Σχέδιο στήριξης και οικονομικής ενίσχυσης κατέθεσε στην κυβέρνηση η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) προκειμένου να ανακάμψει ο κλάδος των οδικών μεταφορών που επλήγη από την πανδημία του κορονοϊού.

Σε αυτό περιλαμβάνονται προτάσεις για βραχυπρόθεσμα μέτρα, τα οποία διακρίνονται σε χρηματοοικονομικά και διαρθρωτικά, καθώς και τους μεσοπρόθεσμους στόχους προτεραιότητας προκειμένου ο κλάδος να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της εθνικής οικονομίας.

Η ΟΦΑΕ επισημαίνει ότι οι οδικές μεταφορές  αποτελούν τη ραχοκοκκαλιά της σύγχρονης οικονομίας και η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων θα «πρέπει να αντιμετωπιστεί ως προτεραιότητα για την επανεκκίνηση του εμπορίου και της εθνικής μας οικονομίας».

Στην ανακοίνωσή του ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απόστολος Κενανίδης αναφέρει:

«Ο κλάδος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών έπαιξε κομβικό ρόλο κατά την διάρκεια της έξαρσης των κρουσμάτων, με επιχειρήσεις και εργαζόμενους να βρίσκονται στην “πρώτη γραμμή” των εξελίξεων σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν ομαλή την ροή των εμπορευμάτων, συνεισφέροντας τα μέγιστα τόσο την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας όσο και στην διατήρηση της οικονομικής δραστηριότητας σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο.

Οι επαγγελματίες οδηγοί των φορτηγών παρέμειναν εν κινήσει, θέτοντας σε ρίσκο την προσωπική τους ασφάλεια και υγεία, εκτελώντας αδιάκοπα δρομολόγια τόσο στο εσωτερικό της χώρας, όσο και στο εξωτερικό, σε χώρες υψηλού κινδύνου, με μοναδικό σκοπό την μεταφορά φαρμακών, υγειονομικού εξοπλισμού, τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης.

Έφτασε όμως πλέον η στιγμή, που ο ίδιος κλάδος έχει ανάγκη στήριξης και ενίσχυσης, προκειμένου να λειτουργήσει ως μόχλος ανάκαμψης της εθνικής μας οικονομίας από τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19».

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες έρευνες, η μείωση των εσόδων μιας επιχείρησης οδικών εμπορευματικών μεταφορών το τελευταίο τρίμηνο, άγγιξε το 50% κατά μέσο όρο.

Τα αντίστοιχα νούμερα στην περίπτωση των επιχειρήσεων οδικών επιβατικών μεταφορών είναι πολύ πιο δραματικά, καθώς σε αυτή την περίπτωση η μείωση των εσόδων φτάνει ως και 100%, με τα τουριστικά λεωφορεία Δ.Χ., να βρίσκονται εκτός λειτουργίας λόγω παντελούς έλλειψης μεταφορικού έργου.

«Στην δεδομένη χρονική στιγμή το πιο άμεσο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όσοι δραστηριοποιούνται στον κλάδο είναι η ρευστότητα, και σε συνδυασμό με την δραματική μείωση της ζήτησης του μεταφορικού έργου, για πολλές από τις μικρές επιχειρήσεις τίθεται άμεσα θέμα βιωσιμότητας. Είναι λοιπόν επιτακτική ανάγκη να ληφθούν άμεσα μέτρα και τεθεί σε εφαρμογή ένας μηχανισμός οικονομικής στήριξης των επιχειρήσεων του κλάδου», δήλωσε ο πρόεδρος.