Ακόμα μια απάντηση στα δημοσιεύματα και αναφορές της 29ης Μαΐου, από μερίδα των ΜΜΕ, που ήθελαν Mirage 2000 να «επιπλέει ουσιαστικά άθικτο για αρκετά μίλια» μετά την εγκατάλειψή του από τον χειριστή του, όταν αυτό παρουσίασε βλάβη στον κινητήρα, έδωσε σήμερα η Πολεμική Αεροπορία και με βίντεο και φωτογραφίες.

Όπως γίνεται κατανοητό από το οπτικό υλικό, το αεροσκάφος μόνο ως «άθικτο» δεν μπορεί να χαρακτηριστεί και σίγουρα κρίνοντας από την κατάσταση των κομματιών του αποκλείεται να μετατράπηκε σε πλωτό…

Του Μαρίνου Γκασιάμη

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα γνωστοποιήθηκαν το απόγευμα της Παρασκευής, τις μεσημβρινές ώρες της Πέμπτης 15 Ιουνίου  ολοκληρώθηκε η αποστολή ανέλκυσης μειζόνων συγκροτημάτων (καταγραφέας, ουραίο τμήμα και κινητήρας) του αεροσκάφους M-2000, το οποίο κατέπεσε λόγω μηχανικής βλάβης στις 29 Μαΐου 2017 στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της Εύβοιας, προκειμένου να διερευνηθούν τα ακριβή αίτια της πτώσης του.

anklgmi2 anklgmi3 anklgmi4

Στην επιχείρηση ανέλκυσης των συγκροτημάτων του αεροσκάφους, από βάθος μέχρι και πεντακοσίων ογδόντα  μέτρων (580 m), συμμετείχαν μέλη της Επιτροπής εμπειρογνωμόνων της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), που συγκροτήθηκε για τη Διερεύνηση του Αεροπορικού Ατυχήματος, υποβρύχιοι αποστολείς της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρύχιων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της ΠΑ και ερευνητικό προσωπικό του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιας Έρευνας (ΕΛΚΕΘΕ), το οποίο είχε και την ευθύνη υλοποίησης της ανέλκυσης.