Με την ενσωμάτωση εκ μέρους του υπουργού Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκη, σειράς παρατηρήσεων και τροπολογιών, κυρίως από το ΠΑΣΟΚ και την ΔΗΜΑΡ, αλλά και με πληθώρα νέων τροποποιήσεων, υπερψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για τη διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις. Το νομοσχέδιο καταψηφίστηκε επί της αρχής και επί των κυριότερων άρθρων του από την αντιπολίτευση, κυρίως για τις «εκτάκτου ανάγκης» ρυθμίσεις διευκόλυνσης των στρατηγικών επενδύσεων, με κινδύνους (κατά την αντιπολίτευση) καταστρατήγησης της περιβαλλοντικής και εργασιακής νομοθεσίας – ιδίως με την δυνατότητα που δίνεται στον υπουργό Ανάπτυξης, να προχωρά ο ίδιος σε αδειοδότηση στρατηγικών επενδύσεων, σε περίπτωση που οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν αποφανθούν για το σχετικό αίτημα εντός 45 ημερών. Αντίστοιχα, ιδιαίτερης κριτικής έτυχε η διάταξη που δίνει την δυνατότητα συμμετοχής ιδιωτών στις εγκριτικές διαδικασίες.

Παρά ταύτα, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ στήριξε επιμέρους διατάξεις (ΣΔΙΤ, λογιστές, Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου), ψήφισε «παρών» σε πέντε άρθρα (δημόσιες στρατηγικές επενδύσεις, σύσταση Τμήματος Επιθεώρησης Ιδιωτικών Επενδύσεων κ.ά.), ενώ υπερψήφισε και τα περισσότερα από τα άρθρα που αφορούν στην ίδρυση και τη λειτουργία υδατοδρομίων στην Ελλάδα. Τις διατάξεις για τα υδατοδρόμια υπερψήφισαν από την αντιπολίτευση και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, έστω και με επιφυλάξεις, ενώ η Χρυσή Αυγή επέλεξε τελικώς να τις καταψηφίσει (μαζί με εκείνες για τις στρατηγικές επενδύσεις) καθώς «δεν προβλέπεται ρητά η πρόσληψη Ελλήνων εργατών».

Ιδιαίτερα έντονη υπήρξε η αντιπαράθεση για την τροπολογία που συνιστά φορέα (ΑΕΔΙΠΑ) εκτός της δομής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, στον οποίον θα ενταχθούν τα αεροδρόμια που, λόγω μη ύπαρξης εμπορικού ενδιαφέροντος, δεν θα παραχωρηθεί η διαχείρισή τους σε ιδιώτες. Με την τροπολογία να προβλέπει χρηματοδότηση της ΑΕΔΙΠΑ από τα ίδια τα αεροδρόμιά της και από έσοδα των αποκρατικοποιημένων αεροδρομίων, η αντιπολίτευση προέβλεψε δυσμενείς συνέπειες: Από τη μια τα ιδιωτικά αεροδρόμια θα καταστούν ακριβότερα (με αρνητικό παράδειγμα το «Ελευθέριος Βενιζέλος»), και απ’ την άλλη, τα περιφερειακά αεροδρόμια θα υποβαθμιστούν και «θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερη απομόνωση τις νησιωτικές περιοχές και σε πανάκριβο μεταφορικό έργο» (Δ. Παπαδημούλης). «Ποιος ιδιώτης θα αδιαφορήσει για το κέρδος του και θα ανοίξει το αεροδρόμιό του δωρεάν για αεροδιακομιδή, ή θα μειώσει τις τιμές του χάριν της τουριστικής πολιτικής;» αναρωτήθηκε η Ραχήλ Μακρή (ΑΝ.ΕΛ.).

«Όταν ιδιωτικοποιείτε τα αεροδρόμια σε μία καθ’ όλα τουριστική χώρα, θα έπρεπε να έχουμε συζήτηση επί της ουσίας, πρώτα απ’ όλα με όλους τους τουριστικούς φορείς, να ακούσουμε τη θέση των ξενοδόχων, των τοπικών κοινωνιών» παρατήρησε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Σταθάκης, ενώ και η Ασημίνα Ξυροτήρη (ΔΗΜΑΡ), συμφώνησε πως «θα έπρεπε να είχαμε την δυνατότητα να συζητήσουμε με μεγάλη άνεση την τροπολογία».

«Αν φέρναμε σε νομοσχέδιο την τροπολογία, θα άλλαζε η στάση σας απέναντι στις υπόλοιπες ρυθμίσεις;» αντείπε απαντώντας στον ΣΥΡΙΖΑ, ο εισηγητής της ΝΔ, Μ. Βαρβιτσιώτης. Υπενθυμίζοντας δε πως «στο Λονδίνο λειτουργούν τρία ανταγωνιστικά ιδιωτικά αεροδρόμια», παρατήρησε πως «αν είχαμε κάνει εδώ το 10% από αυτά που εφήρμοσε η κα Θάτσερ στη Μ. Βρετανία, δεν θα ήμασταν σ’ αυτήν την κατάσταση. Εδώ και είκοσι χρόνια συζητάμε τη δημιουργία καινούριου αεροδρομίου στην Κρήτη, και ακόμα δεν έχει προκηρυχθεί, χωροθετηθεί – δεν έχει βρεθεί ακόμα ο επενδυτής…»