Το BMW Group συνεχίζει με αμείωτη ένταση την στρατηγική εξηλεκτρισμού του παρουσιάζοντας νέα, plug-in υβριδικά μοντέλα για μία δημοφιλή και αναπτυσσόμενη κατηγορία οχημάτων.

Στα νέα μοντέλα BMW X1 xDrive25e και X2 xDrive25e, η αλληλεπίδραση θερμικού κινητήρα και ενός ηλεκτροκινητήρα μηδενικών εκπομπών ρύπων μεταφέρεται τώρα στην πολυτελή κατηγορία των Sports Activity Vehicle (SAV) & Sports Activity Coupe (SAC) από το 2020. Ένας αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας και μία μπαταρία ιόντων λιθίου τελευταίας γενιάς προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία έως 57 χλμ στα δύο νέα plug-in υβριδικά μοντέλα. Με μέση κατανάλωση καυσίμου 2,1 – 1,9 λτ / 100 χλμ και εκπομπές CO2 μεταξύ 48 και 43 γρ / χλμ για την X1 xDrive25e και 2,1 – 1,9 λτ / 100 χλμ και μεταξύ 47 και 43 γρ / χλμ για την X2 xDrive25e, τα δύο μοντέλα γίνονται σημεία αναφοράς του ανταγωνισμού. Η συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της X1 xDrive25e είναι 14,3 – 13,8 kWh / 100 χλμ, και οι αντίστοιχες τιμές της X2 xDrive25e είναι 14,2 – 13,7 kWh / 100 χλμ.

Το σύστημα τετρακίνησης, ειδικά σχεδιασμένο για υβριδικό μοντέλο, με ταχεία και ακριβή κατανομή ισχύος μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών υπόσχεται ένα υψηλό επίπεδο οδηγικής απόλαυσης και συναρπαστικής ευελιξίας.

Τα δύο plug-in μοντέλα επεκτείνουν την γκάμα της BMW στην πολυτελή compact κατηγορία SAV και SAC. Πλέον των εκδόσεων με αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel, για πρώτη φορά θα προσφέρονται ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Αυτό σημαίνει ότι η γκάμα θα περιλαμβάνει, πέραν των οικονομικών βασικών μοντέλων με 3κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης, τις νέες plug-in υβριδικές εκδόσεις και την X2 M35i (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 7,1 – 6,8 λτ/100 χλμ, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 163 – 154 γρ/χλμ), το σπορ μοντέλο που αποδίδει μέγιστη ισχύ 306 ίππους.

Με την επέκταση της γκάμας του στην πολυτελή compact κατηγορία, η δυναμική του Γερμανικού Group αποκτά μεγαλύτερο momentum στο χώρο των plug-in υβριδικών μοντέλων. Η τρέχουσα γκάμα περιλαμβάνει το Mini Cooper SE Countryman, την BMW 225xe Active, τα μοντέλα Σειράς 3 και Σειράς 5 και τα plug-in υβριδικά sedan της Σειράς 7. Στο μέλλον, θα διατίθενται επίσης τέσσερα μοντέλα BMW X με plug-in υβριδική κίνηση.

Το plug-in υβριδικό σύστημα των νέων X1 xDrive 25e και X2 xDrive25e αποτελείται από έναν 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων με Τεχνολογία TwinPower Turbo και έναν ειδικά σχεδιασμένο ηλεκτροκινητήρα. Βασίζεται στην αρθρωτή δομή της τεχνολογίας eDrive του Group. Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 125 ίππων και μέγιστη ροπή 220 Nm. Η κινητήρια ισχύς μεταφέρεται μέσω του 6τάχυτου κιβωτίου Steptronic στους εμπρός τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 95 ίππους και αποδίδει ροπή 165 Nm που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός μονοτάχυτου κιβωτίου. Έτσι δημιουργείται ένα σύστημα AWD προσαρμοσμένο για υβριδικό μοντέλο, που χαρίζει στην X1 xDrive25e υψηλό επίπεδο ευελιξίας, σε συνδυασμό με την οδηγική απόλαυση των SAV και SAC. Η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει όλη τη ροπή του από την πρώτη στιγμή, επιτρέπει στον οδηγό να αντιδρά ταχύτατα στις αλλαγές των οδηγικών συνθηκών. Επιπλέον, η θέση του ηλεκτροκινητήρα πάνω από τον πίσω άξονα συμβάλλει στη βέλτιστη κατανομή φορτίου ανά άξονα και σε συνδυασμό με την έξυπνα ελεγχόμενη αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο κινητήριων μονάδων, παρέχει μέγιστη ευστάθεια στο δρόμο, οδηγική άνεση και δυναμική απόκριση.

Ο κινητήρας καύσης μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα αποδίδουν συνολική ισχύ 220 ίππων. Η μέγιστη συνολική ροπή και των δύο κινητήριων μονάδων είναι 385 Nm. Η νέα X1 xDrive25e επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ σε 6,9 δευτερόλεπτα, ενώ η νέα X2 xDrive25e έχει επιτάχυνση 0 – 100 χλμ σε 6,8 δεύτερα. Επιπλέον, η ηλεκτρική ώθηση από το σύστημα κίνησης διασφαλίζει πρόσθετα αποθέματα ασφαλείας και έντονα σπορ αίσθηση στις προσπεράσεις, όπως για παράδειγμα σε επαρχιακούς δρόμους. Η τελική ταχύτητα της νέας X1 xDrive25e είναι 193 χλμ/ώρα και της νέας X2 xDrive25e, αντίστοιχα, 195 χλμ/ώρα.

Με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών, οι νέες X1 xDrive25e και X2 xDrive25e έχουν στη διάθεσή τους άφθονα αποθέματα ηλεκτρικής ενέργειας για να μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο τον ηλεκτροκινητήρα για να καλύπτουν τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές. Η τελευταία γενιά μπαταρίας ιόντων λιθίου έχει ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο (gross energy content) 10 kWh, που παρέχει ηλεκτρική αυτονομία από 54 έως 57 χλμ στην X1 xDrive25e (μεταξύ 55 και 57 χλμ στην X2 xDrive25e). Η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να φορτίζεται σε συμβατικές οικιακές πρίζες, χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο φόρτισης. Μία άδεια μπαταρία μπορεί να φορτίζεται πλήρως σε περίπου πέντε ώρες με αυτό τον τρόπο. Χρησιμοποιώντας έναν επιτοίχιο φορτιστή i Wallbox, η σχετική λειτουργία φόρτισης από 0 έως 100% διαρκεί λιγότερο από 3,2 ώρες. Το 80% της συνολικής χωρητικότητας επιτυγχάνεται μετά από 2,4 ώρες. Η υποδοχή φόρτισης βρίσκεται κάτω από ένα ανεξάρτητο κάλυμμα στο εμπρός αριστερό πλαϊνό πάνελ του αυτοκινήτου.

Ο οδηγός, μέσω του διακόπτη eDrive στην κεντρική κονσόλα, μπορεί να παραμετροποιεί τις λειτουργίες του συστήματος κίνησης. Στη στάνταρ ρύθμιση Auto eDrive, το έξυπνο σύστημα κίνησης διασφαλίζει βέλτιστη συνεργασία μεταξύ των δύο κινητήρων σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Δεδομένα πλοήγησης χρησιμοποιούνται επίσης για τη διαχείριση του plug-in υβριδικού συστήματος, με σκοπό την αύξηση τόσο της απόδοσης όσο και της οδηγικής ευχαρίστησης. Όταν ενεργοποιείται η καθοδήγηση πλοήγησης, το προληπτικό σύστημα διαχείρισης ενέργειας μπορεί να λάβει υπόψιν το προφίλ της διαδρομής για καλύτερο έλεγχο του συστήματος κίνησης. Το Max eDrive mode ενεργοποιεί τη μέγιστη χρήση της ηλεκτροκίνησης. Στο πρόγραμμα αυτό, οι X1 xDrive25e και X2 xDrive25e αναπτύσσουν τελική ταχύτητα 135 xlm/;vra. Επίσης, το Save Battery mode, προορίζεται είτε για την διατήρηση της φόρτισης της μπαταρίας, κατά τη διάρκεια της οδήγησης ή για την αύξησή της μέσω της ανάκτησης ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο, η ενέργεια της μπαταρίας μπορεί να αποθηκεύεται για μετέπειτα χρήση, όπως αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη. Ο διακόπτης οδηγικής εμπειρίας μπορεί να χρησιμοποιείται ανεξάρτητα από το πρόγραμμα οδήγησης. Στις νέες X1 xDrive25e και X2 xDrive25e, ο οδηγός μπορεί (μέσω αυτού) να ενεργοποιεί τις επιλογές Comfort, Sport και Eco Pro, ώστε να παραμετροποιεί τα συστήματα κίνησης και ανάρτησης ή να θέτει σε λειτουργία τα ηλεκτρικά συστήματα άνεσης.

Τα δυο υβριδικά μοντέλα διαθέτουν ακουστική προστασία πεζών, στάνταρ. Σε ταχύτητες έως 30 χλμ/ώρα με ηλεκτροκίνηση, παράγεται ένας αναγνωρίσιμος ήχος σχεδιασμένος για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, προειδοποιώντας τους άλλους χρήστες των δρόμων για όχημα που πλησιάζει χωρίς να επηρεάζει την άνεση των επιβατών. Επιπλέον, ο στάνταρ εξοπλισμός των δύο compact μοντέλων με plug-in υβριδική κίνηση περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, 2ζωνικό αυτόματο σύστημα κλιματισμού και βοηθητικό κλιματισμό (A/C).  Η εσωτερική θερμοκρασία μπορεί να ρυθμίζεται από απόσταση μέσω του BMW Connected και ενός smartphone. Πέραν της βασικής έκδοσης, η νέα X1 xDrive25e διατίθεται ως Sport Line, xLine και M Sport, ενώ για την X2 xDrive25e, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τις εξής εκδόσεις: Advantage, Advantage Plus, M Sport και M Sport X. Επιπλέον των αντίστοιχων πακέτων εξοπλισμού, σχεδόν όλες οι προαιρετικές επιλογές των συμβατικών X1 ή X2 διατίθενται και για τα plug-in υβριδικά μοντέλα.

Η θέση της μπαταρίας κάτω από τα πίσω καθίσματα, συνεισφέρει στο πολύ χαμηλό κέντρο βάρους, που βελτιστοποιεί την ευελιξία των δυο οχημάτων και περιορίζει ελάχιστα τις δυνατότητες μεταφοράς του χώρου αποσκευών συγκριτικά με εκδόσεις με συμβατικό κινητήρα. Η βασική χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι πλήρως διαθέσιμη και στην X1 xDrive25e φτάνει τα 450 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των στάνταρ διαιρούμενων 40: 20: 40 πλατών των πίσω καθισμάτων, μπορεί να φτάσει και 1.470 λίτρα.

Τέλος, ένας κοτσαδόρος με ηλεκτρικά αναδιπλούμενη μπίλια διατίθεται προαιρετικά και το μέγιστο φορτίο τρέιλερ είναι 750 κιλά.

Νίκος Τσάδαρης