Την έντονη αντίδραση των ομογενών στις ΗΠΑ έχουν πυροδοτήσει οι διαφημίσεις γνωστής εταιρείας για δήθεν ελληνικά προϊόντα.

Πρόκειται για προϊόντα που ουδεμία σχέση έχουν με τη χώρα μας, ενώ στη συγκεκριμένη «ελληνική» σειρά συγκαταλέγεται και το χούμους, που δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα και είναι ευρέως διαδεδομένο στις αραβικές χώρες.

Στο στόχαστρο της ελληνοαμερικανικής κοινότητας έχουν μπει τρεις διαφημίσεις, με τους ομογενείς να παρομοιάζουν τον τρόπο που παρουσιάζεται η χώρα μας με το Ιράν.

Οι επίμαχες διαφημίσεις έχουν ως κεντρική ηρωίδα μια παραδοσιακή ελληνίδα γιαγιά, και τα τουλάχιστον οπισθοδρομικά σχόλια που κάνει για τις σχέσεις, την οικογένεια και τον τρόπο ντυσίματος των γυναικών, «περνούν» μηνύματα περί ελληνικών στερεότυπων.

Από τη μεριά της, η εταιρεία υποστηρίζει ότι δεν έχει σκοπό να θίξει την ελληνική κουλτούρα και πως οι διαφημίσεις είναι αμφιλεγόμενες αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι θα το δουν… ως αστείο.