Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου-καταξιωμένος δημιουργός κόμιξ, χορογράφος, σκηνοθέτης μουσικών θεαμάτων- στεγάζει στο Ίδρυμα Ωνάση, την τελευταία του καλλιτεχνική δουλειά, με τη ματιά του στραμμένη στον κόσμο. Γράφει η Χαρά Κιούση Στο υπερσύγχρονο τεχνολογικά σκηνικό συνδιαλέγεται το καλλιτεχνικό του δρώμενο με το κοινό, με ερωτική διάθεση και υπαρξιακό προβληματισμό. Δέκα καλλιτέχνες (τρεις γυναίκες και εφτά άνδρες) μπαινοβγαίνουν στη σκηνή με στυλιζαρισμένη κίνηση. Χιούμορ και θλίψη επιδρούν μαζί με το υπερκόσμιο ύφος της μουσικής του Johann Strauss και τους ηλεκτρονικούς ήχους του Κ. Μιχόπουλου στη διάθεση των θεατών. Στο κεκλιμένο σκηνικό αναπαράσταση μέρους της γης, οι ερμηνευτές με λιτές κινήσεις που πλησιάζουν μια τελετουργική κίνηση, με αργό βάδισμα «empty body» ακινησία και ακροβατικές τεχνικές, ζωντανεύουν την αρχή και το τέλος της ύπαρξης. Η εμβρυακή κατάσταση, πρώτη κίνηση, το πάτημα του ποδιού, οι συσπάσεις του κορμιού, σώματα που εισέρχονται ή εξέρχονται από τη γη ορίζουν τον ισχυρό δεσμό με εκείνη. Επαναληπτική βραδύτητα στο κινησιολογικό λεξιλόγιο, που εξαντλεί και εξουδετερώνει κάθε ένταση, προκαλεί με την παραδοξότητά του κάτι το απελευθερωτικό. Ο θεατής αποκομίζει την αίσθηση πως «το συνειδητό μέρος του εαυτού ακολουθεί την κίνηση σαν σκιά» κάνοντας να αναπηδήσουν οι υπαρξιακές μας αναζητήσεις. Ο Μεγάλος Δαμαστής ο χρόνος, είναι εκείνος που δαμάζει τα άγρια ένστικτα και αφυπνίζει το πνεύμα με την ιερότητα του αόρατου που μας περιβάλλει.  Σ’ αυτό το εικαστικό σύμπαν η ομορφιά των σωμάτων των καλλιτεχνών, συνθέτει εικόνες οπτικών ψευδαισθήσεων, που υποστηρίζονται με τρόπο χαρακτηριστικό. Η παράσταση με σπαράγματα μνήμης ιστορικής και ερωτήματα σχετικά με την καταγωγή μας είναι ευφάνταστη και ζωγραφίζει εικόνες. Κάποιες βέβαια είναι διαφοροποιημένες  επαναλήψεις, προικισμένες όμως με φαντασία και καλαισθησία. Προσωπικά εκφράζω την απαρέσκειά μου με τα αλλεπάλληλα λυγισμένα γυμνά  άκρα των ανδρών, που κακοποίησαν την υψηλή αισθητική της παράστασης. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων διευκρινίζω  ότι το σχόλιο αφορά στη στάση των σωμάτων και όχι στο γυμνό. Η παράσταση στέλνει μήνυμα αισιοδοξίας με τα ιπτάμενα βέλη που μεταμορφώνονται σε στάχυα καρποφόρα και διάθεση ζωής, με τα αναγεννημένα μέσα από τη γη σώματα των χορευτών.

Συντελεστές

Σύλληψη & Σκηνοθεσία: Δημήτρης Παπαϊωάννου Ερμηνεύουν: Παυλίνα Ανδριοπούλου, Άλεξ Βαγγέλης, Έκτορας Λιάτσος, Γιάννης Μίχος, Ευαγγελία Ράντου, Καλλιόπη Σίμου, Δρόσος Σκώτης, Χρήστος Στρινόπουλος, Γιώργος Τσιαντούλας, Κώστας Χρυσαφίδης Σχεδιασμός σκηνικού και art direction σε συνεργασία με την Τίνα Τζόκα Καλλιτεχνικός συνεργάτης για τα κοστούμια: Άγγελος Μέντης Σχεδιασμός φωτισμού σε συνεργασία με την Εβίνα Βασιλακοπούλου Καλλιτεχνικός συνεργάτης για τον ήχο: Γιώργος Πούλιος Ήχος: Κώστας Μιχόπουλος Μουσική: Johann Strauss II, Ο Γαλάζιος Δούναβης, έργο 314 Μουσική επεξεργασία: Στέφανος Δρουσιώτης Γλυπτική: Νεκτάριος Διονυσάτος Ζωγραφική κοστουμιών και σκηνικού: Μαρία Ηλία Βοηθός σκηνοθέτη, Διεύθυνση & εκτέλεση παραγωγής: Τίνα Παπανικολάου Βοηθός σκηνοθέτη: Στέφανος Δρουσιώτης Διεύθυνση προβών: Παυλίνα Ανδριοπούλου Τεχνικός διευθυντής: Μανώλης Βιτσαξάκης Διευθυντής σκηνής: Ντίνος Νικολάου Βοηθός ηχολήπτης: Νίκος Κόλλιας Βοηθός σκηνογράφου: Μαίρη Αντωνοπούλου Βοηθοί ειδικών κατασκευών: Μαρία Παπαϊωάννου, Κωνσταντίνος Κώτσης Βοηθός παραγωγής: Τζέλα Χριστοπούλου Υπεύθυνος περιοδειών & διεθνείς σχέσεις: Γιούλιαν Μόμμερτ Βοηθός εκτέλεσης παραγωγής: Κάλη Καββαθά Κατασκευή σκηνικού: Lazaridis scenic studios Κατασκευή κοστουμιών: Hasem Exsteshamnia, Έφη Καραντασίου, Λίτσα Μουμούρη, Ιρίνα Προπεϋγκόλοβα Τις κομμώσεις επιμελήθηκε η ομάδα του Lemon Poppy Seed Εκτέλεση παραγωγής 2WORKS Η φ2WORKS υποστηρίζεται από την ALPHABANK Χορηγός αερομεταφορών περιοδείας Aegean Airlines Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση Συμπαραγωγή: CULTURESCAPES Greece 2017 (Ελβετία), Dansens Hus Sweden (Σουηδία), EdM Productions, Festival d’Avignon (Γαλλία), Fondazione Campania dei Festival – Napoli Teatro Festival Italia (Ιταλία), Les Théâtres de la Ville de Luxembourg (Λουξεμβούργο), National Performing Arts Center – National Theater & Concert Hall | NPAC-NTCH (Ταϊβάν), Seoul Performing Arts Festival | SPAF (Κορέα), Théâtre de la Ville-Paris / La Villette-Paris (Γαλλία) Γενική προπώληση από 26 Απριλίου 2017 Κανονικό: 7 – 15 – 25 – 30 – 35 – 40 – 45 ευρώ Μειωμένο, Φίλος ή Μικρή Παρέα (5-9 άτομα): 12 – 20 – 24 – 28 – 32 – 36 ευρώ Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα): 11 – 18 – 21 – 25 – 28 – 32 ευρώ ΑΜΕΑ & Άνεργοι: 5 € | Συνοδός ΑΜΕΑ: 10 ευρώ Ομαδικές κρατήσεις στο [email protected] Πληροφορίες για την περιοδεία: http://www.dimitris papaioannou.com/gr/calendar