“Όχι” στην πενταετή παράταση και στη διατήρηση καταβολής του 35% για να μπει κανείς στην αγορά των δημόσιων μεταφορών, είπε σε συνέντευξή του στο Real FM, ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας.

Ο υπουργός επεσήμανε ότι η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να δοθεί η δυνατότητα στα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης να εκτελούν μεταφορές δημόσιας χρήσης, προκειμένου να μην αντιμετωπίσει προβλήματα η αγορά.

Όμως, σε ό,τι αφορά τις κινητοποιήσεις, ο Δ. Ρέππας σημείωσε, αφήνοντας σαφείς αιχμές ότι «αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα πολιτών και επαγγελματιών. Θέλω να πιστεύω ότι αστυνομία ή οι εισαγγελικές αρχές για τα όσα τους αφορούν, κάνουν αυτό που επιβάλει το καθήκον τους (…). Αυτό που έχω να πω είναι ότι εμείς, επειδή η πολιτεία δεν είναι ανοχύρωτη και η κοινωνία δεν είναι απροστάτευτη, αυτό που έχουμε να κάνουμε, από τη δική μας πλευρά, είναι τούτο:Να δώσουμε τη δυνατότητα σε όσους θέλουν να μπουν σε αυτό το επάγγελμα όσο γίνεται πιο γρήγορα με όρους καθαρούς, διαφάνειας και, βεβαίως αν αυτή τη μεταβατική περίοδο υπάρχουν προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς, για λόγους κοινωνικούς, δημόσιας υγείας, εμείς θα πρέπει να πάρουμε πρωτοβουλίες. Να μηδενίσουμε τη μεταβατική περίοδο και θα πρέπει να σκεφτούμε, ίσως δώσουμε τη δυνατότητα, στα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης να εκτελούν μεταφορικό έργο δημόσιας χρήσης, έργο υπέρ τρίτων δηλαδή, για να ξεμπλοκάρουμε την αγορά και να μπορέσει να λειτουργήσει ακώλυτα. Αλλά θα μου επιτρέψετε να πω ότι αν παρατηρείται κάποιο πρόβλημα στην τροφοδοσία της αγοράς, θα πρέπει τα επιμελητήρια ή τα μέλη τους, να προβαίνουν σε συγκεκριμένη καταγγελία στις κατά τόπους αστυνομικές ή εισαγγελικές αρχές εναντίον μεταφορέων, που αρνούνται να εκτελέσουν τα συμβόλαια, που έχουν, ή αρνούνται να μεταφέρουν προϊόντα ή αγαθά μετά από παραγγελία που τους δίνεται, ώστε να επιληφθούν αρμοδίως οι αρχές. Εάν δεν υπάρχει συγκεκριμένη καταγγελία, δεν μπορεί να υπάρξει και συγκεκριμένη αντίδραση από τα όργανα της πολιτείας».

Σε άλλη συνέντευξη του στο ραδιόφωνο του ANT1 ο Δημήτρης Ρέππας τόνισε ότι οι ρυθμίσεις για τα ταξί δεν πρόκειται να εφαρμοστούν πριν το 2011, με τελείως διαφορετικά κριτήρια σε σχέση με τα φορτηγά δημόσιας χρήσης.

Ο Δ. Ρέππας επεσήμανε ότι η διαρθρωτική αλλαγή που προωθεί η κυβέρνηση, έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια στις άλλες χώρες της ΕΕ και όχι μόνο, ανταποκρίνεται στις ανάγκες για το άνοιγμα της αγοράς ώστε να δουλεύει με ανταγωνιστικούς όρους και διευκολύνει τους επαγγελματίες, να ενταχθούν «στη νέα πραγματικότητα».