Παρά την υπόθεση εξαφάνισης και δολοφονίας του Σαουδάραβα δημοσιογράφου Τζαμάλ Κασόγκι, η οποία εξακολουθεί να προκαλεί τριγμούς και ερωτήματα, η Ρωσία προχώρησε σε κίνηση «πολιτιστικής υποστήριξης» προς το Ριάντ, δανείζοντας έργα του Ρώσου ζωγράφου Βασίλι Καντίνσκι στο «Νταβός στην έρημο» του πρίγκηπα-διαδόχου Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν. Τα έργα ήταν δάνεια του Κρατικού Ρωσικού Μουσείου της Αγίας Πετρούπολης και αποτελούν προπομπό μεγάλης έκθεσης έργων του Καντίνσκι στο βασίλειο, στο πλαίσιο της διεύρυνσης των σχέσεων των δύο χωρών. Η κίνηση έγινε ενώ πολλοί επιχειρηματικοί ηγέτες και κυβερνητικοί αξιωματούχοι άλλων χωρών αποχώρησαν από το πρότζεκτ του διαδόχου του σαουδαραβικού θρόνου λόγω της υπόθεσης Κασόγκι. Μέρες πριν, ο διευθύνων σύμβουλος του οίκου Sotheby’s Ταντ Σμιθ ακύρωσε τη συμμετοχή του σε πάνελ όπου θα μιλούσε μαζί με τον διευθυντή του Μουσείου Ερμιτάζ Μιχαΐλ Πιοτρόβσκι, όπως υπενθυμίζει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. «Αρκετά έργα διάσημων καλλιτεχνών της Ρωσικής Πρωτοπορίας των πρώτων χρόνων του 20ού αιώνα από τη συλλογή του Ρωσικού Μουσείου έχουν ήδη φτάσει στην πρωτεύουσα της Σαουδικής Αραβίας» για την Πρωτοβουλία Μελλοντικών Επενδύσεων (23 έως 25 Οκτωβρίου), όπως ανακοίνωσε το Ρωσικό Μουσείο. «Μια μεγάλης κλίμακας έκθεση, η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα φέρει τον τίτλο “Καντίνσκι και Ρωσία”, θα περιλαμβάνει έργα όχι μόνον των κλασικών της αφηρημένης τέχνης, αλλά και πίνακες σύγχρονων καλλιτεχνών οι οποίοι στα έργα τους εξελίσσουν τις ιδέες του Καντίνσκι». Η ρωσική εφημερίδα Kommersant υποστηρίζει ότι στην έκθεση παρουσιάζονται πέντε έργα των Βασίλι Καντίνσκι και Πάβελ Φιλόνοφ. Μεταξύ αυτών, το «Μπλε Κορυφογραμμή» που ο Καντίνσκι ολοκλήρωσε τη χρονιά της Οκτωβριανής Επανάστασης και το «Νίκη κατά της Αιωνιότητας» που ο Φιλόνοβ ζωγράφισε τα χρόνια 1920 και 1921. (φωτογραφία αρχείου)