«Μια μακρά ιστορία Dragster γεμάτη προκλήσεις και επιτυχίες που έκαναν την Italjet να ξεχωρίζει στην Ιταλία και στον κόσμο». Κάπως έτσι η ιταλική εταιρεία Italjet μας συστήνεται στην επίσημη ιστοσελίδα της και καλεί τους επισκέπτες να βυθιστούν στο πάθος της.

H εταιρεία που εδρεύει στη Μπολόνια ιδρύθηκε το 1959 από τον Leopoldo Tartarini. Το 2002 χρεοκόπησε και τρία χρόνια αργότερα ανέλαβε τα ηνία της ο γιος του ιδρυτή της, Massimo Tartarini.

Ένα από τα πλέον εμβληματικά μοντέλα της Italjet, εκείνο που αποτελούσε σημείο αναφοράς και ονείρωξη για πολλούς έφηβους στα 90s ήταν το Dragster. Ένα σκούτερ που κυκλοφόρησε στην αγορά από το 1998 έως και το 2003 και απέκτησε θρυλική διάσταση λόγω της φουτουριστικής του σχεδίασης και της πρωτοποριακής τεχνολογίας του. «Αυτό το σκούτερ δεν είναι τίποτα για τους πραγματιστές, αλλά μια καλή επιλογή για τους επιδειξιομανείς», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά το περιοδικό Motorrad Test το 2001. Tα κύρια χαρακτηριστικά του ήταν το μονόμπρατσο ψαλίδι της μπροστινής ανάρτησης με το τοποθετημένο σε σχεδόν οριζόντια θέση αμορτισέρ, το πλαίσιο χωροδικτύωμα και το μονό αμορτισέρ της πίσω ανάρτησης.

Κυκλοφόρησε σε τέσσερις εκδόσεις: τρεις με 2χρονους κινητήρες 50 κ. εκ. (4,4 ίπποι @ 6.800 σ.α.λ), 125 κ. εκ. (14,2 ίπποι @ 7.500 σ.α.λ) και 180 κ. εκ. (19 ίπποι @ 8.000 σ.α.λ) που προέρχονταν από τα Runner της Gilera και μία με το γνωστό 4χρονο Quasar 250 κ. εκ. (21,7 ίπποι) που προερχόταν επίσης από την Piaggio.

Και προς τι όλη αυτή η αναφορά;

Στην έκθεση EICMA 2018 η Italjet παρουσίασε γεμάτη υπερηφάνεια την εξέλιξη του είδους. Ναι, το Dragster επιστρέφει πιο όμορφο και πιο εντυπωσιακό από ποτέ. Θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις με μονοκύλινδρους τετράχρονους κινητήρες 125 και 200 κ. εκ. προδιαγραφών Euro4 «για να κυριαρχήσει στο δρόμο και στην πίστα», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εταιρεία. Τα μοτέρ είναι της Aprilia και εγγυόνται εξαιρετική απόδοση και δύναμη.

Ο κινητήρας των 125 κ. εκ. αποδίδει 14,9 ίππους @ 10.000 σ.α.λ και 12,5 Nm ροπής @ 7.750 σ.α.λ. Ο δε 200άρης, είναι ακόμα πιο ισχυρός. Αποδίδει 19,8 ίππους @ 8.250 σ.α.λ και 17 Nm ροπής @ 6.250 σ.α.λ.

Διατηρώντας τις βασικές αρχές πάνω στις οποίες έχτισε το μύθο του, το νέο Dragster διαθέτει «διαστημική» εμφάνιση, πιο εντυπωσιακές λεπτομέρειες που του προσδίδουν επιπλέον πόντους, όπως για παράδειγμα τα προστατευτικά στις μανέτες με τα ενσωματωμένα φλας και μια πίσω όψη χάρμα ιδέσθαι. Το εκτεθειμένο πλαίσιο χωροδικτύωμα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, όπως επίσης και το μονόμπρατσο μπροστινό σύστημα από αλουμίνιο δουλεμένο στο CNC με την πλήρως ρυθμιζόμενη υδροπνευματική ανάρτηση. Το πίσω μονό αμορτισέρ είναι επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο, ενώ το ρεζερβουάρ βρίσκεται στο κέντρο, κάτω και ελαφρώς μπροστά από τη θέση του οδηγού. Κάτω από τη σέλα ο χώρος είναι ιδιαίτερα περιορισμένος όπερ σημαίνει πως δεν μπορεί να φιλοξενήσει ένα κράνος. Αλλά μεταξύ μας, ποιος ενδιαφέρεται…

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από δύο υδραυλικά δισκόφρενα 175 χιλιοστών μπροστά και 240 χιλιοστών πίσω. Η μεγάλη έκδοση (200 κ.εκ.) θα εφοδιάζεται και με σύστημα ABS.

Το βάρος του Dragster 125 είναι στα 108 κιλά στεγνό, ενώ η έκδοση των 200 κ. εκ. είναι μόλις τέσσερα κιλά πιο βαριά (112).

«Για την Italjet το Dragster αποτελεί σύμβολο. Είναι σημαντικό για εμάς να ξεκινήσουμε με την παρουσίαση αυτού του μοντέλου γιατί έχει φανατικό κοινό σε όλο τον κόσμο που μας πιέζει ζητώντας την επιστροφή του Dragster», δήλωσε στο περιθώριο της EICMA ο ισχυρός άνδρας και σχεδιαστής της εταιρείας, Massimo Tartarini.

Η διάθεση του νέου Dragster θα ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2019 με τις τιμές του που δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί, να κυμαίνονται στα 4.500 ευρώ για την έκδοση των 125 κ. εκ. και στα 4.800 ευρώ για εκείνη των 200 κ. εκ.