Τριάντα χρόνια εξέλιξης «καθρεφτίζονται» στη νέα BMW Ζ4

Η έκτη γενιά της σειράς Ζ μας συστήνεται


AUTO
17:18
08/03/2019
Τριάντα χρόνια εξέλιξης «καθρεφτίζονται» στη νέα BMW Ζ4
2
loading

Στο περιθώριο της παρουσίασης της νέας σειράς 3, η BMW «σύστησε» στους εκπροσώπους του ειδικού τύπου και τη νέα Ζ4, που ουσιαστικά είναι η 6η γενιά της σειράς Ζ, αρχής γενομένης από το 1989 με την ονειρική -τότε- Ζ1.

Πρόκειται για ένα premium ανοιχτό σπορ αυτοκίνητο, με κλασικό soft-top, εξωτερική σχεδίαση, επικεντρωμένη στο συναίσθημα και οδηγοκεντρικό cockpit. Το διθέσιο μοντέλο έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει ευελιξία, δύναμη, ακρίβεια διεύθυνσης και άμεση απόκριση, ενώ συνδυάζει σπορ ικανότητες με πλούσιο, τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό.

Συγκριτικά με την προκάτοχό της, η νέα Z4 έχει αυξηθεί σε μήκος κατά 85 χιλιοστά (4.324 χιλιοστά), είναι 74 χιλιοστά φαρδύτερη (τώρα 1.864 χιλιοστά) και κατά 13 χιλιοστά ψηλότερη (1.304 χιλιοστά).

Η μείωση του μεταξονίου κατά 26 χιλιοστά στα 2.470 χιλιοστά βελτιώνει την ευελιξία, όπως και τα αισθητά φαρδύτερα μετατρόχια με 1.609 χιλιοστά μπροστά (+ 98 χιλιοστά) και 1.616 χιλιοστά πίσω (+ 57 χιλιοστά). Η δομή αμαξώματος και οι βάσεις έδρασης πλαισίου έχουν υψηλή ακαμψία, ενώ η νέα σχεδίαση εμπρός και πίσω αξόνων χαρίζει στο αυτοκίνητο πιο σπορ στυλ σε συνδυασμό με υψηλά επίπεδα άνεσης. Η κεντρική θέση των καθισμάτων, το χαμηλό κέντρο βάρους, το ελαχιστοποιημένο βάρος και η ιδανική κατανομή βάρους 50 : 50 είναι επίσης παράγοντες που συμβάλλουν στην δυναμική συμπεριφορά της νέας Z4.

Η νέα Z4 M40i (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7.4 - 7.1 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 168 - 162 g/km) χρησιμοποιεί έναν 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα που αποδίδει 340 ίππους. Η Z4 sDrive30i (κατανάλωση μικτού κύκλου: 6,1 – 6,0 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 139 - 137 g/km) και η Z4 sDrive20i (κατανάλωση μικτού κύκλου: 6.1 – 6.0 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο CO2: 139 - 137 g/km), διατίθενται με 4κύλινδρους κινητήρες απόδοσης 258 και 197 ίππων αντίστοιχα.

Πιο χαμηλωμένη, σπορ και compact εμφάνιση

Το διθέσιο μοντέλο της BMW έχει χαμηλωμένη, σπορ, compact εμφάνιση, με τη soft-top οροφή ανοιχτή ή κλειστή. Είναι εξοπλισμένη με προβολείς LED στάνταρ, ενώ οι προαιρετικοί προβολείς Adaptive LED προσθέτουν μία λειτουργία matrix για την αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα φώτων και τα φώτα στροφών.

Το ενσωματωμένο σπόιλερ του πορτμπαγκάζ, τα λεπτά φώτα σχήματος L και ο διαχύτης συνθέτουν ένα δυναμικό πίσω τμήμα. Το χρωματολόγιο περιλαμβάνει εννέα εξωτερικές αποχρώσεις, ενώ το υφασμάτινο soft-top διατίθεται σε μαύρο, στάνταρ, ή ανθρακί με ασημί πινελιές προαιρετικά. Λειτουργεί ηλεκτρικά και μπορεί να ανοίγει/κλείνει σε δέκα δευτερόλεπτα, ακόμα και όταν το όχημα έχει αναπτύξει ταχύτητα έως 50 χλμ/ώρα.

Εσωτερικό που εστιάζει στην οδηγική εμπειρία

Η καμπίνα της νέας Z4 διαθέτει «γαλβανιζέ» λεπτομέρειες που ταιριάζουν σε roadster, ενώ η σαφής διάταξη των χειριστηρίων εστιάζει την προσοχή ακόμα περισσότερο στην οδηγική εμπειρία.

Οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα. Η Z4 sDrive30i έχει δερμάτινη επένδυση Vernasca στάνταρ, ενώ η Z4 M40i έχει σαλόνι από δέρμα και Alcantara. Ο προαιρετικός ανεμοθώρακας τοποθετείται ανάμεσα στα σταθερά roll bar. Ένας αποθηκευτικός χώρος πίσω από τα καθίσματα, ποτηροθήκες κάτω από το κάλυμμα του κεντρικού υποβραχιονίου (που ανοίγει διαμήκως σε δύο τμήματα) και οι μεγάλες θήκες θυρών είναι μερικά ακόμα πρακτικά χαρακτηριστικά. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 281 λίτρα, ανεξάρτητα αν το soft-top είναι ανοιχτό ή κλειστό (+50% συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο).

Ισχυροί κινητήρες και εξαιρετική απόκριση στον δρόμο

Οι κινητήρες που διατίθενται για τη νέα Z4 έχουν χιλιάδες βελτιώσεις και η κινητήρια ισχύς φτάνει στον δρόμο μέσω του 8τάχυτου κιβωτίου Steptronic Sport τελευταίας γενιάς.

Η Z4 M40i χρησιμοποιεί έναν 3λιτρο straight-six κινητήρα με τεχνολογία M Performance TwinPower Turbo. Ο κινητήρας 340 ίππων αποδίδει μέγιστη ροπή 500 Nm και επιταχύνει το roadster από 0 τα 100 χλμ σε 4,6 δεύτερα. Η γκάμα κινητήρων ολοκληρώνεται με δύο 2λιτρες, 4κύλινδρες μονάδες. Η έκδοση Z4 sDrive30i έχει 258 ίππους και 400 Nm, με επιτάχυνση 0 - 100 χλμ σε 5,4 δευτερόλεπτα. Αντίστοιχα, στην Z4 sDrive20i, η μέγιστη ισχύς των 197 ίππων και η μέγιστη ροπή των 320 Nm, μεταφράζονται σε χρόνο επιτάχυνσης 0 - 100 χλμ σε 6,6 δεύτερα. Οι τρεις κινητήριες μονάδες έχουν φίλτρο σωματιδίων βενζίνης για περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων, ενώ όλες οι εκδόσεις συμμορφώνονται με το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP.

Η τεχνολογία πλαισίου της νέας Z4 έχει αναθεωρηθεί πλήρως, με κριτήριο την ευελιξία και δυναμική συμπεριφορά. Περιλαμβάνει νέο άξονα γονάτων ελατηρίου δύο συνδέσμων μπροστά, και πίσω άξονα πέντε συνδέσμων. Αυτός ο συνδυασμός πετυχαίνει τη σωστή ισορροπία μεταξύ σπορτίφ στυλ και οδηγικής άνεσης. Ένα ακόμα στοιχείο στη λίστα στάνταρ εξοπλισμού είναι το σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, με ρύθμιση τόσο της υποβοήθησης αλλά και της γωνίας διεύθυνσης σύμφωνα με την εκάστοτε οδηγική κατάσταση.

Η ανάρτηση Adaptive M Sport, τα φρένα M Sport και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό M Sport (όλα ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό της Z4 M40i, μαζί με ελαστικά υψηλών επιδόσεων) βελτιώνουν τις σπορ ικανότητες του μοντέλου. Με τέτοια συστήματα πλαισίου, η επιλογή Comfort, Sport, ή Sport+ mode μέσω του διακόπτη Driving Experience Control, αλλάζει την απόκριση του αυτοκινήτου με σαφήνεια. Οι στάνταρ 17άρες (Z4 sDrive20i και Z4 sDrive30i) και οι 18άρες ζάντες αλουμινίου (Z4 M40i), αλλά και οι προαιρετικές 19άρες, φοράνε ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων εμπρός/πίσω.

Συστήματα υποστήριξης οδηγού

Η μεγάλη και σύγχρονη γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού υπογραμμίζει τον προηγμένο χαρακτήρα της νέας Z4. Τα συστήματα Collision Warning, Pedestrian Warning με λειτουργία City Braking και Lane Departure Warning, διατίθενται στάνταρ. Η λίστα προαιρετικών επιλογών περιλαμβάνει Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, πληροφορίες απόστασης, Lane Change Warning System, Rear Collision Prevention και Cross Traffic Alert, και επιπλέον το σύστημα Speed Limit Info με ένδειξη No Passing Info και (πρώτη φορά σε roadster) το BMW Head-Up Display.

Active Park Distance Control και κάμερα οπισθοπορείας βοηθούν τον οδηγό σε ελιγμούς στάθμευσης. Τα δύο συστήματα αποτελούν τμήμα του Parking Assistant, που αναλαμβάνει τον έλεγχο του τιμονιού, του γκαζιού, του φρένου και της επιλογής σχέσης κιβωτίου, στο παρκάρισμα και κατά την έξοδο από χώρους στάθμευσης. Η γκάμα λειτουργιών του Parking Assistant περιλαμβάνει το Reversing Assistant, που αναλαμβάνει τον έλεγχο διεύθυνσης, έχοντας προηγουμένως καταγράψει δεδομένα με εμπρόσθια κίνηση για απόσταση έως 50 μ., ώστε να τα χρησιμοποιήσει σε όπισθεν πορεία.

Συνδεσιμότητα Operating System 7.0

Το σύστημα απεικόνισης και ελέγχου της νέας Z4 έχει βελτιωθεί ακόμα περισσότερο, καθώς αυτή διατίθεται προαιρετικά με Operating System 7.0, το οποίο ξεχωρίζει με προηγμένες ψηφιακές λειτουργίες προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις του οδηγού.

Το Live Cockpit Professional προσφέρει αρμονικά σχεδιασμένα και εξατομικευμένα γραφικά στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και το Control Display (και τα δύο βασισμένα σε οθόνη 10,25 ιντσών). Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει έλεγχο μέσω οθόνης αφής του Control Display, iDrive Controller, μπουτόν στο τιμόνι ή φωνητικών εντολών.

Τέλος, οι τιμές κτήσης ξεκινούν από 56.300 ευρώ (20i), ανεβαίνουν στα 66.350 ευρώ (30i) και καταλήγουν στην «οροφή» των 91.550 ευρώ (Μ40i).

Όσο για τις οδηγικές εντυπώσεις, αυτές θα σας τις περιγράψουμε μετά από λίγες εβδομάδες.

Νίκος Τσάδαρης

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

2
σχόλια
  1. avatar Giorgis

    Είχα μια Sony Trinitron που ήταν απόσταγμα τεχνολογίας δεκαετιών. Τώρα πια είναι απλώς απαρχαιωμένη τεχνολογία.

  2. avatar cpt Alepou

    Τα οροσημα της σειρας, τα πραγματικα διαμαντια ηταν η Z1 και η Z8. Ολες οι αλλες ειναι απλες οδοντοκρεμες. Για καταναλωση....

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει