Το Peugeot 2008 είναι ουσιαστικά ένα crossover μοντέλο, που μπήκε με «το σπαθί του» στην οικογένεια των SUV, όντας το μικρότερο της οικογένειας των «008» της Γαλλικής μάρκας.

Βασίζεται στο 208, αλλά του μοιάζει ελάχιστα, ενώ αν το δεις ξαφνικά μπροστά σου, μπορεί και να το πεις… 3008 για λίγα δευτερόλεπτα. Πρωτοεμφανίστηκε το 2013 και η ανανέωση που υπέστη το 2018, το εκτόξευσε αισθητικά, κυρίως λόγω της επιβλητικής μάσκας, αλλά και λόγω της διπλού ύψους της οροφής.

Σχεδίαση – Εξοπλισμός

Στο εσωτερικό, η συγγένεια με το 208 είναι εμφανής στο εμπρός μέρος, ενώ τα πάντα είναι βελτιωμένα σε σχέση με την πρώτη γενιά. Η έξυπνη σχεδίαση συνοδεύεται από ποιότητα, πρακτικότητα και I-Cockpit, ενώ και εδώ υπάρχει το μικρό σε διάμετρο τιμόνι με πεπλατυσμένο το κάτω μέρος του και πολλά χειριστήρια πάνω του.

Βέβαια, το μέγεθος του τιμονιού συντελεί ούτως ώστε, ανάλογα με τον σωματότυπο του οδηγού και την ρύθμιση του -με έντονη πλευρική στήριξη- καθίσματος, ο πίνακας οργάνων γίνεται ορατός μόνο πάνω από το τιμόνι, καθώς σε άλλη περίπτωση κρύβεται από την χοντρή στεφάνη.

Κατά τα λοιπά, το μεγάλο ύψος της οροφής, σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις λειτουργούν προς όφελος των επιβατών που μπορούν να είναι τέσσερις ενήλικες (άνετα) ή και πέντε (με συμβιβασμούς). Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός χωρά 360 λίτρα, που μπορούν να φτάσουν τα 1.194, αν διπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Πλεονέκτημα το σχήμα του πορτ μπαγκάζ που επιτρέπει την αξιοποίηση όλου του χώρου και μειονέκτημα η εταζέρα που δεν έχει σχοινάκια ανάρτησης από την πέμπτη πόρτα την ώρα που αυτή ανοίγει. Πολλές επίσης είναι και οι θέσεις για τα μικροαντικείμενα, με μόνη ένσταση τις μικρές ποτηροθήκες, αν και -για να είμαστε ειλικρινείς- ποτέ δεν καταλάβαμε τι χρειάζονται ειδικά για τον οδηγό.

Στον πλούσιο εξοπλισμό περιλαμβάνονται, ESP, 6 αερόσακοι, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι / αναδιπλούμενοι / θερμαινόμενοι καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, cruise control, ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ράγες οροφής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα πλοήγησης, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι. Στα συν θα προσθέσουμε και την ύπαρξη ρεζέρβας, που κάνει μεν λίγο πιο ρηχό τον χώρο αποσκευών, αλλά -όπως πολλές φορές έχουμε γράψει- Ελληνικοί δρόμοι με κιτ επισκευής ελαστικού, ισοδυναμούν με το έχε πρόχειρο το τηλέφωνο της οδικής βοήθειας.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Το 2008 της δοκιμής μας, φορούσε τον τρικύλινδρο, 1200άρη, τούρμπο, βενζινοκινητήρα (1.2 Puretech), με μέγιστη ισχύ τους 110 ίππους στις 6.250 στροφές και μέγιστη ροπή 205 Nm, που εμφανίζεται από τις 1.750 στροφές (σχετικά ψηλά). Το έργο του κινητήρα μεταφέρει στους εμπρός τροχούς το εξάρι αυτόματο κιβώτιο (ΕΑΤ6), που -κατά την γνώμη μας- ταιριάζει «γάντι» στην περίπτωση, παρά το ότι δεν είναι γρήγορο στις αλλαγές. Εύστροφος και γραμμικός κινητήρας (με σύστημα start/stop) σε συνδυασμό με μακριά κλιμάκωση κιβωτίου που προσαρμόζει τον τρόπο λειτουργίας του ανάλογα με το οδηγικό στιλ, είναι αυτό που οφείλει να ζητά ο χρήστης αυτής της κατηγορίας οχημάτων. Επιπλέον το ΕΑΤ6 διαθέτει δυο προγράμματα λειτουργίας (sport & snow), αλλά και την δυνατότητα αλλαγών χειροκίνητα (σειριακά). Κινητήρας και κιβώτιο, επιταχύνουν από στάση τα 1.265 κιλά βάρους του 2008, μέσα σε 10,5”, για τα το φτάσουν σε τελική ταχύτητα λίγο κάτω από τα 190 χλμ/ώρα.

Στην πράξη, η ομαλότητα λειτουργίας του κινητήρα (χωρίς κραδασμούς, με ελάχιστο θόρυβο)  της Peugeot σε συνδυασμό με το τούρμπο, δίνουν σβελτάδα στο σχετικά μεγάλο αμάξωμα, αρκεί να μην πέσουν οι στροφές κάτω από τις 1.500.

Αυτό, πάντως, που μένει σαν γενική εικόνα είναι η απόδοση σε μεγάλο εύρος του στροφομέτρου, η διάθεση του κινητήρα να ανεβάσει στροφές και ο τρόπος που το κιβώτιο προσαρμόζεται στο στιλ του οδηγού.

Φυσικά, επειδή τίποτα δεν είναι χωρίς κόστος, η κατανάλωση «τσιμπάει», ειδικά αν ο οδηγός επιμένει στην over dose χρήση του πεντάλ της βενζίνης (το λέμε και γκάζι). Στην διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση ήταν 8,4 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, αλλά εύκολα θα μπορούσε να πλησιάσει το 10, αν κινούμαστε περισσότερο μέσα στην πόλη και πιο σβέλτα. Η τιμή αυτή βέβαια, περιορίζει και την αυτονομία (ρεζερβουάρ 50 λίτρα), σε ένα όχημα που εύκολα μπορεί να ταξιδέψει για πολλά συνεχόμενα χιλιόμετρα.

Από τη θέση του οδηγού

Στον δρόμο, από την πολύ καλή θέση οδήγησης (εδώ βλέπαμε τα όργανα, σε αντίθεση με το 208), δεν μπορείς παρά να εκτιμήσεις την δυνατότητα των Γάλλων τεχνικών στην ρύθμιση της ανάρτησης. Στο 2008 έχουν πετύχει την χρυσή τομή μεταξύ της άνεσης (που είναι απαραίτητη σε ένα οικογενειακό όχημα), της αποτελεσματικότητας και της οδηγικής ευχαρίστησης (που σπάνια περιμένει κανείς να συναντήσει σε ένα Crossover/SUV όχημα).

Το υπερυψωμένο αμάξωμα, βοηθούμενο και από το πολύ καλό τιμόνι, είναι ευκολοοδήγητο, προβλέψιμο και με μικρές κλίσεις στις στροφές. Ιδιαίτερα σταθερό στις ευθείες, διατηρεί την τροχιά του ακόμα κι όταν περνά από κακοτεχνίες του δρόμου, δεν τρίζει, δεν κτυπά, δεν μεταφέρει τον δρόμο στην καμπίνα των επιβατών. Κατά την γνώμη μας, η άριστη εικόνα της οδικής συμεριφοράς, οφείλεται και στο μικρότερο βάρος του τρικύλινδρου κινητήρα, που σε σχέση με τις diesel εκδόσεις φορτίζει λιγότερο τον εμπρός άξονα, βελτιώνοντας την κατανομή. Επιπλέον, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, γεγονός το οποίο οφείλεται και στα υψηλού προφίλ ελαστικά (195/60/16), ενώ παρά τον «ασφάλτινο προσανατολισμό» της ανάρτησης, το ύψος από το έδαφος (και η ύπαρξη ρεζέρβας) δίνει την δυνατότητα για άφοβη χρήση χωματόδρομων με μικρό συντελεστή δυσκολίας.

Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε τα αποτελεσματικά φρένα, τα δυνατά φώτα και την περιφερειακή ορατότητα, τότε έχουμε να κάνουμε με ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, που μπορεί να είναι και το μοναδικό όχημα για όλες τις χρήσεις μιας μικρής οικογένειας.

Δια ταύτα

Όμορφο, συμπαγές, ευρύχωρο, ευέλικτο, εύχρηστο και τεχνολογικά σύγχρονο, συνδυάζει μεταφορικές δυνατότητες με οδηγική ευχαρίστηση, ενώ ταυτόχρονα είναι ένα από τα λίγα οχήματα που όταν μπεις στο εσωτερικό του, σου φτιάχνει η διάθεση. Η τελευταία, βέβαια, χαλάει κάπως όταν αφού το έχεις επιλέξει, δεις και την τιμή κτήσης, που στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είναι περί τα 21.500 ευρώ, αλλά -εκτός όλων των προσόντων που περιγράψαμε- για όσους δεν έχουν την ανάγκη των χώρων και του… ίματζ ενός (πολύ πιο ακριβού) 3008, το όχημα που περιγράφουμε, αποτελεί μια πρώτης τάξεως εναλλακτική λύση.

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής / υλικών
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας / Επιδόσεις
  • Αυτόματο Κιβώτιο
  • Ανάρτηση / Οδική συμπεριφορά
  • Ευελιξία
  • Φρένα/φώτα

Κατά

  • Κατανάλωση
  • Μικρές εργονομικές ατέλειες

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: πεντάθυρο, πενταθέσιο, επιβατικό, SUV/Crossover

Διαστάσεις: 4.159 x 1.829 x 1.556 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.538 χλστ.

Βάρος: 1.265 κιλά

Χώρος αποσκευών: 350 – 1.194 λίτρα

Ρεζερβουάρ καυσίμων: 50 λίτρα

Κινητήρας: βενζίνης, τρικύλινδρος, 12βάλβιδος, turbo, 1.199κ.εκ.

Ισχύς: 110 ίπποι/6.250 σ.α.λ.

Ροπή: 205 Nm/1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση: Στους Εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο 6 σχέσεων (ΕΑΤ6)

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας

Τροχοί: 195/60/16

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι/Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής 10,9 μ.

Επιτάχυνση 0-100: 10,5”

Τελική ταχύτητα: 187 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 8,4 λτ./100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 129 γρ./χλμ.

Νίκος Τσάδαρης