Υπολογισμοί, προσθέσεις, αφαιρέσεις. Αυτή είναι η καθημερινότητα ενός καταστηματάρχη από την ώρα που ανάβει τα φώτα μέχρι να κατεβάσει τα ρολά για να επιστρέψει στο σπίτι του. Τα έξοδα τρέχουν σε μία πραγματικότητα που δε γίνεται να χαρακτηριστεί εύκολη. Οι αριθμοί ίσως να μη λένε πάντα την αλήθεια αλλά θα πρέπει να τους δώσουμε τη σημασία που τους αναλογούν.

«Ο εμπορικός κόσμος βιώνει μια ιδιαίτερη κατάσταση. Από τη μία βλέπουμε πως σταδιακά επανέρχεται η κανονικότητα στις ζωές μας, άρα και στην αγορά. Από την άλλη, συνεχόμενα χτυπήματα μετά την υγειονομική κρίση, περιορίζουν το διαθέσιμο εισόδημα», λέει ο Σταύρος Καφούνης. Συναντήσαμε τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών και αντιπρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου αλλά και αντιπρόεδρο του ΕΒΕΑ, στο στούντιο του Newsbeast, στο κέντρο της πρωτεύουσας. Τον ρωτήσαμε αν οι τουρίστες που προσγειώνονται στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στη συνέχεια διαμένουν στην Αθήνα, «αφήνουν» τα αναμενόμενα πριν φύγουν για κάποιο ελληνικό νησί. «Δυστυχώς, με τα πρώτα -πρόχειρα- στοιχεία που έχουμε στα χέρια μας, ο Ιούνιος δείχνει να μην κεφαλαιοποιεί αντίστοιχα τις πωλήσεις στα καταστήματα», μας εξηγεί ο κύριος Καφούνης.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών μάς μίλησε για την Αθήνα που θα πρέπει να είναι ένας προορισμός 12μηνης διάρκειας αλλά και για τα καταστήματα δύο ταχυτήτων που υπάρχουν στην αγορά. «Όσοι μπορούν θα πρέπει να ψηφιοποιηθούν, να εκσυγχρονιστούν και ν’ ακολουθήσουν τη σύγχρονη τάση. Τα μικρά καταστήματα είχαν, έχουν και θα έχουν μέλλον». Όταν η συζήτηση πήγε στο παρεμπόριο, την καθαριότητα και την εγκληματικότητα, ο κ. Καφούνης ήταν ξεκάθαρος: «Δε λύσαμε κανένα από τα τρία. Βελτιώσαμε το κομμάτι του παρεμπορίου. Συνεργαζόμαστε με τον Δήμο για την καθαριότητα, υπάρχουν βελτιώσεις αλλά απέχουμε από το στόχο μας. Το θέμα της ασφάλειας είναι ίσως η μεγαλύτερη πληγή όλων. Είναι αυτό που θα πρέπει να επικεντρώσουμε το ενδιαφέρον μας».

Η πρωτεύουσα έχει πολλά να δείξει και ο πρόεδρος του ΕΣΑ θα ήθελε οι άλλες μεγαλουπόλεις του εξωτερικού ν’ αντιγράψουν πρακτικές από εμάς. «Η Αθήνα είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο, έχει πολλά πράγματα να δείξει. Ακόμη και για εμάς. Δε θα έρχονταν τόσα εκατομμύρια τουρίστες μόνο για την Ακρόπολη, την Πλάκα και τα παραδοσιακά πιάτα».

Ακούστε την ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Σταύρο Καφούνη στο podcast του Newsbeast

Timeline

0:47 Το μείγμα που θεωρείται εξαιρετικά επικίνδυνο για την ομαλή λειτουργία της αγοράς στην Αθήνα.

1:59 Το πρόβλημα των ενοικίων στην επαγγελματική στέγη

2:56 Στην Αθήνα έρχονται εκατομμύρια τουρίστες. Οι ανοδικές δείκτες κεφαλαιοποιούνται από τα καταστήματα;

3:36 Η Αθήνα πρέπει να γίνει ένας προορισμός 12μηνης διάρκειας.

4:29 Τα καταστήματα δύο ταχυτήτων και πώς μπορεί να μειωθεί η μεταξύ τους διαφορά.

6:45 Το ιστορικό κέντρο είναι μια σταθερή αξία για να επενδύσει κάποιος. Υπάρχουν περιοχές της Αθήνας που θα ανέβουν το επόμενο διάστημα και ενδέχεται να πρωταγωνιστήσουν ώστε να γίνουν πόλοι έλξης νέων επιχειρήσεων;

7:44 Παρεμπόριο, καθαριότητα, εγκληματικότητα. Τι έχει γίνει καλά, τι θα μπορούσε να γίνει καλύτερα;

8:45 Εκπτώσεις: Η ελπίδα και η προοπτική για όλον τον εμπορικό κόσμο.

10:14 Τι θα μπορούσαμε ν’ αντιγράψουμε από τις μεγάλες πόλεις του εξωτερικού και να το προσαρμόσουμε στην αθηναϊκή πραγματικότητα;

Podcast Newsbeast

Βασίλης Κορκίδης: «Αυτό είναι το επάγγελμα του μέλλοντος που μπορεί να αναπτυχθεί στην Ελλάδα – Η σύγκριση της Κρήτης και της Ρόδου»

Λευτέρης Ποταμιάνος: «Η περιοχή της Αττικής που μπορεί να πρωταγωνιστήσει στο real estate και τα ανερχόμενα νησιά της αγοράς»

Ολυμπία Αναστασοπούλου: «Η ανερχόμενη αγορά ταξιδιωτών που θέλει να φέρει στην Ελλάδα το υπουργείο Τουρισμού»