Το νέο Ford Focus είναι οδηγοκεντρικό, λειτουργικό και ποιοτικό

Η 4η γενιά γεννήθηκε από λευκό χαρτί


AUTO
21:22
30/09/2018
Το νέο Ford Focus είναι οδηγοκεντρικό, λειτουργικό και ποιοτικό
3
loading

Το Τατόι και συγκεκριμένα το μουσείο της πολεμικής μας αεροπορίας επέλεξε η Ford Ελλάδας, για να παρουσιάσει στους ανθρώπους του ειδικού τύπου την 4η γενιά του Focus.

Το νέο Focus σχεδιασμένο από λευκό χαρτί, ανήκει στην κατηγορίας C των μικρομεσαίων «χάτσμπακ» και «σεντάν», που αν και περιορίζεται τα τελευταία χρόνια, δεν παύει να καλύπτει περίπου το 15% της ελληνικής αγοράς.

Είκοσι χρόνια μετά την εμφάνιση του για πρώτη φορά στην έκθεση της Γενεύης 1998, το Focus, σχεδιάστηκε έτσι ώστε να είναι περισσότερο σπορ, άνετο, ευρύχωρο, δυναμικό, αλλά και ταυτόχρονα πιο ελαφρύ και άκαμπτο.

Στην ουσία το Focus 4ης γενιάς είναι μια οικογένεια μοντέλων, καθώς περιλαμβάνει εκτός από το χάτσμπακ και ένα στέισον και μία υπερυψωμένη έκδοση την Active, που εύκολα εντάσσεται στην κατηγορία των «crossover».

Το νέο οικογενειακό μοντέλο με κατά 20% αυξημένη ακαμψία, βασίζεται στην νέα πλατφόρμα C2 της εταιρείας, με μεταξόνιο αυξημένο κατά 53 χιλιοστά, την ώρα που το συνολικό του μήκος, είναι αυξημένο μόνο κατά 18 χιλιοστά.

Το αποτέλεσμα αυτής της σχεδίασης ωφελούνται κυρίως οι επιβάτες και ειδικά οι πίσω που έχουν πιο εύκολη πρόσβαση, μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατά τους και καλύτερη ορατότητα, αφού το πίσω «φινιστρίνι» έχει ενσωματωθεί στην πόρτα.

Ο χώρος αποσκευών χωρά 375 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικών, αλλά στην ελληνική αγορά θα είναι λίγο μικρότερος, καθώς το μοντέλο διατίθεται στάνταρ (και πολύ σωστά) με ρεζέρβα ανάγκης.

Στην διάθεση των επιβατών βρίσκονται και πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα, ενώ σημαντική διευκόλυνση θεωρείται η δυνατότητα αποθήκευσης της πίσω εταζέρας.

Το κατά 88 κιλά ελαφρύτερο (από τον προκάτοχό του) Focus, διαθέτει εμπρός συμβατική ανάρτηση με ψαλίδια βάσης και γόνατα Μακ Φέρσον, αλλά η πίσω ανάρτηση είναι ανάλογη με την ιπποδύναμη και την έκδοση.

Έτσι τα μοντέλα με μικρή ιπποδύναμη φορούν την ανάρτηση του Fiesta ST, οι πιο δυνατές εκδόσεις έχουν ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ενώ διαφορετική είναι η ανάρτηση των εκδόσεων wagon. Η πίσω ανάρτηση στηρίζεται σε νέο υποπλαίσιο, με σημεία στήριξης κατά 50% πιο άκαμπτα.

Επίσης, τα νέας τεχνολογίας ελατήρια ελεγχόμενης απόσβεσης (πατέντα της Ford), δίνουν πλεονέκτημα στην οδική συμπεριφορά, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι υπάρχουν 45 διαφορετικά set up για τις αναρτήσεις του Focus, καθώς για κάθε 20 κιλά βάρους αλλάζουν και τα ελατήρια.

Όσον αφορά τα ύψη από το έδαφος, η έκδοση ST Line, είναι χαμηλότερη κατά 1 εκ., σε αντίθεση με την Active που είναι κατά 3 εκ. ψηλότερη.

Καλύτερη είναι και η αεροδυναμική (η μάσκα εμπρός λειτουργεί σαν αεροκουρτίνα και κλείνει τις γρίλιες της στα πολλά χιλιόμετρα) του νέου αμαξώματος με συντελεστή οπισθέλκουσας (cd) 0,25 για το 4θυρο και 0, 273 για το 5θυρο. Μειωμένος επίσης κατά 1db (73 αντί 74) είναι και ο παραγόμενος αεροδυναμικός θόρυβος σε σχέση με την 3η γενιά του μοντέλου.

Σημαντικά βελτιωμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής, όπως και τα επίπεδα του βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού. Ο τελευταίος περιλαμβάνει πολλά ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας, αλλά και τα απαραίτητα πλέον συστήματα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.

Το Focus είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας στην Ευρώπη που προσφέρεται με head-up display, ενώ υπάρχει επίσης προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού με προληπτικό φωτισμό στροφών που παρακολουθεί τις στροφές στο δρόμο αλλά και την οδική σήμανση, σύστημα υποβοήθησης συστήματος διεύθυνσης για αποφυγή εμποδίων, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος κλπ.

Τέλος στην 4η γενιά, το Focus μπαίνει στο 2ο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης, αφού τα συστήματα που διαθέτει προσφέρουν μεγάλο βαθμό αυτονομίας.

Κινητήρια δύναμη του νέου Focus, γκάμα κινητήρων που περιλαμβάνει τον αναβαθμισμένο γνωστό 1000άρη βενζινοκινητήρα τούρμπο με 125 ίππους (μόνο αυτή η έκδοση του 1000άρη κινητήρα για την Ελλάδα) κι ένα νέο 3 κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 τούρμπο σε εκδόσεις 150 και 182 ίππων. Υπάρχει επίσης ο νέος 1.5 diesel κινητήρας σε εκδόσεις 95 και 120 ίππων.

Το στάνταρ κιβώτιο ταχυτήτων είναι (βελτιωμένο) χειροκίνητο με 6 σχέσεις, ενώ υπάρχει διαθέσιμο και ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων, με καταγωγή από το 10 σχέσεων της Mustang.

Κατά τα λοιπά, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις χαρτογραφήσεις οδήγησης (Eco, Normal & Sport), και τρία προγράμματα ανάρτησης (Comfort, Normal & Sport), ενώ κατά μέσο όρο η κατανάλωση καυσίμων έχει μειωθεί κατά 10%.

Στην διάρκεια της εκδήλωσης, οδηγήσαμε την έκδοση με τον 1000άρη κινητήρα των 125 ίππων διαπιστώνοντας τα σημαντικά βήματα προόδου σε σχέση με την ποιότητα κατασκευής, την εντυπωσιακή ακαμψία του πλαισίου, την αύξηση των διατιθέμενων χώρων.

Ο μόλις 1000 κυβικών 3κύλινδρος κινητήρας, σε συνδυασμό με το ιδιαίτερα εύχρηστο και σαφές 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, παίρνει ζωή μετά τις 2000 στροφές, «κρεμάει» λίγο στις μεσαίες και ξαναζωντανεύει μέχρι τον κόφτη.

Λειτουργεί χωρίς τον θόρυβο ή τους κραδασμούς των παλαιών 3κύλινδρων συνόλων, αλλά «τσιμπάει» σε κατανάλωση, καθώς ακόμα και στην με ήπιους ρυθμούς δοκιμή μας, έγραψε 9,1 λίτρα/100 χλμ..

Αυτό όμως που εντυπωσιάζει στο Focus είναι η οδική του συμπεριφορά, που για όσους παλιούς γίνεται όλο και καλύτερη από τότε που το μοντέλο εκπροσώπησε την εταιρία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (κάτι που σήμερα συμβαίνει στα Fiesta με την ανάλογη συνεχώς βελτιούμενη οδική συμπεριφορά).

Το άκαμπτο πλαίσιο προσφέρει μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ισοπεδώνοντας τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου, με ταυτόχρονα μεγάλη ακρίβεια στην κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου.

Στον αποτελεσματικό έλεγχο του αυτοκινήτου βοηθούν τα δυνατά, με αίσθηση φρένα, το ακριβές τιμόνι και η εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης, που δείχνει ότι οι τεχνικοί της Ford δημιουργούν κατά βάση οδηγοκεντρικά μοντέλα.

Κλείνοντας, αν πρέπει να πούμε πως μας ενόχλησε κάτι, αυτό ήταν η αντανάκλαση (υπό συνθήκες) του μεγάλου ταμπλό στο παρμπρίζ, μειώνοντας στιγμιαία την ορατότητα.

Το γεγονός αυτό βέβαια ελάχιστα ενοχλεί την συνολική κρίση μας για ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει με σχεδόν ιδανικό τρόπο, την ευχάριστη οδήγηση, την ασφάλεια, την ποιότητα και την λειτουργικότητα, όσο το Focus 4ης γενιάς.

Όσο για τις τιμές, προς το παρόν ισχύει το «τρεχάτε να προλάβετε» αφού από το τέλος του χρόνου αναμένεται σημαντική αύξηση.

Μέχρι τότε, το νέο Focus διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 17.892 ευρώ (1.0 125 ίππων), με στάνταρ εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματο φρεναρίσματος, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, πήρα USB και Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.

Τέλος, οι τιμές των diesel εκδόσεων ξεκινούν από 19.901 ευρώ, ενώ σε κάθε περίπτωση διατίθεται 5ετής εγγύηση.

Νίκος Τσάδαρης

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

3
σχόλια
  1. avatar A.G

    Το τιμόνι του ford focus και μόνο το κάνει να είναι ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό από την πρώτη γενιά

    1. avatar πφφφ

      Θα αγοράσω μόνο το τιμόνι τότε για το pc

  2. avatar κατανάλωση 9,1 λιτρα

    από 1000αρι τρικυλινδρο κινητηρα και πισω ημιακαμπτος? Πάει καλά η ford?

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει