Αν δεν έχει υποπέσει στην αντίληψή σας, ο Έλληνας οδηγός δυσκολεύεται το τελευταίο διάστημα να αγοράσει νέο αυτοκίνητο. Μπορεί το κεφάλαιο και η θέληση να υπάρχουν αλλά σε αρκετές περιπτώσεις δεν υπάρχει διαθέσιμο προϊόν. Τι έχει συμβεί στην παγκόσμια αγορά των οχημάτων και πώς οι εξελίξεις έχουν επηρεάσει ακόμη και τα μεταχειρισμένα;

«Δεν υπάρχουν αυτοκίνητα για πολλούς λόγους», λέει ο Νίκος Τσάδαρης. Συναντήσαμε τον έμπειρο δημοσιογράφο και συνεργάτη του Newsbeast στο στούντιό μας στο κέντρο της Αθήνας και μιλήσαμε για την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά των αυτοκινήτων. «Τα δύο χρόνια της πανδημίας μείωσαν την παραγωγή. Υπάρχει και έλλειψη μικροαγωγών. Αυτά είναι τα σημαντικότερα προβλήματα».

Την ίδια ώρα, μεγάλος είναι ο προβληματισμός στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς και εκεί παρουσιάζονται ελλείψεις. «Τον τελευταίο ένα-ενάμιση χρόνο τα “καλά” μεταχειρισμένα δεν υπάρχουν πια. Και σε αυτά που υπάρχουν έχουν ανέβει οι τιμές τους έως 30%». Όπως και να ‘χει, ο Νίκος Τσάδαρης μάς συμβουλεύει στην περίπτωση που βρούμε το μεταχειρισμένο που θέλουμε. «Η φθορά στους δίσκους των φρένων δείχνουν τα χιλιόμετρα που μπορεί να έχει κάνει ένα αυτοκίνητο. Κοιτάς τη φθορά στη στεφάνη του τιμονιού και στο λεβιέ των ταχυτήτων. Κοιτάς το κάθισμα, στο μαξιλαράκι του οδηγού, στο πλάι. Είναι τσακισμένο; Είναι χαλασμένο; Βέβαια, όλα αυτά δεν αρκούν και θα πρέπει να περάσει από το έμπειρο μάτι ενός φανοποιού».

Έχει γίνει ο Έλληνας καλύτερος οδηγός; Πού οφείλονται οι βελτιωμένοι δείκτες των τροχαίων; «Έχουν βελτιωθεί κάποια πράγματα αλλά δε καταγράφονται όλα όπως ακριβώς είναι. Από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, η ελληνική πολιτεία θέλοντας να συμβαδίσει με τις ευρωπαϊκές οδηγίες άρχισε να “μαγειρεύει” λίγο τα αποτελέσματα των τροχαίων. Θα στο πω χοντρά: ο νεκρός έφευγε από το τόπο του ατυχήματος με την ένδειξη βαριά τραυματίας. Ο βαριά τραυματίας έφευγε απλά ως τραυματίας. Πήγαινε στο νοσοκομείο, μετά από μια εβδομάδα – ένα μήνα πέθαινε, δεν τον κατέγραφε κανείς. Θα περάσουν πολλά χρόνια προκειμένου οι έλληνες οδηγοί να βελτιωθούμε».

Ο οδηγός αγώνων μίλησε και για το πιο… παρεξηγημένο ανταλλακτικό του αυτοκινήτου. Τα λάστιχα. «Νομίζουμε πως μπορούμε να βάλουμε ό,τι θέλουμε. Το λάστιχο στο κάθε αυτοκίνητο είναι συγκεκριμένο και έχει κάποια νούμερα που δεν παραβιάζονται. Είναι οι διαστάσεις, ο δείκτης ταχύτητας και η πίεση», αναφέρει ο Ν. Τσάδαρης. Και συνεχίζει: «Ένα άλλο που δεν ακολουθούμε όταν έρχεται η ώρα ν’ αλλάξουμε λάστιχα είναι πως, συνήθως, οι περισσότεροι περιμένουμε να περάσει το καλοκαίρι να έρθει ο χειμώνας. Αυτός είναι μεγάλος μύθος. Ο μεγαλύτερος εχθρός του μεταχειρισμένου ελαστικού είναι οι υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος και κυρίως οδοστρώματος».

Ακούστε την ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Νίκο Τσάδαρη στο podcast του Newsbeast

Timeline

0:41 Η εικόνα της αγοράς αυτοκινήτων σήμερα. Οι λόγοι που έχει μειωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο η παραγωγή οχημάτων.

2:36 Πόσο εύκολο είναι να βρει ένας υποψήφιος αγοραστής ετοιμοπαράδοτο αυτοκίνητο;

4:21 Γιατί δυσκολεύονται να βρεθούν «καλά» μεταχειρισμένα στην Ελλάδα; Τα προβλήματα του κλάδου.

5:53 Τι πρέπει να προσέξουμε πριν αγοράσουμε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο

9:00 Έχει γίνει ο Έλληνας καλύτερος οδηγός; Πώς έχει μειωθεί ο δείκτης των τροχαίων

11:45 Η οδική ασφάλεια στα σχολεία: Οι υποσχέσεις που δεν έγιναν πράξεις

13:42 Συμβουλές πριν από το ταξίδι. Τι προσέχουμε πριν ξεκινήσουμε

15:57 Τα «παρεξηγημένα» ελαστικά και τα συχνά λάθη που γίνονται από τους οδηγούς

20:02 Το ιδανικό φόρτωμα του οχήματος.

21:41 Οι επαγγελματίες οδηγοί και η συμπεριφορά τους στους δρόμους

Podcast Newsbeast

Σταύρος Καφούνης: «Η Αθήνα είναι μια πόλη πρότυπο, θα ήθελα οι ξένοι ν’ αντιγράψουν από εμάς»

Βασίλης Κορκίδης: «Αυτό είναι το επάγγελμα του μέλλοντος που μπορεί να αναπτυχθεί στην Ελλάδα – Η σύγκριση της Κρήτης και της Ρόδου»

Λευτέρης Ποταμιάνος: «Η περιοχή της Αττικής που μπορεί να πρωταγωνιστήσει στο real estate και τα ανερχόμενα νησιά της αγοράς»

Ολυμπία Αναστασοπούλου: «Η ανερχόμενη αγορά ταξιδιωτών που θέλει να φέρει στην Ελλάδα το υπουργείο Τουρισμού»