«Κινούμαι Ηλεκτρικά»: Βροχή αιτήσεων για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων – Πλησίασαν τις 1.500 σε 15 ημέρες

Το ηλεκτρικό ποδήλατο εξακολουθεί να είναι ο αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής - Απορροφήθηκε το 10% των διαθέσιμων πόρων για φέτος


AUTO
11:25
11/09/2020
«Κινούμαι Ηλεκτρικά»: Βροχή αιτήσεων για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων - Πλησίασαν τις 1.500 σε 15 ημέρες
6
loading

Πλησιάζουν τις 5.000 οι αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού οχήματος (ΙΧ, ποδηλάτου, δικύκλου/ τρικύκλου) που έχουν υποβληθεί μέχρι στιγμής στο πλαίσιο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Όπως επισημαίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων το ενδιαφέρον του κοινού παραμένει ζωηρό, καθώς από τις 24 Αυγούστου που άνοιξε η πλατφόρμα kinoumeilektrika.gov.gr υποβάλλονται κατά μέσο όρο 400 αιτήσεις την ημέρα και έχουν ήδη κατανεμηθεί περίπου 4,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 10% των διαθέσιμων πόρων σε μόλις 15 ημέρες.

Η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΝ αξιολογεί με εντατικούς ρυθμούς τις αιτήσεις και υπάρχουν ήδη συμμετέχοντες που έχουν λάβει μηνύματα έγκρισης των αιτήσεων τους. Η διαδικασία θα επιταχυνθεί τις επόμενες μέρες, με στόχο ο κύκλος των πρώτων αιτήσεων να ολοκληρωθεί το ταχύτερο δυνατό.

Οι πολίτες που έχουν αξιολογηθεί θετικά θα έχουν τη δυνατότητα από την ερχόμενη εβδομάδα και μετά την έκδοση του πρώτου σχετικού πίνακα να αιτούνται καταβολής της εγκεκριμένης ενίσχυσης μέσω της πλατφόρμας kinoumeilektrika.gov.gr. Θα αναρτηθούν σχετικές οδηγίες, καθώς και τεύχος οδηγού υποβολής του αιτήματος πληρωμής προς διευκόλυνση των ωφελούμενων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΕΝ:

  • Το ηλεκτρικό ποδήλατο εξακολουθεί να είναι ο αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής, με το 77% των αιτήσεων. Πέρα από το περιβαλλοντικό όφελος, αυτό αποτελεί και ενθαρρυντικό «σήμα» για αλλαγή της κουλτούρας των μετακινήσεων.
  • Σημαντική είναι και η συμμετοχή του αυτοκινήτου. Ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που καταχωρήθηκαν σε δύο εβδομάδες αναλογεί στο 67% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που πωλήθηκαν τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
  • Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι μέσω της δράσης έχουν αποσυρθεί 625 παλαιά ρυπογόνα οχήματα (αυτοκίνητα και δίκυκλα), στοιχείο που υποστηρίζει την στόχευση για μείωση των ρύπων.

Πέρα από το περιβαλλοντικό, ισχυρό είναι και το αναπτυξιακό αποτύπωμα του «Κινούμαι Ηλεκτρικά», εάν ληφθεί υπόψη ότι σε ένα δύσκολο περιβάλλον, έχει γίνει τζίρος στην αγορά της τάξης των 35 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό αφορά οχήματα, αλλά και φορτιστές, καθώς έχουν υποβληθεί 120 αιτήσεις για εγκατάσταση ιδιωτικών σημείων φόρτισης. Παράλληλα υλοποιούνται πρωτοβουλίες και για την εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχουν φορτιστές σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας.

Σημειώνεται τέλος ότι η συμμετοχή των νησιών συνολικά αγγίζει το 20% των οχημάτων που επιδοτούνται μέσω της δράσης, κάτι που δικαιώνει την επιλογή του ΥΠΕΝ να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη νησιωτική χώρα.

Ο πίνακας με την κατανομή των αιτήσεων:

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

6
σχόλια
  1. avatar Giorgis

    Σε πολλούς ανθρώπους που δεν είχαν τις απαραίτητες δυνάμεις και φυσική κατάσταση για κανονικό ποδήλατο δίνεται τώρα η ευκαιρία να τα βελτιώσουν.
    Το περιβάλλον θα κερδίσει από τη μείωση κυκλοφορίας των ΙΧ, η οποία θα εξοικονομήσει και καύσιμα που επιβαρύνουν το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας.
    Και το δημόσιο θα κερδίσει πολλά λεφτά από την ελάττωση των συνεπειών στην υγεία από τη ρύπανση αλλά και την έλλειψη άσκησης.
    Οπότε ο ΦΠΑ που κατά μέσο όρο χαρίζεται στα ηλεκτρικά ποδήλατα αξίζει κάθε ευρώ. Που στο φινάλε αυτόν τον ΦΠΑ πιθανότατα δεν θα τον εισέπραττε ποτέ το δημόσιο αν δεν έδινε αυτό το κίνητρο. Δεν έχασε στην ουσία τίποτα παρά μόνο κέρδισε.
    Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ούτε καν τον ΦΠΑ δεν χαρίζουν. Εκεί είναι αρκετά άτολμη η ενέργεια του υπουργείου. Θα μας γλίτωνε από δισεκατομμύρια δαπάνες ετησίως μια πιο διορατική πολιτική.
    Αλλά βρίσκουν θύματα και πληρώνουν τις δαπάνες αυτές.

  2. avatar supercat

    να υποθεσω οτι οσοι τα οδηγουν εχουν διπλωμα δικυκλου.

    1. avatar Giorgis

      Γιατί να έχουν κάτι διαφορετικό από αυτούς που καβαλάνε απλό ποδήλατο? Επειδή έχουν ηλεκτρική υποβοήθηση στο πεντάλ που μειώνεται με την αύξηση της ταχύτητας και μηδενίζει όταν η ταχύτητα τείνει στα 25 χλμ/ώρα? Πάνω από 50 χλμ. μπορεί να αναπτύξει ένα απλό ποδήλατο.

  3. avatar ρε

    μπούφοι που πάτε και δινετε τα λέφτα σας! Σε ηλ. ποδήλατα? Μήπως ειναι κατασκευασμένα Κινα φασόν για καποιονα ευροπέο Κατασκευαστή? Το ποδήλατο σκοπό έχει να σε γυμνάσει να σε κουράσει στη ανηφόρα, αυτη ειναι η δουλειά του. Αλλιώς πάμε στη έκθεση για μηχανάκι.

  4. avatar Ονομα;

    Δεν βλέπω ηλεκτρικό οχημα γραφείου τελετών.

  5. avatar Επιδοτούν ηλεκτρικά ποδήλατα

    και
    1. Κανένα καλο στο περιβάλλον
    2. Καμια εξοικονόμηση καυσίμων
    3. Καμια σχεση με την ηλεκτροκίνηση
    4. Πεταμένα λεφτα και πάλι του δημοσίου
    5. Θα το παρει ο άλλος και σε 3-4 μηνες θα το βαλει στην αποθήκη
    6. Απο την γνωστή ηλιθιότητα των κυβερνοντων δεν θα γλυτωσουμε ποτέ
    .
    Παλι παίζουν με τα λεφτά μου

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει