Σε κλειστή ημερίδα στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι των ευρωπαϊκών λιμανιών, του ΟΛΠ, της Ομάδας Δράσης (task force), του ΤΑΙΠΕΔ (ταμείο αποκρατικοποιήσεων) αλλά και της Διεύθυνσης Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υπήρξε αναλυτική ενημέρωση για το πώς λειτουργούν άλλα λιμάνια στην Ευρώπη, μέσω του μοντέλου παραχωρήσεων.

Σημειώνεται ότι μετά τα δώδεκα μεγάλα λιμάνια της χώρας (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Ραφήνα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Ηράκλειο, Ελευσίνα, Λαύριο, Κέρκυρα και Καβάλα), στο ΤΑΙΠΕΔ πέρασαν και άλλα 23 λιμάνια και μαρίνες.

Για το θέμα των λιμανιών, όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, έχει ήδη συσταθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας ομάδα εργασίας, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη επεξεργαστεί σχέδιο για το πώς θα λειτουργεί η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, προκειμένου τα λιμάνια να αποτελέσουν «μοχλό» ανάπτυξης και να προσφέρουν στην εθνική οικονομία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, έχει παραδώσει ήδη στην κυβέρνηση, αλλά και στην ομάδα της τρόικας, το σχέδιο στρατηγικής ανάπτυξης των λιμανιών.

Μάλιστα, ο υπουργός μιλώντας πρόσφατα στη Βουλή για το θέμα, δεσμεύτηκε ότι τα λιμάνια της χώρας δεν πρόκειται να τεθούν εκτός δημόσιου ελέγχου, καθώς θα δημιουργηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου θεσμικό πλαίσιο για τη ρυθμιστική αρχή λιμένων, που θα αναλάβει εποπτικό ρόλο από πλευράς πολιτείας.

Ωστόσο, ανησυχία επικρατεί ήδη στις τάξεις των εργαζομένων στα λιμάνια σχετικά με το μοντέλο που θα ακολουθηθεί σε ό,τι αφορά την παραχώρηση των λιμενικών υπηρεσιών και αν αυτό θα επηρεάσει τις εργασιακές τους σχέσεις.

Σε διημερίδα που διοργανώθηκε την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες για το θέμα των λιμανιών, και συμμετείχαν και εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας, διαφάνηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, διάθεση από πλευράς ΕΕ για πιο «ευέλικτες» μορφές απασχόλησης στα λιμάνια.

Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) με χθεσινή της ανακοίνωση, χαρακτηρίζει προκλητική την ενέργεια του υπουργού Ναυτιλίας, να αντιμετωπίζει τα λιμάνια ως τελείως προσωπική του υπόθεση και κάνει λόγο για εκχώρηση των δημοσίων επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας.

Παράλληλα, η ΟΜΥΛΕ προειδοποιεί ότι δεν θα δεχθεί τετελεσμένα και ότι οι εργαζόμενοι θα δώσουν τις δικές τους απαντήσεις με τεκμηρίωση και αγωνιστική δράση, υπερασπιζόμενοι τον ισχυρό δημόσιο χαρακτήρα των λιμανιών.

«Η κυβέρνηση κάτω από τις επιταγές της τρόικας και με πρόσχημα από τα επιχειρηματικά συμφέροντα που μόνο στόχο έχουν τον υπέρμετρο και γρήγορο πλουτισμό τους, ξεκίνησε τις “διαδικασίες” συγκρότησης εθνικής λιμενικής πολιτικής, που σχεδιάζεται με κρυφές και κλειστές συναντήσεις-διαβουλεύσεις στο όνομα της ανάπτυξης των λιμανιών» τονίζει σε χθεσινή ανακοίνωσή της η Ένωση Μονίμων και Δόκιμων Λιμενεργατών του ΟΛΠ.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται, επίσης, ότι οι σχεδιασμοί αυτοί είναι ενταγμένοι στο γενικότερο πλαίσιο απαξίωσης και ξεπουλήματος των όσων κερδοφόρων επιχειρήσεων έχουν απομείνει στο δημόσιο.