Για την ανανεωμένη έκδοση του δημοφιλούς B-SUV Hyundai Kona έχουμε αναφερθεί εκτενώς στο παρελθόν (9/3/21), επισημαίνοντας τόσο τις σχεδιαστικές βελτιώσεις, όσο και τις αναβαθμίσεις στα ηλεκτρονικά, αλλά και τη νέα γκάμα κινητήρων. Στην γκάμα αυτή ανήκει και η full υβριδική έκδοση που οδηγήσαμε προ ημερών και αναλύουμε στη συνέχεια αυτής της δοκιμής διαρκείας.

Απόδοση – Οικονομία – Σεβασμός στο περιβάλλον

Κάτω από το καπό με τους «σχιστομάτικους» προβολείς ημέρας εργάζεται ένας 1600άρης (1.6 GDI) ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης απόδοσης 105 ίππων, που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και συνδυάζεται αρμονικά με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 43,5 ίππων. Ο κινητήρας αυτός αντλεί ενέργειά του από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 1,56 kWh.
Ο συνδυασμός των δύο κινητήρων αποδίδει 141 ίππους και 256 Nm ροπής που αποδεικνύονται ικανά να κινήσουν ικανοποιητικά τα περίπου (ανάλογα την έκδοση) 1.400 κιλά βάρους του 5θυρου οχήματος. Του γραπτού το αληθές αποδεικνύουν η επιτάχυνση 0-100 που επιτυγχάνεται σε 11,3”, οι σβέλτες ενδιάμεσες επιταχύνσεις και –όχι τόσο – η τελική ταχύτητα που φτάνει τα 161 χλμ/ώρα.
Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων στους εμπρός τροχούς και ο οδηγός έχει στην διάθεσή του paddles (μικρή διαφορά κάνουν σε σχέση με την αυτόματη λειτουργία) και δυο διαφορετικά προφίλ λειτουργίας (sport & eco).

Το υβριδικό σύνολο διακρίνεται για την προθυμία ανταπόκρισης στις εντολές του γκαζιού και για την με πολύ χαμηλό θόρυβο, χωρίς κραδασμούς λειτουργία του. Επίσης, η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης (ανάλογα με τον βαθμό φόρτισης της μπαταρίας, που όμως ανακτά ενέργεια πολύ γρήγορα σε κάθε επιβράδυνση του οχήματος) ειδικά μέσα στην πόλη με διακριτικό πάτημα του πεντάλ, μειώνει εντυπωσιακά την κατανάλωση καυσίμου, τόσο που τα 38 λίτρα του ρεζερβουάρ να μην προβληματίζουν.

Στα περισσότερα από 800 χιλιόμετρα της δοκιμής μας εντός ή εκτός πόλης, σε αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε χωμάτινη διαδρομή (ευκολάκι με τα 165χλστ ύψους από το έδαφος, αρκεί ο οδηγός να θυμάται πως δεν έχει ρεζέρβα), η μέση κατανάλωση ήταν 5,2 λτ/100 χλμ, ενώ με μεγαλύτερη προσοχή καταφέραμε ακόμα και 4,8 λίτρα. Εννοείται βέβαια ότι, τα περισσότερα χιλιόμετρα από αυτά έγιναν με προφίλ sport, αλλά αν ο οδηγός κινείται αμυντικά (προβλέποντας) δεν χάνει χρόνο, δεν σπαταλά χρήμα, αυξάνει την αυτονομία και προστατεύει το περιβάλλον.

Από τη θέση του οδηγού

Οι ηλεκτρονικές αναβαθμίσεις στο ανανεωμένο Kona και ειδικά στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού Distinctive που οδηγήσαμε δεν αφήνουν αδιάφορο ακόμα και τον παλιομοδίτη. Ειδικά ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25” και η μεγάλη οθόνη του infotainment, μαζί με το ηχοσύστημα της Krell, το σύστημα πλοήγησης, τις τηλεματικές υπηρεσίες BlueLink, αλλά και η ασύρματη φόρτιση κινητών τηλεφώνων εξυπηρετούν οδηγό και επιβάτες, πολλοί των οποίων δίνουν μεγαλύτερη σημασία σε αυτά πάρα στα τεχνικά και οδηγικά χαρακτηριστικά των οχημάτων.

Όμως, αυτό εδώ το Kona εκτός των βελτιώσεων σε πολλά σημεία, διαθέτει και αναβαθμισμένη ανάρτηση ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση χωρίς να επηρεασθεί ο σπορ χαρακτήρας. Οι αλλαγές αφορούν ελατήρια, αμορτισέρ, αντιστρεπτικές ράβδους για καλύτερα επίπεδα άνεσης και ηχομόνωσης, ενώ τα πίσω bump-stops έχουν επίσης ρυθμιστεί για μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση και καλύτερο έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος. Το πιο σημαντικό όμως είναι το ότι, πίσω δεν έχει τον ημιάκαμπτο άξονα των συμβατικών εκδόσεων, αλλά το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων των τετρακίνητων εκδόσεων. Η αλλαγή αυτή βελτιώνει σημαντικά την λειτουργία της ανάρτησης και την κάνει λίγο πιο σκληρή, στοιχείο απαραίτητο για να ανταποκριθεί στο αυξημένο βάρος του υβριδικού συστήματος και της μπαταρίας.

Έτσι, η κλίση στις στροφές παραμένει μικρή, αλλά οι επιβάτες αισθάνονται περισσότερο τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, αν και οι διαφορές είναι οριακές και θα είχαν καλυφθεί με το παραπάνω αν το προφίλ των ελαστικών (225/45/18) ήταν ψηλότερο.

Στον αντίποδα, τα ελαστικά που φορά η ανανεωμένη έκδοση έχουν μικρότερη αντίσταση κύλισης, με αποτέλεσμα: ποιότητα κύλισης, οικονομία καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2. Ανάλογα με την ανάρτηση ρυθμισμένο είναι και το σύστημα διεύθυνσης (παραμένει μέτριο σε αίσθηση, αλλά είναι ακριβέστατο), ενώ η μόνη ατέλεια εντοπίζεται στην αίσθηση των φρένων (απολύτως αποτελεσματικά αν τα πιστέψεις) που «μπερδεύονται» με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας και ενδεχομένως να ξαφνιάσουν τον περιστασιακό χρήστη στο «φρενάρισμα πανικού».

Σε γενικές γραμμές η συμπεριφορά του Kona δεν θα προβληματίσει, ενώ το χαμηλότερο κέντρο βάρους (λόγω μπαταρίας & ηλεκτροκινητήρα) βελτιώνει το κράτημα στις στροφές. Πλεονέκτημα παραμένει η ευελιξία του με τον μικρό κύκλο στροφής που μπορεί να «γράψει», ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας λειτουργούν όταν και όπως πρέπει.
Προσοχή χρειάζεται και στην κίνηση σε χωματόδρομους τόσο λόγω έλλειψης ρεζέρβας όσο και λόγω χαμηλοπρόφιλων ελαστικών.

Δια ταύτα

Το Hyundai Kona με το πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης – κατά τη γνώμη μας – είναι μια από τις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας, καθώς εξασφαλίζει την λειτουργικότητα ενός SUV, αξιοπρεπείς επιδόσεις, εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου και περιορισμένους ρύπους CO2 (κυκλοφορεί καθημερινά στον δακτύλιο), όντας ένα σύγχρονο μοντέλο που δεν «φοβάται» τις επαπειλούμενες μελλοντικές διώξεις που ευαγγελίζονται οι φανατικοί της αμιγούς ηλεκτροκίνησης.
Συνολικά μιλάμε για ένα πλήρες όχημα με «τσιμπημένη» πλέον τιμή που όμως θα γυρίσει πίσω χρήματα μέσω της μικρής κατανάλωσης και δεν θα πονοκεφαλιάσει τον ιδιοκτήτη του για τουλάχιστον 5 χρόνια, όσο δηλαδή διαρκεί η εγγύηση (μπαταρία 8 χρόνια ή 160.000 χλμ) με την δωρεάν οδική βοήθεια.

Υπέρ

  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση

Κατά

  • Αίσθηση πεντάλ φρένου
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 4.205 Χ 1.800 Χ 1.565 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.600 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 374 / 1.156 λτ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 38 λτ
  • Βάρος: 1.376-1.453 κιλά
  • Ύψος από το έδαφος: 165 χλστ
  • Γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής: 17/16/29 μοίρες
  • Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, HEV, 1.580 κ.εκ.
  • Ισχύς: 105 ίπποι/5.700 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 147/4.000
  • Ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη: 43,5 ίπποι, 170 ροπή
  • Συνδυαστική ισχύς – Ροπή (ίπποι – Nm): 141 ίπποι – 256
  • Χωρητικότητα Μπαταρίας (ιόντων λιθίου) – Τάση: 1,56kWh (240V)
  • Εγγύηση μπαταρίας: 8 χρόνια ή 160.000 χλμ.
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα Mc Pherson / Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων Multi-link
  • Τροχοί: 225/45/18
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση κρεμαγιέρα, με κύκλο στροφής 10,4μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα): 11,3΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 161 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 5,2λτ/100χλμ
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 114,0 γρ/χλμ
  • Τιμή (έκδοσης): από 25.940 € (29.340 €) με 5ετή εγγύηση και οδική βοήθεια

TAGS
Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Newsbeast. Ακολουθήστε το Newsbeast σε Instagram, Facebook και Twitter.