Η κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στα Ιόνια νησιά θα απασχολήσει την επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων. Σύμφωνα με τους εισηγητές Κώστα Γιαννακούρη και Γιώργο Κάφυρη, τα υδροπλάνα, ιδιαίτερα για τα μικρά νησιά του Ιονίου, είναι αξιόπιστη λύση ως μια επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή αφού έχουν ευρεία απήχηση και βαρύνουσα σημασία στην οικονομική και κοινωνική διαβίωση των κατοίκων των νησιών της Περιφέρειας και στην ποιότητα ζωής τους.

Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα, όπως τους χειμερινούς μήνες, που τα δρομολόγια των πλοίων είναι περιορισμένα, αποτελούν και τη μοναδική διέξοδο καθώς μπορούν να αποτελούν διάφορα είδη πτήσεων όπως νοσοκομειακές μεταφορές. Ωστόσο, σύμφωνα με τους κ. Γιαννακούρη και Κάφυρη ζητούμενο είναι η εξασφάλιση της βιωσιμότητας τους.

«Θα πρέπει να συντονιστούν και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες επαναδειοδότησης των υδατοδρομίων όπου αυτές υπήρχαν στο παρελθόν και να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία αδειοδότησης νέων υδατοδρομίων προκειμένου και τα συγκεκριμένα νησιά μας να επωφεληθούν από την λειτουργία των Υδροπλάνων» τονίζουν.

Ενδεικτική της υπάρχουσας κατάστασης είναι η ταλαιπωρία που υπέστησαν οι εταιρείες Air Sea Lines και Argo Airways, οι δύο αεροπορικές εταιρίες που είχαν αποφασίσει να δραστηριοποιηθούν με υδροπλάνα στη χώρα μας και τελικώς ανέστειλαν τη λειτουργία τους. Η πρώτη εταιρία είχε εκφράσει το ενδιαφέρον να συνδέσει τόσο τα Ιόνια Νησιά μεταξύ τους όσο και το νησί της Ζακύνθου με την Πάτρα. Μάλιστα το Λιμενικό Ταμείο είχε δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες και είχε πραγματοποιηθεί δοκιμαστική πτήση, ούτως ώστε να εξεταστεί στην πράξη ο χώρος και οι συνθήκες επιβίβασης και αποβίβασης των ταξιδιωτών. Ωστόσο, λόγο τοπικών συμφερόντων και αντιδράσεων, καθώς και διακοπής της χρηματοδότησης τους από ευρωπαϊκά πρόγραμμα και εθνικούς πόρους, το σχέδιο για τη διανησιωτική σύνδεση απέβη άκαρπο.

Πηγή: imerazante.gr