγωνιστών, τα αυτοκίνητα καλύπτονται πολύ προσεκτικά. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί ότι, οι τεχνολογικές καινοτομίες, τα νέα χαρακτηριστικά σχεδίασης και οι λεπτομέρειες θα παραμείνουν κρυφά μέχρι την ώρα της επίσημης παρουσίασης. Τα αδιάκριτα βλέμματα θα αναζητήσουν μάταια ακόμη και την επιγραφή ή το σήμα της μάρκας σε οποιοδήποτε από τα πρωτότυπα δοκιμών. Τους «παπαράτσι» που είναι εξοπλισμένοι με κάμερες ή smartphones, ενδιαφέρουν ιδιαίτερα διάφορα χαρακτηριστικά σημεία και στοιχεία του αμαξώματος, όπως οι προβολείς, η μάσκα ή το πίσω μέρος, τα οποία καλύπτονται ή παραποιούνται με τέχνη ώστε να μην αποκαλύπτονται. Επίσης, τα σχέδια του καμουφλάζ χρησιμοποιούνται για την απόκρυψη του περιγράμματος του αμαξώματος, καθώς μέχρι και τα πλαϊνά παράθυρα καλύπτονται μερικώς, για να αποκρύψουν το σχεδιασμό του προφίλ.

Παρόμοιες προδιαγραφές ισχύουν και για το εσωτερικό. Μια καμπίνα που βρίσκεται κοντά στην τελική έκδοση παραγωγής πρέπει να προστατεύεται από τους φακούς των φωτογράφων, μιας και ακόμα και ένα πρωτότυπο δοκιμής θα σταθμεύσει περιστασιακά, π.χ. για ανεφοδιασμό σε κάποιο πρατήριο. Στα υλικά που χρησιμοποιούνται σε ένα αυτοκίνητο δοκιμής περιλαμβάνονται τα υφάσματα συσκότισης που διαμορφώνονται σε ανεξάρτητα καλύμματα για το ταμπλό, την κεντρική οθόνη, το σύστημα πολυμέσων, την κεντρική κονσόλα, τους διακόπτες ή τους αεραγωγούς, ενώ είναι εύκολο να αφαιρεθούν. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν αυτές τις σχολαστικές, ολοκληρωμένες τεχνικές καμουφλάζ έως ότου έρθει η ώρα για την επίσημη παρουσίαση ενός νέου μοντέλου, διατηρώντας στα ύψη το ενδιαφέρον των υποψήφιων πελατών και των εκπροσώπων των μέσων μαζικής ενημέρωσης, ιδανικά μέχρι την τελευταία στιγμή.

Στη Skoda για παράδειγμα, οι ειδικοί του καμουφλάζ είναι υπεύθυνοι για τον σχεδιασμό και την εξέλιξη των καλυμμάτων. Υπάρχουν ελάχιστα όρια μπροστά στη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, πειραματίζονται με μοτίβα, τρισδιάστατα εφέ και χρωματικές αντιθέσεις για να ξεγελάσουν τα βλέμματα. Μερικές φορές κρύβουν ακόμη και μηνύματα μέσα στον σχεδιασμό καμουφλάζ, όπως ένα hashtag για τον λογαριασμό @skodaautonews στο Twitter. Η εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου καμουφλάζ σε ένα αυτοκίνητο δοκιμών με το χέρι, διαρκεί αρκετές ώρες.

Όσον αφορά τις ειδικές εκδηλώσεις, οι ειδικοί για τα καμουφλάζ συνεργάζονται με αυτούς του μάρκετινγκ για να δημιουργήσουν μερικές ιδιαίτερα εντυπωσιακές λύσεις. Για παράδειγμα, στη διάρκεια της μεγάλης παρέλασης στα Ηλύσια Πεδία που έγινε στο πλαίσιο του «Tour de France 2016», το Kodiaq, εμφανίστηκε πριν την επίσημη πρεμιέρα του με ένα κόκκινο, γκρι και μαύρο καμουφλάζ που μονοπώλησε το ενδιαφέρον. Το 2019, λίγο πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα της, η Octavia 4ης γενιάς μπορούσε πολύ εύκολα να εντοπιστεί στους δρόμους της Πράγας και της Μλάντα Μπόλεσλαβ (Mladá Boleslav), χάρη σε ένα ειδικό δίχρωμο καμουφλάζ σε κίτρινο και πορτοκαλί χρώμα, στο πλαίσιο του παιχνιδιού "Catch me if you can" για τους φίλους της μάρκας.

Τους τελευταίους μήνες μάλιστα, οι επίδοξοι αυτοκινητικοί παπαράτσι που περιμένουν κοντά στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στη Μλάντα Μπόλεσλαβ, μπορούν να καταγράφουν το εντυπωσιακό καμουφλάζ με πράσινα, λευκά και γκρι τρισδιάστατα οπτικά σχήματα που κρύβουν το σχεδιασμό του ηλεκτρικού Enyaq iV. Οι ειδικοί στο καμουφλάζ αφιέρωσαν συνολικά 120 ώρες στην ιδέα της απόκρυψης του πρώτου αμιγώς ηλεκτροκίνητου SUV της μάρκας και για αυτό χρησιμοποίησαν περίπου 18 τετραγωνικά μέτρα αυτοκόλλητου υλικού.

Νίκος Τσάδαρης

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει