Περαιτέρω υποχώρηση της παραγωγής εσωρούχων και καλτσών το 2012 λόγω της μειωμένης κατανάλωσης διαπιστώνει πρόσφατη μελέτη της εταιρείας Hellastat.

Η οικονομική ύφεση που επικρατεί από τα τέλη του 2008 και τα μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής που λήφθηκαν, έχουν αρνητική επίδραση στο διαθέσιμο εισόδημα και την ψυχολογία των νοικοκυριών, γεγονός που αντανακλάται στη μειωμένη κατανάλωση ειδών ένδυσης το 2011 μεταξύ των οποίων τα εσώρουχα και κάλτσες.

Η παραγωγή του κλάδου -βάσει του σχετικού δείκτη της ΕΛΣΤΑΤ- υποδεικνύει σημαντικό ρυθμό μείωσης, υποχωρώντας την περίοδο 2005-2011 κατά 19,1% το έτος για τον τομέα των εσωρούχων και 14,7% για τις κάλτσες.

Το 2011 η παραγωγή εσωρούχων και καλτσών εμφάνισε περαιτέρω μείωση κατά 32,3% και 24,4% αντίστοιχα, ενώ τους πρώτους 9 μήνες του 2012 η πτώση συνεχίστηκε με πιο έντονους ρυθμούς (72% και 52% αντίστοιχα).

Σύμφωνα με τη Hellastat, πρόσθετο επιβαρυντικό παράγοντα για τις παραγωγικές επιχειρήσεις αποτελεί και ο έντονος ανταγωνισμός που προέρχεται από τις εισαγωγές από χώρες χαμηλού κόστους (Κίνα, Ινδία, Πακιστάν κ.ά.), τάση που επικρατεί πριν από την εκδήλωση της ύφεσης.

Προκειμένου να αντιμετωπίζουν τις αρνητικές αυτές συνθήκες, οι εταιρείες του κλάδου έχουν προβεί σε σημαντικές περικοπές προσωπικού, αλλά και ελαστικές μορφές εργασίας.

Ευνοϊκές προοπτικές για τον κλάδο εντοπίζονται -υπό την προϋπόθεση βέβαια βελτίωσης του οικονομικού κλίματος- στην περαιτέρω ανάπτυξη δικτύων franchise και σημείων shop in shop (είτε δικών τους είτε εταιρειών λιανικής) σε εμπορικά κέντρα.

Στη μελέτη της Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 30 επιχειρήσεων. Εξαιρουμένης μιας εταιρείας, της οποίας η σημαντική άνοδος προκαλεί ακραίες μεταβολές στο δείγμα, ο συνολικός κύκλος εργασιών των εταιρειών υποχώρησε το 2011 κατά 15,7%. Η μέση μείωση πωλήσεων ανά εταιρεία διαμορφώθηκε σε -21%.