Σάλπισμα νεοπαγών αγορών για τον ελληνικό τουρισμό σημαίνουν οι νέες πτήσεις που έρχονται και αναδιαμορφώνουν τον νέο καμβά του αεροπορικού χάρτη της χώρας.
Σε χρυσοτόκο όρνιθα αναδεικνύονται για την Ελλάδα «πολύφερνες συναλλαγματικά νύφες», όπως ο Καναδάς, οι ΗΠΑ, ενώ εν αναμονή βρίσκεται το στοίχημα της Ινδίας. Ταυτόχρονα βαίνει ανοδικά η αναρρίχηση των μεγεθών της κινεζικής αγοράς με 3 αεροπορικές εταιρείες πλέον να πετούν προς την Αθήνα, όπου είναι διαρκής η διεύρυνση της πίτας από τις χώρες του Κόλπου και δη της Σαουδικής Αραβίας. Πρόκειται για εξέλιξη που απέρρευσε εξαιτίας της δυναμικής που εκπέμπει η Αθήνα, η οποία κερδίζει συνεχώς σε αυτό το κομμάτι, νέες μονάδες σε συνδυασμό με τις στοχευμένες κινήσεις μάρκετινγκ του Ελευθέριος Βενιζέλος.
Σε αυτή την κατεύθυνση, ολοένα και πυκνώνουν τα δρομολόγια που φέρνουν κοντά την Ελλάδα με τις ΗΠΑ με 103 πτήσεις την εβδομάδα, τον Καναδά (μόνο η Transat πραγματοποιεί 10 πτήσεις επίσης την εβδομάδα αυτή την περίοδο) και τις αραβικές χώρες, όπου όλα δείχνουν ότι από το 2026 θα πετάει προς Αθήνα και η Riyadh Air.
Η διασύνδεση της χώρας μας με την Ινδία μπαίνει πλέον σε πρώτο πλάνο, ενδεικτικό της σημασίας της ινδικής αγοράς είναι το γεγονός ότι μέχρι το 2030 πάνω από 100 εκατ. Ινδοί αναμένεται να ταξιδέψουν στο εξωτερικό. Σε αυτή την κατεύθυνση, μόλις πριν από λίγες ημέρες η χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία IndiGo ανακοίνωσε την πρόθεσή της να συνδέσει την ελληνική πρωτεύουσα με το Νέο Δελχί αρχής γενομένης από το 2026.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ινδία, σχεδιάζει να ξεκινήσει απευθείας πτήσεις προς την Αθήνα μέσα στο επόμενο 12μηνο.
Πετά για Ινδία η Aegean

Πέραν όμως από την ινδική αεροπορική, ο μεγαλύτερος εγχώριος αερομεταφορέας, η Aegean, έχει εκφράσει την πρόθεσή του να κάνει το μεγάλο άνοιγμα στην Ανατολή, εξυπηρετώντας τη γραμμή Ελλάδα – Ινδία, στην οποία μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν απευθείας δρομολόγια.
Στόχος των επικεφαλής της Aegean είναι η έναρξη πτήσεων μεταξύ της Ελλάδας και της ασιατικής χώρας μέσα στο 2026. «Εξετάζουμε τρόπους οι απευθείας πτήσεις προς την Ινδία να ξεκινήσουν νωρίτερα», δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης στο πλαίσιο της εκδήλωσης για το IGC Business & Investment Council. Άλλωστε, τα νέα αεροσκάφη που έχει παραγγείλει η εταιρεία, μία ειδικά διαμορφωμένη έκδοση των Airbus A321neo Long Range, θα δύνανται να καλύψουν αποστάσεις από/προς Ινδία και Κεντρική Αφρική.
Καλά πληροφορημένες πηγές του Newsbeast αναφέρουν ότι η Aegean κατάφερε να εξασφαλίσει πρόσφατα 2 ακόμη A321neo Long Range τα οποία θα παραδοθούν νωρίτερα στην εταιρεία, εξέλιξη που ενδέχεται να κερδίσει στο νήμα την πρωτιά του ανοίγματος της Ινδίας για την Ελλάδα από την IndiGo. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η Aegean και στα 6 νέα αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων αποκτά αναβαθμισμένη Business Class που αναμένεται να κάνει και τη διαφορά.
Στην ίδια λογική, μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν πως το σχήμα που έχει αναλάβει την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι του Ηρακλείου καλλιεργεί το έδαφος για την εκκίνηση απευθείας πτήσεων και μεταξύ της Κρήτης και της Ινδίας. Υπενθυμίζεται ότι στο κατασκευαστικό σχήμα, πέραν της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, συμμετέχει η ινδική GMR Airports Limited.
Η πολλά υποσχόμενη καναδική αγορά
Πολλά υποσχόμενη για τον ελληνικό τουρισμό είναι και η καναδική αγορά. Σήμερα η γραμμή Ελλάδα – Καναδάς εξυπηρετείται από δύο αεροπορικές εταιρείες, την Air Transat και την Air Canada. Και οι δύο αεροπορικές εταιρείες εξυπηρετούν τα δρομολόγια Αθήνα – Τορόντο και Αθήνα – Μόντρεαλ, ενισχύοντας σημαντικά το τουριστικό ρεύμα από την άλλη άκρη του Ατλαντικού.
Κατά πληροφορίες η Air Canada εξετάζει να πετά προς Ελλάδα σχεδόν όλο το χρόνο, ενώ την ίδια λογική αναμένεται να ακολουθήσει και η Delta από Ατλάντα με μικρό διάλειμμα την περίοδο τέλη Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου.
Περαιτέρω διείσδυση στις αραβικές αγορές
Την ίδια στιγμή, ο ελληνικός τουρισμός επιχειρεί περαιτέρω διείσδυση στις αραβικές αγορές, οι ταξιδιώτες από τις οποίες λόγω της υψηλής κατά κεφαλήν δαπάνης τους μπορούν να τονώσουν σημαντικά τα έσοδα του κράτους.

Στις νέες προσθήκες του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» με τις χώρες του Κόλπου περιλαμβάνεται για πρώτη φορά το δρομολόγιο Αθήνα – Ερμπίλ. Τη συγκεκριμένη γραμμή εγκαινιάζει φέτος η Aegean, ο μεγαλύτερος εγχώριος αερομεταφορέας, που εκτελεί πτήσεις και προς τη Σαουδική Αραβία και συγκεκριμένα προς το Ριάντ και προς την Τζέντα. Τα δύο δρομολόγια εξυπηρετεί και η Saudi Arabian Airlines, ενισχύοντας περαιτέρω τη συνδεσιμότητα της Ελλάδας με τη χώρα της Ανατολής.
Από την πλευρά της η Gulf Air, ο εθνικός αερομεταφορέας του Μπαχρέιν, πραγματοποιεί πτήσεις μεταξύ Αθήνας και Μπαχρέιν, ενώ η Qatar Airways εξυπηρετεί το δρομολόγιο Αθήνα – Ντόχα, συνδέοντας την Ελλάδα με το Κατάρ.
Σε ό,τι αφορά τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τέσσερις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες εκτελούν πτήσεις στην κατεύθυνση ενίσχυσης του τουρισμού από τις χώρες του Κόλπου προς την Ελλάδα. Συγκεκριμένα, η Etihad Airways εξυπηρετεί τη γραμμή Αθήνα – Άμπου Ντάμπι, η Emirates και η Aegean πραγματοποιούν τα δρομολόγια μεταξύ της ελληνικής πρωτεύουσας και του Ντουμπάι και, τέλος, η Air Arabia δραστηριοποιείται στο δρομολόγιο Αθήνα – Σάρτζα.
Ενδεικτικό της δυναμικής των συγκεκριμένων αγορών αποτελεί το γεγονός ότι φέτος η Air Arabia θα εκτελεί τρεις φορές ακόμη την εβδομάδα το δρομολόγιο προς τη Σάρτζα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, εξυπηρετώντας τη γραμμή καθημερινά προκειμένου να ανταπεξέλθει στην ισχυρή ζήτηση.
Μάλιστα, η Σαουδική Αραβία και εν γένει οι χώρες του Κόλπου είναι αγορές στις οποίες στοχεύει να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της η Ελλάδα και με βάση τον σχεδιασμό του υπουργείου Τουρισμού, με σκοπό τη διεύρυνση του μεριδίου της.