Το «500αράκι» μεγαλώνει, αποκτά 5 πόρτες και ένα ευρύχωρο εσωτερικό, ώστε να συνδυάσει επιτυχημένα την άνεση κατά τις μετακινήσεις, με το trendy στιλ που μας έχει γνωρίσει εδώ και 5 χρόνια το αυτοκίνητο πόλης της FIAT.

Την επιτυχία του 500 εξαργυρώνει η FIAT, φέρνοντας ένα εντελώς νέο μοντέλο που αποκτά την ίδια ξεχωριστή «αύρα» με αυτή του ιταλικού μίνι και παράλληλα, προσφέρει σημαντική περισσότερη πρακτικότητα.

Το νέο 500L είναι λοιπόν εδώ, βάζοντας δυναμικά τη FIAT στην κατηγορία των compact πολυχρηστικών οχημάτων και παράλληλα, δημιουργώντας μια ξεχωριστή οικογένεια μοντέλων (500, 500C, 500L) μέσα στους κόλπους της ιταλικής εταιρείας.

Ξεχωρίζει και αρέσει

Το σύγχρονο «500αράκι» εδώ και μια 5ετία έχει κερδίσει τις εντυπώσεις με τη ρετρό-μοντέρνα του αισθητική και έχει κατακτήσει τις καρδιές του νεανικού κοινού των αυτοκινήτων πόλης.

Και ακριβώς πάνω σε αυτή την αισθητική πατά το νέο 500L, προσφέροντας ένα 5θυρο και υπερυψωμένο αμάξωμα, που φέρει τα ίδια φωτιστικά με το μίνι FIAT 500, την ίδια εμπρόσθια χρωμιωμένη λωρίδα της μάρκας, αλλά και κυρίως, τους ίδιους, ξεχωριστούς χρωματισμούς για την οροφή, τις κολόνες, το υπόλοιπα αμάξωμα – ακόμη και τις ζάντες των τροχών.

Επιπλέον αυτών, το υπερυψωμένο αμάξωμα (1,66 μέτρα συνολικό ύψος-από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία), προσδίδει στο αυτοκίνητο και μια αύρα από Crossover, την ίδια στιγμή που οι υπόλοιπες διαστάσεις διατηρούνται σε compact μεγέθη (π.χ. συνολικό μήκος 4,147 μ.).

Εσωτερικό: Ντιζάιν για φίλημα και αρκετά καλή ποιότητα

Ιδιαίτερα ευχάριστη είναι η παραμονή στο εσωτερικό του νέου FIAT 500L, με τα υψηλά τοποθετημένα καθίσματα, τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τη διχρωμία των υλικών να δημιουργούν μια πολύ όμορφη ατμόσφαιρα.

Στο παιχνίδισμα του εσωτερικού συμβάλλουν και κάποιες στιλιστικές λεπτομέρειες, όπως ο πίνακας οργάνων με το λευκό φόντο, οι στρογγυλοί περιστροφικοί διακόπτες του air condition και το χειρόφρενο αεροπορικού τύπου.

Επίσης, ιδιαίτερα πρακτική είναι και η οθόνη αφής που βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας, ενώ υπάρχουν και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα σε ταμπλό, κονσόλα, εσωτερικό θυρών και πλάτες καθισμάτων.

Ποιοτικά, το εσωτερικό με τα σκληρά στην αφή πλαστικά δείχνει προσεγμένο και με συναρμογή και φινίρισμα που θα αντέξουν στο χρόνο.

Η θέση οδήγησης τέλος βρίσκεται εύκολα και γρήγορα (στάνταρ ρυθμίζεται σε ύψος κάθισμα) και μόνο τα κάπως στενά καθίσματα επιβαρύνουν τη συνολική άνεση.

Χώροι: Άνεση και πρακτικότητα

Μεγάλο πλεονέκτημα του νέου 500L αποτελεί η εσωτερική του ευρυχωρία, αφού παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του, η πολύ καλή χωροταξική εκμετάλλευση του εσωτερικού επιτρέπει την άνετη μεταφορά ακόμη και 5 ενηλίκων.

Επίσης, την πρακτικότητα του αυτοκινήτου εκτοξεύουν οι δυνατότητες διαμόρφωσης του πίσω καθίσματος, το οποίο σύρεται, διαιρείται και παράλληλα, αναδιπλώνεται πλήρως από τη βάση του και με μια μόνο κίνηση.

Το πορτ-μπαγκάζ από την πλευρά του, είναι τετραγωνισμένο και πολύ πρακτικό, με την πόρτα να ανοίγει από χαμηλά βολεύοντας στη φόρτωση.

Η χωρητικότητά του διαμορφώνεται από 343 έως 400 λίτρα ανάλογα με τη θέση του συρόμενου καθίσματος, ενώ με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο, αυξάνεται στα 1.310 λίτρα.

Κινητήρας: Με έμφαση στην οικονομία

Στην περίπτωση του 500L, ο γνωστός 1.300άρης Multijet 2ης γενιάς πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 85 ονομαστικούς ίππους και κυρίως, 200 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.500 στροφές, ενώ συνδυάζεται με ένα μακριάς κλιμάκωσης μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, που πάσχει σε αίσθηση.

Στην πράξη, ο κινητήρας παρουσιάζει πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλά, είναι ελαστικός και παράλληλα, εμφανίζει τα γνωστά σημάδια κόπωσης των diesel στις υψηλές στροφές.

Στο πεδίο των μετρήσεων, οι χρόνοι εν κινήσει είναι γρήγοροι, ενώ το «αργό» 0-100 χλμ./ώρα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εμπλοκή του ESP κατά την εκκίνηση. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, το μοτέρ αυτό διατηρεί χαμηλά τις απαιτήσεις του, σε συνδυασμό και με το σύστημα Start&Stop.

Στο δρόμο: Με έμφαση στην άνεση

Η οδική υπόσταση του FIAT 500L έχει ως κύριο άξονά της την παροχή πολύ καλών επιπέδων άνεσης στους επιβάτες του αυτοκινήτου, χωρίς βέβαια να υπονομεύεται η οδική συμπεριφορά και ενεργητική του ασφάλεια.

Έτσι και παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα στο πίσω μέρος, οι αναπηδήσεις κατά το πέρασμα από ανωμαλίες του οδοστρώματος απουσιάζουν και το γενικότερο φιλτράρισμα εξασφαλίζει ήρεμα και ήπια ταξίδια.

Στις στροφές από την άλλη, το αμάξωμα εμφανίζει κάποιες μικρές κλίσεις και η αίσθηση από το τιμόνι δεν είναι τόσο καλή όσο στην ευθεία, ωστόσο είναι χαρακτηριστικό ότι το 500L διατηρεί ακέραια την τροχιά του και δεν ξεφεύγει υποστροφικά ακόμη και σε καταστάσεις κοντά στο όριο.

Πηγή: autotriti.gr