Αν ορισμένοι υποψήφιοι ονειρεύονται τη μέρα που θα πάρουν αγκαλιά το πολυπόθητο αγαλματίδιο, κάποιοι άλλοι δεν είναι διατεθειμένοι να το δεχτούν και βρίσκουν τρόπο να υπερασπιστούν την άρνησή τους.

Πρώτος από όλους ήταν ο συγγραφέας/σεναριογράφος Ντάντλεϊ Νίκολς που το 1935 μποϊκοτάρισε την 8η απονομή, αρνούμενο να παραλάβει το όσκαρ σεναρίου για την ταινία «Ο καταδότης» του Τζον Φορντ, εξαιτίας της σύγκρουσης της Ακαδημίας με το σωματείο των σεναριογράφων.

Δεύτερος ακολούθησε, όπως αναφέρει η Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, ο Τζορτζ Σκοτ, που στην 43η απονομή αρνήθηκε να παραλάβει το Όσκαρ καλύτερης ερμηνείας για την ταινία «Πάτον» περιγράφοντας την απονομή ως «παρέλαση» κρέατος.

Ο τρίτος ήταν ο Μάρλον Μπράντο που το 1972 στην 45η απονομή αρνήθηκε να παραλάβει το Όσκαρ ερμηνείας για το «Νονό», με αφορμή της διακρίσεις και την κακομεταχείριση αυτόχθονων Αμερικανών στέλνοντας στη θέση του την Ινδιάνα Sacheen Littlefeather να διαβάσει μια 15 σελίδων ομιλία, όπου εξηγούσε λεπτομερώς τους λόγους.