Βρέθηκε γαλαξίας με τρεις μαύρες τρύπες

Κάθε μία έχει μάζα πάνω από 90 εκατομμύρια ήλιους

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
22/11/2019
Βρέθηκε γαλαξίας με τρεις μαύρες τρύπες

Τον πρώτο γαλαξία στο κέντρο του οποίου υπάρχει όχι μία αλλά τρεις μεγάλες μαύρες τρύπες, η μία κοντά στην άλλη, ανακάλυψε διεθνής ομάδα αστρονόμων.

Πρόκειται για τον γαλαξία NGC 6240, ο οποίος βρίσκεται σε απόσταση περίπου 300 εκατομμυρίων ετών φωτός από τη Γη. Έως τώρα οι επιστήμονες νόμιζαν ότι αυτός έχει δύο κεντρικές μαύρες τρύπες, αλλά τελικά βρήκαν και μια τρίτη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Βόλφραμ Κολάτσνι του γερμανικού Πανεπιστημίου του Γκέτινγκεν, που μελέτησαν τον γαλαξία με το τηλεσκόπιο (VLT) του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στη Χιλή και έκαναν τη δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας και αστροφυσικής «Astronomy & Astrophysics», υπολόγισαν ότι κάθε μία από τις τρεις κεντρικές μαύρες τρύπες έχει μάζα πάνω από 90 εκατομμύρια ήλιους.

Οι τρεις μαύρες τρύπες βρίσκονται σε μια περιοχή του διαστήματος διαμέτρου μικρότερης των 3.000 ετών φωτός. Γαλαξίες με πάνω από μία κεντρική μαύρη τρύπα προέρχονται από τη συγχώνευση παλαιότερων μικρότερων γαλαξιών που είχαν τη δική τους κεντρική μαύρη τρύπα μεταδίδει το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

«Έως τώρα τέτοια συγκέντρωση τριών τεράστιων μαύρων οπών δεν είχε ποτέ ανακαλυφθεί στο σύμπαν. Αποτελεί ένδειξη για μια διαδικασία ταυτόχρονης συγχώνευσης τριών γαλαξιών μαζί με τις κεντρικές μαύρες τρύπες τους», δήλωσε ο Κολάτσνι.

(φωτογραφία αρχείου)