Το Διεθνές Αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης έχει κερδίσει σχεδόν όλα τα βραβεία που υπάρχουν στον κλάδο των αερομεταφορών -συμπεριλαμβανομένου του τίτλου του καλύτερου αεροδρομίου στον κόσμο για το 2025.
Τώρα, η Σιγκαπούρη επεκτείνει το εθνικό της αεροδρόμιο, ανοίγοντας αυτή την εβδομάδα το έδαφος για έναν πέμπτο τερματικό σταθμό που αναμένεται να ανοίξει στα μέσα της δεκαετίας του 2030.
Ένα έθνος- πόλη έξι εκατομμυρίων κατοίκων, η Σιγκαπούρη έχει ρίξει όλους τους πόρους της για τις εμπορικές αερομεταφορές στο μοναδικό της αεροδρόμιο.
Ενώ άλλα αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο έχουν ξεχωριστούς τερματικούς σταθμούς για τις εγχώριες και τις διεθνείς αναχωρήσεις, κάθε πτήση στο Changi είναι διεθνής, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιβάτες μπορούν να ρέουν ελεύθερα σε όλα τα δημόσια τμήματα του αεροδρομίου.
Ο Yam Kum Weng, Διευθύνων Σύμβουλος του Changi Group, περιέγραψε τον σχεδιαζόμενο τερματικό σταθμό ως «μεγαλοπρεπή αλλά και άνετο», προσθέτοντας ότι θα προσφέρει «μια εξατομικευμένη, χωρίς άγχος και με θετική έκπληξη εμπειρία αεροδρομίου».
Το έργο Τ5 είχε αρχικά ανακοινωθεί το 2013 και είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2020, αλλά καθυστέρησε λόγω της πανδημίας του κοροναϊού. Ωστόσο, ο Covid δεν επηρέασε μόνο το χρονοδιάγραμμα του T5.
Πρόσθεσε επιπλέον μέτρα στο νέο σχέδιο του κτιρίου, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος εξαερισμού που μπορεί να «ενεργοποιηθεί κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας».
Όλοι οι επιβάτες θα χρησιμοποιούν σημεία εισόδου χωρίς επαφές, κάτι που αποτελούσε ήδη μέρος της στρατηγικής του Changi να γίνει εντελώς χωρίς έγγραφα, χρησιμοποιώντας μόνο βιομετρικά στοιχεία.
Τα πολυεπίπεδα φύλλα οροφής προσφέρουν έναν τρόπο να κυκλοφορεί ο αέρας -και ένα μέσο για να χωριστεί ο τερματικός σταθμός σε διάφορους μίνι τερματικούς σταθμούς σε περίπτωση που ένας από αυτούς πρέπει να αποκλειστεί γρήγορα για να διαχωριστούν οι επιβάτες ή να ελεγχθεί για ασθένειες.
Όταν ολοκληρωθεί ο T5, θα γίνει ο κύριος τερματικός σταθμός για τη Singapore Airlines και τον αερομεταφορέα χαμηλού κόστους Scoot. Επί του παρόντος, οι δύο αερομεταφορείς είναι διασκορπισμένοι στους άλλους τερματικούς σταθμούς.
Το αεροδρόμιο ως τουριστική ατραξιόν

Ένας λόγος για τα εύσημα του Changi είναι ο σημαντικός αριθμός δραστηριοτήτων και αξιοθέατων κάτω από τη στέγη του.
Σύμφωνα με το CNN Travel, υπάρχουν πολλαπλοί κήποι -πεταλούδες, κάκτοι, νούφαρα, ηλιοτρόπια και ορχιδέες- καθώς και παιδικές χαρές, μια γιγαντιαία τσουλήθρα, μια πισίνα στον τελευταίο όροφο και ένας κινηματογράφος.
Η πιο πρόσφατη νέα προσφορά είναι το Changi Jewel, ένα 10όροφο πολυτελές εμπορικό κέντρο του οποίου το κεντρικό κομμάτι είναι ο μεγαλύτερος εσωτερικός καταρράκτης στον κόσμο. Ολοκληρώθηκε το 2019 και είναι προσβάσιμο ακόμη και σε επισκέπτες που δεν ταξιδεύουν.
«Η αποτελεσματικότητα και η εμπειρία δεν αποκλείουν η μία την άλλη», δήλωσε ο Trent Tesch, επικεφαλής σχεδιαστής του έργου στην Kohn Pedersen Fox (KPF), μία από τις εταιρείες που συνεργάζονται για το σχεδιασμό του νέου τερματικού σταθμού.
«Πολύ συχνά, τα αεροδρόμια σχεδιάζονται ως καθαρές μηχανές μετακίνησης -αποτελεσματικές αλλά απρόσωπες, υποβιβάζοντας τους επιβάτες σε απλούς αριθμούς σε ένα σύστημα. Αντ’ αυτού, ο T5 σχεδιάζεται ως μια ζωντανή μικροπόλη που είναι σαφώς Σιγκαπούρη -πλούσια, πολυεπίπεδη και βαθιά ανθρώπινη».
Το T5 σχεδιάστηκε με γνώμονα το κλίμα της Σιγκαπούρης

Η θέση της Σιγκαπούρης κοντά στον ισημερινό σημαίνει ότι έχει τροπικό κλίμα: υψηλές θερμοκρασίες, έντονες βροχοπτώσεις και πυκνή υγρασία είναι βασικά στοιχεία της καθημερινής ζωής.
Θα υπάρχει ένα μεγάλο σύστημα ηλιακής ενέργειας στην οροφή που θα τροφοδοτεί με ενέργεια όχι μόνο το αεροδρόμιο, καθώς σύμφωνα με την KPF, θα παράγει αρκετή ενέργεια για την τροφοδοσία περίπου 20.000 διαμερισμάτων τεσσάρων δωματίων ετησίως.
Περισσότεροι από 68 εκατομμύρια επιβάτες πέρασαν από το Changi το περασμένο έτος, καθιστώντας το τον τέταρτο πιο πολυσύχναστο αεροπορικό κόμβο στον κόσμο. Από τη Σιγκαπούρη, οι ταξιδιώτες μπορούν να πετάξουν απευθείας σε 170 πόλεις.