Από το 1862 στο Conde Museum, στο ανάκτορο Chantilly, φυλάσσεται ένας τεράστιος πίνακας. Ανήκει στη συλλογή της Αναγέννησης, έχει σχεδιαστεί με κάρβουνο και χρονολογείται στην εποχή του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Πολλοί είχαν αποδώσει αυτή τη δημιουργία σε μαθητές του ατελιέ του Ντα Βίντσι καθώς ο πίνακας με τη γυμνή γυναίκα έχει μια εκπληκτική ομοιότητα στη Μόνα Λίζα!

31241234

Οι συντηρητές έργων τέχνης στο Λούβρο θεωρούν πως το «σκίτσο είναι τουλάχιστον εν μέρει» φιλοτεχνημένο από τον αναγεννησιακό καλλιτέχνη.

«Έχει μία ποιότητα στον τρόπο που  έχουν αποδοθεί το πρόσωπο και τα χέρια που είναι πραγματικά αξιοσημείωτος», δήλωσε στην Figaro, ο συντηρητής Mathieu Deldicque. «Είναι προφανώς μια προετοιμασία σχεδίου πριν μεταφερθεί σε πίνακα. Σήμερα βλέπουμε πολλές μικρές τρύπες γύρω από το πρόσωπο», πρόσθεσε.

Από την άλλη, ο ειδικός συντηρητής του Λούβρου Μπρούνο Μοτίν δήλωσε στην Parisien πως οι εξετάσεις έχουν ήδη αποκαλύψει ότι δεν ήταν ένα αντίγραφο ενός χαμένου αυθεντικού πίνακα. «Θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί για να το αποδώσουμε στον Ντα Βίντσι», τόνισε και συμπλήρωσε με νόημα πως μία γραμμή στην κορυφή του σκίτσου κοντά στο κεφάλι έχει γίνει από δεξιόχειρα, ενώ ο Λεονάρντο ζωγράφιζε με το αριστερό.

Περισσότεροι από δέκα ειδικοί δούλεψαν πάνω στον πίνακα τις προηγούμενες δύο εβδομάδες, χρησιμοποιώντας σαρωτές και άλλες επιστημονικές μεθόδους. Οι έρευνές τους επικεντρώνονται στην χρονολόγηση του πίνακα, αν δηλαδή φιλοτεχνήθηκε πριν ή μετά τη Μόνα Λίζα, η οποία χρονολογείται μετά το 1503.