Η Lexus παρουσίασε την 5η γενιά του RX (παρουσιάστηκε το 1998), βασιζόμενη στη μεγάλη κληρονομιά του μοντέλου και ανοίγοντας νέους σχεδιαστικούς και τεχνολογικούς ορίζοντες για μια μεγαλύτερη βάση πελατών.

Το Lexus RX θεωρείται το παγκόσμιο βασικό μοντέλο της μάρκας έχοντας στο ενεργητικό του 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις – 300.000 από τις οποίες στην Ευρώπη, ενώ με την 5η γενιά στοχεύει να ενισχύσει αυτή την εμπορική επιτυχία.

Η Lexus έχει αναπτύξει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα Next Chapter για το νέο RX, η οποία περιλαμβάνει ένα αμάξωμα σχήματος ατράκτου (‘spindlebody’) που υλοποιήθηκε με την ενσωμάτωση της φιλοσοφίας spindle σε ολόκληρο το εμπρός τμήμα του οχήματος, πετυχαίνοντας να δημιουργήσει ένα όχημα που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως RX, αλλά με πιο σπορ και κομψό χαρακτήρα.

Στο εσωτερικό, το οδηγοκεντρικό πιλοτήριο ‘Tazuna’ σχεδιάστηκε για να προσφέρει στον οδηγό άμεσο, διαισθητικό έλεγχο του οχήματος, σύμφωνα με την αρχή «χέρια στο τιμόνι, μάτια στον δρόμο».

Βελτιώνει επίσης την οδηγική εμπειρία με τη διαισθητική και απέριττη διάταξή του, που ενισχύεται από το νέο σύστημα πολυμέσων Lexus Link Mutlimedia με τον ενσωματωμένο βοηθό «Hey Lexus», μία οριζόντια οθόνη αφής 14 ιντσών και απομακρυσμένες λειτουργίες με δυνατότητα πρόσβασης μέσω της εφαρμογής Lexus Link για smartphone.

Για να διαμορφώσει την οδηγική υπογραφή ‘Lexus Driving Signature’ του νέου RX, η Lexus βελτιστοποίησε τα θεμελιώδη στοιχεία του SUV, όπως το κέντρο βάρους, τη ροπή αδράνειας, τη μείωση βάρους, την ακαμψία και το σύστημα μετάδοσης κίνησης, προκειμένου να δημιουργήσει έναν πιο φυσικό διάλογο ανάμεσα στο αυτοκίνητο και τον οδηγό. Ο βελτιωμένος χειρισμός και η απόκριση βασίζονται σε μία εξέλιξη της πλατφόρμας GA-K της Lexus που προσφέρει εξαιρετική ακαμψία αμαξώματος και χαμηλό κέντρο βάρους.

Το νέο RX διατίθεται με μία γκάμα τριών διαφορετικών ηλεκτροκίνητων συνόλων στην Ευρώπη. Στην καρδιά της προσφοράς της μάρκας στη Δυτική Ευρώπη, το RX 450h+ 2.5L είναι το πρώτο RX που υιοθετεί την plug-in υβριδική τεχνολογία της μάρκας. Το υβριδικό ηλεκτρικό RX 350h 2.5L τοποθετείται ως μία αποτελεσματική εναλλακτική λύση έναντι των κινητήρων βενζίνης και diesel μικρότερου κυβισμού, όπως και των ήπιων υβριδικών. Και για πελάτες που αναζητούν πιο συναρπαστικές επιδόσεις, η Lexus εισάγει το πρώτο της υπετροφοδοτούμενο υβριδικό μοντέλο που εστιάζει στις επιδόσεις, το RX 500h 2.4T, που διατίθεται με το καινοτόμο σύστημα ελέγχου κίνησης DirectI4.

Για τις ανατολικές αγοράς, μαζί με το υβριδικό RX 500h υψηλών επιδόσεων, η Lexus προσφέρει επίσης το RX 350 με ένα νέο, turbo βενζινοκινητήρα 2.4 λίτρων, που προσφέρει υψηλότερες επιδόσεις από το τρέχον μοντέλο των 3.5 λίτρων.

Το νέο RX διαθέτει την 3η γενιά του Lexus Safety System +, με βελτιωμένο Pre-Collision System, νέο Proactive Driving Assist και προαιρετικό Extended Safety Package. Επίσης, διατίθεται με το Safe Exit Assist, το οποίο είναι συνδεδεμένο με ένα ηλεκτρονικό σύστημα απασφάλισης θυρών που εμποδίζει το άνοιγμά τους στην πορεία οχημάτων ή δικυκλιστών που πλησιάζουν από πίσω.

Διαστάσεις – Χώροι

Το νέο RX έχει το ίδιο συνολικό μήκος με το τρέχον μοντέλο, το καπό έχει επιμηκυνθεί, με την κολόνα A να έχει μετακινηθεί πιο πίσω, και το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί κατά 60 χλστ. Το πίσω τμήμα έχει μικρότερο πρόβολο, φαρδύτερο μετατρόχιο (+45 χλστ) και μία σειρά από έντονα κυρτές γραμμές από τα φτερά έως τα πίσω φώτα που σχηματίζουν μία φωτεινή μπάρα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου και αγκαλιάζει τις γωνίες.

Το αμάξωμα διατίθενται σε εννέα εξωτερικά χρώματα, ενώ οι επιλογές τροχών περιλαμβάνουν νέες ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών.

Το RX 350 διατίθεται επίσης σε έκδοση FSport, ενώ το RX 500h λανσάρεται αποκλειστικά ως μοντέλο FSport Performance, με πρόσθετα μηχανολογικά χαρακτηριστικά υψηλών επιδόσεων (λεπτομέρειες στα κεφάλαια όπου αναλύονται τα κινητήρια σύνολα και η δυναμική απόδοση).

Στο εσωτερικό η φιλοσοφία Tazuna δίνει το παρών σε λεπτομέρειες όπως το νέο σύστημα πολυμέσων: η μεγάλη οθόνη αφής 14 ιντσών και η υιοθέτηση φυσικών διακοπτών για λειτουργίες που χρησιμοποιούνται συχνά ελαχιστοποιούν την κίνηση της κεφαλής του οδηγού. Η αρθρωτή σχεδίαση και η θέση των κύριων πηγών πληροφοριών (όργανα, οριζόντια οθόνη στην κεντρική κονσόλα και προαιρετικό head-up display) σημαίνουν ότι ο οδηγός μπορεί να προσλαμβάνει άμεσα τις πληροφορίες καθώς προβάλλονται στο ευρύτερο οπτικό πεδίο του.

Η διάταξη εσωτερικού είναι αυτή ενός πραγματικούSUV, προσφέροντας την απαραίτητη πρακτικότητα, άνεση και ευελιξία. Τα βασικά πλεονεκτήματα πηγάζουν από την πλατφόρμα GA-K, όπως το χαμηλότερο κέντρο βάρους (-15 χλστ), το αυξημένο μεταξόνιο (2.850 χλστ – +60 χλστ) και τα φαρδύτερα μετατρόχια (εμπρός +15 χλστ, πίσω +50 χλστ), τα οποία επιτυγχάνονται με συνολικό μήκος ίδιο με του τρέχοντος RX (4.890 χλστ).

Η σχεδίαση προσφέρει περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ η χωρητικότητα του πίσω χώρου αποσκευών είναι αντίστοιχη (612 λίτρα) με του τρέχοντος RX, παρά το ότι το νέο μοντέλο έχει μικρότερο πίσω πρόβολο. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να μεταφέρει κανείς μέχρι τέσσερις τσάντες του γκολφ 9.5 ιντσών ή δύο βαλίτσες 77 λίτρων και δύο 63 λίτρων. Κάτω από το δάπεδο, υπάρχει επιπλέον χώρος για εργαλεία και μικρότερα αντικείμενα ενώ προαιρετικές μπάρες οροφής προορίζονται για τη μεταφορά εξοπλισμού όπως μπαγκαζιέρες οροφής και βάσεις ποδηλάτων. Οι μπάρες οροφής είναι συμβατές για χρήση με την προαιρετική, πανοραμική οροφή.

Το νέο Lexus RX διαθέτει δυναμική τετραδιεύθυνση, χρησιμοποιώντας το σύστημα Dynamic Rear Steering (DRS) που υπολογίζει αυτόματα τη βέλτιστη γωνία διεύθυνσης για τους πίσω τροχούς σύμφωνα με την ταχύτητα και την κατεύθυνση του οχήματος. Η μέγιστη γωνία στροφής των πίσω τροχών έχει αυξηθεί σε τέσσερις μοίρες. Αυτό βελτιώνει την ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες και βοηθά στη διατήρηση της ευστάθειας στις υψηλές. Στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους εμπρόσθιους ενώ στις υψηλές ταχύτητες στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση. Η γωνία DRS ελέγχεται επίσης με βέλτιστο στο πλαίσιο της λειτουργίας Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM).

Διαθέτει επίσης και το σύστημα Trail Mode που ενσωματώνει τον έλεγχο του συστήματος τετρακίνησης, πέδησης και ισχύος για να αποτρέψει την ολίσθηση των τροχών κατά την οδήγηση σε ολισθηρούς ή ανώμαλους δρόμους. Αυτό επιτρέπει τη χρήση της μέγιστης δύναμης κίνησης, ακόμα και κατά την οδήγηση σε ανώμαλα οδοστρώματα.

Κινητήρια συστήματα

Νέα ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα με ιπποδυνάμεις από 250 έως 371 ίππους προσφέρουν στο νέο RX πλήρη κάλυψη της κατηγορίας των μεγάλων premium SUV. Στην κορυφή της γκάμας το υπερτροφοδοτούμενο υβριδικό RX 500h με DIRECT4, ενώ ακολουθούν το RX 450h+ (plug-in υβριδικό) και στη βάση το υβριδικό RX 350h. Μαζί με το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μπαταρίας RZ 450e, αυτή η επέκταση της γκάμας RX προσφέρει σε περισσότερους πελάτες την ευκαιρία να επιλέξουν την ιδανική τους ηλεκτροκίνητη λύση.

Το Direct4, είναι μια αποκλειστική νέα τεχνολογία ελέγχου κίνησης της Lexus που χρησιμοποιεί έναν ξεχωριστό ηλεκτροκινητήρα και μετατροπέα για τη συνεχή εξισορρόπηση της ισχύος και της ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα σε κάθε οδηγική κατάσταση, προσαρμόζοντας αυτόματα και απρόσκοπτα την κατανομή ισχύος μεταξύ των δύο αξόνων – πιο γρήγορα και με ακρίβεια από οποιοδήποτε μηχανικό σύστημα. Το σύστημα παρέχει στον οδηγό καλύτερη αίσθηση μεταξύ του δρόμου και του τιμονιού και προσφέρει βελτιωμένη σταθερότητα χειρισμού και δυναμική συμπεριφορά στις υψηλές ταχύτητες. Επίσης, βελτιώνει την οδηγική άνεση καθώς με την άμεση παροχή ροπής ο οδηγός ελέγχει καλύτερα τις κινήσεις του αμαξώματος.

Το απόβαρο του νέου RX είναι από 1.920 έως 2.240 κιλά, το ρεζερβουάρ χωρά από 55 (RX 450h+) έως 67,5 (RX 350) λίτρα βενζίνης κι η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται από 1,2 (RX 450h+) έως 8,2 (RX 500h) λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται από 25 (RX 450H+) έως 185 (RX 500h) γρ/χλμ.

Τέλος, οι επιδόσεις σε τελική ταχύτητα είναι τα 200 χλμ/ώρα για όλες τις εκδόσεις, ενώ η επιτάχυνση 0-100 κυμαίνεται από 6.2΄΄ (RX 500h) έως 7.9΄΄ (RX 350h).